1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sound

    Sound Iwrestledabearonce

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    thanks, had ook al naar de 507 gekeken, jammer alleen dat hij wel 2 optische ingangen heeft maar geen optische uitgang voor zover ik uit de waslijst met specs op kan maken (iets dat handig zou kunnen zijn als ik ook nog een Tritton of Astro headset wil gaan kopen en de receiver ertussen wil plakken).
     
  2. StefanG

    StefanG Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn xbox met de scartkabel op mijn tv aangesloten, en heb van de tv naar de surround 2x tulpstekker geconnect. Als ik nu game op mijn xbox, komt het geluid wel uit de surround. Is dit ook goed, of komt er op deze manier alleen het stereo geluid van mijn tv over mijn surround boxen?

    Alvast bedankt
     
  3. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Van de Xbox kan je alleen maar surround krijgen door het gebruik van een optische kabel of via HDMI. Nu heb je gewoon stereo geluid.
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik denk niet dat er een receiver is met een optische uitgang. Heb dat nog nooit gezien.

    Ik ken die trittons of astro's niet, maar waarom zou je een headset optisch aansluiten? Dat kan toch ook wel via een koptelefoon uitgang?
     
  5. Sound

    Sound Iwrestledabearonce

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    nou het kwam eigenlijk door de guide van de MixAmp van de Astro headset. daar stond dat je ook je console naar een receiver kon doen en dan van de receiver weer naar de mixamp (makkelijk om te kunnen switchen tussen spelen over de boxen of over de headset. maar is inmiddels al niet meer nodig.

    reden is namelijk dat ik besloten heb voorlopig nog even te wachten met een dikke 5.1 receiver aangezien ik minder gezeik heb van mn vriendin als ik gewoon met headset ga spelen. dus ik koop de mixamp (soort 5.1 controller voor consoles naar headset) en gebruik mn sennheiser en ga misschien ook nog wel een keer de hd650 kopen die ik al heel lang wil :) Dan kan de huidige Sony nog even mee en is iedereen in dit huis verder tevreden haha. als vakantiegeld er is en alle huwelijkskosten betaald zijn ga ik wel een nieuwe hifiset kopen en dan ben ik weer jaren klaar vwb mn audiowensen
     
  6. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    De zoekfunctie vind niks, en omdat ik nou ook weer niet heel veel zin heb om 14 delen door te bladeren, gooi ik de vraag hier maar gewoon erin.

    Is het ook mogelijk om 5.1 geluid te krijgen op logitech x530 speakers (met de 360core)? In een goedkope makkelijke manier?
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Onmogelijk!

    Je moet een surroundset hebben met een optische ingang of een hdmi ingang waar beeld en geluid uit gehaald kan worden.

    Je kan de xbox wel op de 530 met een 3.5 minijack aansluiten, waardoor je een beter geluid kan krijgen dan bijv via je tv, maar surround zal je niet horen.
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    er zijn receivers met optische uitgangen hoor :)
     
  9. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    Okey, ja dat gedeelte van beter geluid had ik idd al, maar dan heb je een soort 2.1. Wat verder ook prima is, maar het was leuk geweest bij films.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn oude Yamaha Digitale reciever heeft naast 1x Coax-in en 3x Optical-in ook 1x Optical-out.
    Gebruik namelijk die aansluiting altijd voor het kopiëren van MD's.
     
  11. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Je ziet het zeer regelmatig, vanaf een zeker prijsniveau is het gewoon standaard. Volgens mij vanaf 1 model boven de instapper bij de meeste merken.
     
  12. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleempje en ben niet thuis genoeg in deze apparatuur zelf een goed alternatief op te stellen.

    Ik heb jaren plezier gehad van mijn Z-5500. Hij begint alleen raar te doen. Valt vaak uit, wilt niet meer aan, beeldschermpje doet het niet af en toe ineens niet meer en reageert nergens meer op.

    De speaker zijn nog in orde. Is het mogelijk om de speakers te gebruiken bij een nieuwe receiver en wat zou een goed alternatief zijn? Ik neem aan dat ik dan ook een nieuwe sub moet nemen aangezien die van de Z-5500 niet los is aan te sturen.

    Ik heb thuis 3 optische aansluitingen van apparaten eigenlijk nodig en zou het liefst ook al het beeld materiaal via de receiver doen. (Dus zet de receiver in een andere stand en het beeld+geluid geeft hij van een ander apparaat door.)

    Wat zouden jullie mij aanraden?

    Mocht ik onvolledig zijn geweest met de informatie dan zeg het maar ;)
     
  13. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Hallo,

    Ik heb op aanraden van dit forum maar een Logitech z-5500 aangeschaft en aangesoten op mijn Samsung LE37M86BD tv met optical out aangesloten (dus via zo'n optical wire).

    De set werkt goed met de test (iedere box is appart hoorbaar). Echter, bij input = optical geeft hij de volgende opties weer:
    - stereo
    - stereo x 2
    - PL II Movie
    - PL II Music

    Ik vraag me af of dit wel helemaal klopt. De Xbox is aangesloten via HDMI, zou er dan niet Dolby Digital of DTS of zoiets bij moeten staan?

    Edit: bij input = optical; geeft hij ook met regemaat aan "no optical data". Ik heb dus wel gewoon geluid, maar vraag me af of dit dolby digital 5.1 is...

    gr.
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2010
  14. gnudde

    gnudde MGMT

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    4
    @SyKeS1

    Je zou effe moeten kijken of je TV via optical wel DD of DTS door kan geven, vaak is dat niet het geval, dus zendt je TV alleen maar stereo door.

    Beter is het om via HDMI alleen het beeld naar de TV te sturen, en rechtstreeks vanuit de XBOX naar je Logitec Z-5500 te wiren via optical.

    Kom je misschien wel weer het probleem tegen dat je daarvoor een audio dongle achtig iets moet kopen of zelf moet knutselen:

    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30585
     
  15. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    In de specificaties staat dat hij een "Audio uitgangen Optische digitale uitgang" heeft. Ik kan vor de rest geen verdere info vinden of dit wel 5.1 is...hoe kom ik hier achter?
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Klopt, ik praatte onzin ;)
    Zat waarschijnlijk nog met die receiver met blu-tooth in mn gedachten. Lol!


    er is zo goed als geen enkele tv die dit wèl kan (surround uitsturen icm een extern aangesloten device zoals bijv n xbox). Je Samsung kan t zeker niet.

    Doe zoals al werd gezegd: sluit je xbox direct op de logitech aan.
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2010
  17. gnudde

    gnudde MGMT

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat dit al genoeg zegt over het signaal wat je TV uitstuurt. Optical Out wil niet gelijk zeggen dat de TV ook een decoder aan boord heeft die DD en DTS herkent en door kan sturen.
     
  18. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Is het niet zo dat hij het "pure" signaal doorstuurt van wat hij uit de hdmi binnen krijgt en vervolgens doortsuurt naar de Z5500 om daar gedecodeert te worden? Aardig vervelend anders...

    Ik zal gaan kijken hoe ik hem rechtstreeks aangesloten kan krijgen...


    Edit: ik heb de video om je standaard kabel met optical out (op pagina 1) om te bouwen uitgevoerd. Dit werkt, maar weten jullie of ik die beeldkabels toevallig ook kan afknippen? Niet nodig namelijk :)
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2010
  19. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Sykes, ik meen dat het met rechten te maken heeft enzo dat een TV geen DD en DTS uit mag sturen via zijn optische uitgang, zo werkt het bij mijn Samsung in ieder geval.

    Waarom ie er dan opzit weet ik ook niet, maar zal wel voor luie mensen zijn die liever 1 ipv 2 kabeltjes aansluiten.

    Wat betreft het geluid, neem de optie van gnudde (rechtstreeks vanaf je xbox). Is uiteindelijk ook beter voor de kwaliteit, scheelt in feite weer een tussenstation.

    Have fun!

    Btw, laat de beeldkabels er maar gewoon opzitten (je had toch HDMI?)
     
  20. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Ja heb nu hdmi beeld via apparte kabel en optical geluid via de orginele kabel met die componenten tulp stekkers, maar die bungelen er nu gewoon los bij :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina