[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Gdzr, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ondersteunt je router geen UPnP? Indien zo, dit aanvinken. Je xbox uit DMZ halen en de manuele portforwards er naartoe ook verwijderen. Save je settings en zet je router enkele minuten uit. Start hem vervolgens terug op en probeer opnieuw.

    Heb je nu zowel portforwards en DMZ samen aanstaan voor je xbox 360? Indien je geen UPnP optie zou hebben kan je beide proberen, maar niet samen! Op zich erg raar dat DMZ werkt voor je xbox maar dat je dan ineens geen pc connectie hebt.. De MTU kan je normaal gewoon bij de routerinstellingen aanpassen bij je Belkin, deze moet een waarde van minimaal 1364 hebben.

    (Hier kan je ook een step-by-step gids vinden om poorten op jouw router te forwarden, maar zoals eerder gezegd, probeer het eerst indien mogelijk met UPnP. Dat zou het minste problemen nu, en in de toekomst moeten opleveren.)
     
  2. Roynaldinho

    Roynaldinho Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn router ondersteunt wel UPnP en dat is nu actief (ik werk met een dynamisch ip). De ene keer is de verbinding wel goed en de andere keer weer strict. Heel vreemd.

    Zoals ik in het eerdere bericht heb uitgelegd heb ik DMZ en portforwarding geprobeerd maar dat gaf alleen maar meer ellende.

    Ik zit er echt aan te denken om een router aan te schaffen die Xboxlive proof is...
     
  3. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Welke router heb je nu dan? Het zou kunnen dat het UPnP protocol niet helemaal 'goed' geimplementeerd is bij je router(versie) waardoor je alsnog bij je xbox 360 een NAT probleem krijgt, maar normaal gezien zou het zo met het minste problemen moeten werken.
    Heb je al eens geprobeerd je router firmware te upgraden?
    En heb je zeker je router ook even uit getrokken, herstart, zodat de UPnP instelling zeker actief is? (bij sommige volstaat het niet gewoon de instelling te saven zonder reboot)
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf een Apple Extreme DUAL en deze router reboot zich zelf na elke wijziging.
    Dit is meteen wel weer de raarste router die ik tot nu toe in handen heb gehad.

    Ik heb geen enkele poort los en de Extreme ondersteund geen UPnP , maar ik kan wel met 2x xbox360 tegelijk online gamen op XBL.
     
  5. levensgenieter

    levensgenieter Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem



    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Ik wordt automatisch uitgelogt op het moment dat ik een game wil starten
    Welke provider?: Ziggo
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: ?

    Modem

    Welk merk modem heb je?:
    Modem type?:
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Geen idee ?
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Windows

    Router

    Welk merk router heb je?: Ziggo
    Welk router type?:
    Welke firmware?:
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: dat ik mijn NAT instellingen moet wijzigen
    Wat heb je geprobeerd?: Jou contacteren
    Waar stopt de test?: laatste gedeelte richting Xbox Life
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:
     
  6. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Kan je heel even toch ook kijken welke router je hebt, dat is nl. wel belangrijk (het belangrijkst). Ofwel op de handleiding, ofwel vanonder ergens op een plakkertje onderaan het toestel, of gewoon op de voorkant gedrukt, het staat er normaal wel ergens op.
     
  7. Symbiotics

    Symbiotics Symbiotics

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Mijn broertje en ik hebben beide een Xbox en willen beide graag ons NAT type op Open!
    Welke provider?: Tele2
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Adsl geloof ik
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 20 Mbit

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Het probleem is dus dat het er 2 zijn. een Davolink 201-amr en een linksys wrt45g de davolink is een modem/router de linksys een router

    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Niet dat ik weet
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Geen firewall atm.

    Router

    Welk merk router heb je?: Linksys dus
    Welk router type?: WRT45g
    Welke firmware?: de laatste
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: er is geen foutmelding. Alleen op mijn xbox staat Strict en die van mijn broertje op Moderate.
    Wat heb je geprobeerd?: Zo'n beetje alles al, alleen toen ik ze beide heb gereset stond mijne op open en die van mijn broertje op Moderate dus dat heb ik toen een tijdje zo gelaten 8) nu dus van het een op andere moment dit.
    Waar stopt de test?: Niet

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: Strict/Moderate
     
  8. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dat is een probleem dat bij sommige routers gewoon niet op te lossen valt. Dit komt namelijk omdat ze het UPnP protocol niet 'technisch helemaal correct' implementeren. Mocht dit uiteindelijk niet lukken om beide xboxen op open te krijgen dan zal je moeten uitkijken naar een router die het 'xbox live compatible' logo heeft gekregen.

    Hopelijk doet die davolo combo niet te moeilijk. Sowieso moet je UPnP aanzetten & manuele portforwards/DMZ mode uitzetten als je xbox daarin stond. Is dat al het geval, indien niet welke NATs krijg je nu?

    Want als je geen 2x open (kan) krijg(t)(en) is open/moderate het tweede beste wat je verder nog mag hopen te bereiken wel.
     
  9. Symbiotics

    Symbiotics Symbiotics

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Op de linksys staat Upnp nu aan, op de Davolink kan het blijkbaar niet..
    Beide staan nu op moderate dus we zijn een klein beetje verder..
    Ik wil sowieso mijn eigen graag op Open hebben, dus iemand nog een tip?
     
  10. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Maar gebruik je je davolink eigenlijk als 'router' of je linksys? Staat DHCP aan, bij welke? Staat er verder nog iets van portforwards ofzo aan bij je davolink, of een ingebouwde firewall?
     
  11. Symbiotics

    Symbiotics Symbiotics

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    de Davolink is een modem en tegelijkertijd router, ik gebruik hem namelijk voor een laptop wireless, verder gaat er een draadje naar de linksys en die gaat weer naar 2 xbox en 2 computers..

    Op beide routers staat DHCP aan, alleen kan ik het op de davolink volgens mij niet uit zetten..
    Portforwards staat momenteel allemaal uit, de firewall in de linksys is ook uitgeschakeld.

    EDIT: Op de 1 of andere manier door beide routers te resetten is mijn xbox Nat type nu open en die van m'n broertje Strict.. Ik wil het wel zo laten maar dat is ook zo lullig :p

    Mijn IP adres is 192.168.2.101 en die van hem eindigt op 102.. Misschien heeft dit er iets mee te maken?
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2010
  12. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    DHCP staat bij beiden aan? :eek:
    Echt wel ergens vreemd aangezien dat normaal dikwijls voor IP problemen zorgt. Hoe zijn beide routers verbonden, de kabel van je davolink heb je die in een gewone LAN poort gestoken bij je Linksys, of in de WAN (of modem) poort?

    Is het praktisch mogelijk om je 2 xboxen enkel aan de davolink te hangen en te kijken wat je dan krijgt?
     
  13. Symbiotics

    Symbiotics Symbiotics

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Praktisch is dat eigenlijk onmogelijk want dan moeten die kabels door het hele huis en dat gaat niet lukken..
    De kabel van de Davolink gaat naar de WAN poort van de linksys..
    Ik weet zeker dat bij de linksys DHCP aanstaat omdat er enabled staat.

    op de Davolink staat dit
    DHCP Server for LAN.

    Start IP Address: 192.168.1.2
    End IP Address: 192.168.1.254
    Leased Time (hour): 24

    verder staat er niks over DHCP..

    bij de linksys staat dus enable aan,

    daaronder starting ip adress 192.168.2.100

    daaronder is verder niks ingevuld..
     
  14. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    En je hebt met die opstelling met 1 xbox (of met je pc) nooit (NAT) problemen gehad? Blijkbaar interfereert die davolo dan toch weinig.

    In elk geval, probeer eens op je linksys UPnP aan te zetten/laten staan en de andere xbox in DMZ te zetten. Save je settings. Zet je routers even uit, wacht een momentje en start terug op. Krijg je nu nog 1 open, 1 moderate NAT?
     
  15. Symbiotics

    Symbiotics Symbiotics

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij lukt het in DMZ zetten mij niet, of het lukt me niet goed..

    Iig als ik de andere xbox in DMZ zet moet ik ook ports forwarden toch? 88/3074..

    Dit doe ik, en nu staan ze beide op moderate :confused:
     
  16. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Nee je moet dan gewoon het IP van een xbox 360 in de 'DMZ' plaatsen waardoor alle poorten ernaar open staan, vereist verder geen portforwards! Die optie zou je linksys normaal wel moeten hebben.. Ergens bij Virtual server ofzo misschien?
     
  17. Symbiotics

    Symbiotics Symbiotics

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik gedaan, nu staan beide nog steeds op Moderate.. zonet dus nog 1tje op Open, nu beide op moderate.. vaag dit
     
  18. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dus als je geen van beide in DMZ zet, maar wel gewoon UPnP aanhebt staan heb je nu 1 open & 1 moderate? Dat kan wel eens het beste zijn dat je ze kan krijgen met je setup.

    Er bestaat nog een methode om a.h.v. port triggering i.p.v. fwding te proberen, en ook om de routerfunctie van je linksys eigl uit te schakelen d.m.v. hem een statisch ip buiten DHCP range van je devolo te geven en aan te sluiten via LAN (zonder dhcp), maar aangezien je modem/router geen UPnP functie heeft gaat dat laatste sowieso geen verbetering brengen.
     
  19. levensgenieter

    levensgenieter Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Sweex, Ld000021 ofso iets?
     
  20. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Kan kloppen.
    Ik vind niet direct of je router UPnP ondersteunt, kijk even in je handleiding of op je routerinstellingspagina. Indien zo, dit enablen, saven, en je router even uitzetten (laten) en terug herstarten.

    Indien niet zou het ook met portforwards perfect moeten lukken. Volg deze guide voor je Sweex LB000021 hoe je poorten manueel moet forwarden en doe dat vervolgens voor deze poorten;
    • TCP 80
    • UDP 88
    • UDP 3074
    • TCP 3074
    • UDP 53
    • TCP 53
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina