1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Beste Betaalbare Nas voor multimedia streaming

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door A1gp, 2 jan 2010.

  1. A1gp

    A1gp Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    De header zegt het al.

    Wat is de beste nas om multimedia mee te streamen. Ikzelf neig naar synology.

    Ik wil dit graag weten omdat ik een nas in mijn netwerk wil hebben om te streamen naar mijn wd hd tv live.:b:
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik kan je van harte een synology aanraden , heb er zelf 2, (een 107+ en een 109+ ) en ze zijn echt ideaal als downloadmachine en mediavault. ze ondersteunen upnp , NFS , smb, appletalk, je kunt ze als itunes server gebruiken. Je kunt er torrents op downloaden of (wat ik zelf doe) Sabnzbd op installeren om van Usenet te downloaden.

    Hiervoor heb ik een western digital mybook world gehad maar vergeleken met de synology's was dat echt rotzooi.

    Als het je puur gaat om het hosten van je bestanden volstaat een 107+ prima (is een wat ouder model) Als je serieus met hoge snelheden van USenet wilt kunnen downloaden/parren/unrarren zou je misschien naar een wat nieuwe model moeten kijken. De snellere cpu's van de nieuwere synology's trekken dit uiteraard wat beter. Zowieso als je hem ook als download apparaat gaat gebruiken zou ik je een model met minstens 128mb intern geheugen aanraden.

    Voor het streamen maakt het niet uit, dit performed altijd fantastish, maar de dowloadapplicaties (en met name sabnzbd) zijn bij hoge snelheden wel wat geheugen nodig.
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2010
  3. A1gp

    A1gp Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke wat heeft de 109 voor geheugen
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2010
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    zelfs de 107+ kan met speels gemak fullHD materiaal streamen naar mij Xtreamer (hangt natuurlijk ook af van wat voor schijf je erin stopt en hoe snel je netwerk is) dus voor de 109+ is dit helemaal een fluitje van een cent. Je hoeft niet bang te zijn dat de hardware van de synology hierin een bottleneck gaat zijn. Wat voor bestanden download je meestal?

    de 109 + heeft 512 , de 109 heeft 128 (maar allebei hebben ze een 1,2 GHZ processor)

    Ik heb 2 collega's die recent de 109 gekocht hebben met een 2TB schijf erin en die zijn er allebei erg tevreden over. Ik zou je ook niet echt durven zeggen of de 109+ nou zoveel beter is dan de 109.

    wat ik je wel kan zeggen is dat ik wel een duidelijk verschil merk tussen de 107+ en de 109+ maar dat is ook logisch aangezien de 109 serie veel snellere processoren heeft.
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2010
  5. A1gp

    A1gp Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor de late reactie, maar kmoest gisteren helaas weg.

    Ik denk dat ik voor de 109+ ga of voor de 209+II

    Ik heb de 209+II gezien bij redcoon.nl voor 345,-

    Is er nog een andere (web)winkel waar ik goedkoper kan kopen.

    alvast bedankt voor al je feedback
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    345,- lijkt me niet duur voor de 209+. Wat voor schijven ga je er in doen? Wij hebben er op t werk zo 1 staan met 2TB in RAID 1 om Vmware images op te backuppen en hij bevalt uitstekend. Vond het alleen voor thuisgebruik zelf een beetje overkill, zo belangrijk zijn mijn films nou ook weer niet dat ik ze perse op een RAID set wil opslaan. Of ga je voor RAID 0 en dus maximale opslag?
     
  7. A1gp

    A1gp Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    zo lekker ff een paar dagen wezen skiën (lees apres skiën). Ik ga voor de raid 0 dus maximale opslag wil er het liefst 2x 2 terabyte schijven in plaatsen zodat ik de eerstkomende tijd geen opslagproblemen krijg en alle hd content kan bewaren.
     

Deel Deze Pagina