Raar Geluid bij het lezen van Games

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Mpr|Potze|, 3 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mpr|Potze|

Mpr|Potze| Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Halo ;)

Sinds een paar dagen heb ik een probleem met het lezen van games op mijn Xbox360. Als ik bijvoorbeeld Gta4 er in doe en hem sluit komt er een zeer hard krassend geluid. Hij leest de disk dan vaak niet. Dit is ook bij Guitar hero en rockband het geval. De disk worden daarentegen helemaal niet beschadigd met krassen e.d. maar hij heeft dus wel problemen met lezen en mijn xbox geeft een raar krakend geluid om de paar seconden. Bij films krijg ik dit geluid tot nu toe nog niet en hij leest deze ook gewoon goed. Het enige wat wel raar is, is dat als ik de film afspeel en dan in het menu de disk tray open, de dvd nog een tijdje aan het draaien is.
    Ik heb wel het idee dat ik de disk tray makkelijk omhoog en omlaag kan duwen. Ook als ik de Xbox zacht heen weer schud hoor ik iets rammelen. Dit is niet echt heel hard maar ik weet niet of dit hoort?
    Als ik mijn xbox de game gaat lezen trilt hij ook (vooral de disk tray).

Hij is nadat mijn xbox het nog goed deed nooit echt hard gevallen of ergens tegen aangestoten. Wat kan er dus mis zijn?

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    1st of all, NIET met je Xbox schudden, ook al is het zachtjes :+

2nd, ik denk dat je het zelf al wel gevonden hebt. Je DVD drive werkt niet meer naar behoren. Dit hoeft niet veroorzaakt te zijn door een val of iets dergelijks maar kan gewoon slijtage zijn. Als ik jou was zou ik support bellen en het verhaal aan hun voorleggen. Klinkt in ieder geval alsof je DVD drive aan vervanging toe is.

3. Mpr|Potze|

Mpr|Potze| Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, en waarschijnlijk zit ik niet meer in de garantieperiode.
    Ben ik mijn xbox dan lang kwijt en moet ik hier zelf voor betalen?
    Waar moet ik naar bellen voor dit probleem?
    En is er geen mogelijkheid om mijn xbox zelf te openen zodat ik binnen in kan kijken wat er misschien mis kan zijn?

4. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Staat je xbox rechtop? Ik heb er nl. ook altijd zo staan gehad en toen had ik hetzelfde probleem met een uiteindelijke trip richting xbox repair center tot gevolg. Nu heb ik hem al een tijdje liggend en tot zover (nog) geen probleem met mn discdrive.
    Ik vrees dat je er verder weinig aan kan doen, tenzij wachten of support bellen, je uitleg doen & hem (semi preventief) opsturen..

Edit: iemand was me blijkbaar reeds voor, niet zo verwonderlijk als je een reply op een gsm probeert te versturen)

Edit 2:
    Is hij al lang uit garantie? Soms kan je nl. geluk hebben dat ze'm toch nog gratis repareren. Maar hem zelf openen is normaal geen goed idee aangezien dan alle kans op garantie verlopen is, en ze hem zelfs misschien niet (betalend) repareren als je dat doet.
    Maar als je toch niets gratis gedaan krijgt van xbox support kan je misschien beter even uitkijken naar een goeie package deal met een nieuwe xbox..

Laatst bewerkt: 3 jan 2010
  5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Je moet hem sowieso niet zelf openen want dan heb je zeker geen garantie meer.

hier staan de nummers die je kunt bellen:

http://www.xbox.com/nl-nl/support/contact/default.htm

pas als zij zeggen dat je geen garantie meer hebt en je niet voor reparatie wilt betalen zou ik pas gaan overwegen hem zelf te openen

6. Mpr|Potze|

Mpr|Potze| Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nope mijn Xbox heeft altijd horizontaal gelegen. Heb wel ooit eens geprobeerd maar vind het nogal gevaarlijk staand. Hij heeft dus altijd gelegen. Tjaa echt jammer dit :mad:. Ben ik me xbox weer kwijt voor een tijdje en kan ik nog betalen ook,want kan nergens de bon vinden en zit waarschijnlijk ook niet meer in de garantieperiode. Heb mijn Xbox toen der tijd bij mediamarkt gehaald in 2006. had toen The Ring of dead en kreeg na een maand lang een nieuwe in januari 2007. Deze heb ik nu dus nog steeds. en 3 jaar later nu weer dit. Kvind het eerlijk gezegd maar een technisch gezien 'slechte console'.
    Ik ga morgen denk ik even bellen naar de gratis klantenservice en dan maar hopen.

7. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Je bent niet de enige met zulke problemen, er zijn in het Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 17] topic al meer mensen met hetzelfde probleem voorbij gekomen. Daar kan je misschien beter ook je xbox vervolgverhaal posten.
    Maar de bon verliezen is op zich normaal geen probleem, staat wel geregistreerd a.h.v. serienummer dacht ik.
    Je moet in elk geval zeker vermelden dat je al meerdere xboxen hebt gehad, en niet zonder problemen op het eind van de garantie, en dat je als trouwe klant toch wel hoopt dat ze dit voor je kunnen regelen. Er is toch wel wat kans dat ze hem nog gewoon gratis repareren.

8. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    ALs de drive aan het overlijden is , dan heeft open vijzen toch geen zin ;)

Voor meer info en vragen verwijs ik je (Mpr|Potze|) naar de volgende thread.
    Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 17]

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina