Geen gratis games voor 299€

Discussie in 'Algemeen' gestart door Hi..., 29 apr 2002.

1. Jackal

Jackal Gamer & Gamester

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben geen aasgier maar er staat duidelijk dat ik recht heb op dat bonuspakket. Dat zijn niet mijn regels maar die van MS!

Wat maakt het jou nou uit? Kan je niet blij zijn voor een ander of heb je soms aandelen van MS? Er zijn mensen die om die redenen een Xbox gekocht hebben. Het leek hen gewoon vlug te zijn en daarvoor beloont te worden (om dus vlug te zijn)

2. Graveman

Graveman Geest verkenner

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan heel erg blij zijn voor een ander.. En nog meer voor mezelf. Ik heb ook dat formuliertje opgestuurd, zodra ik ervan hoorde.

Maar was de beloning niet voor de mensen die de xbox voor veel meer als 299 en voor 26 april hebben gekocht. De aanbieding was niet bedoeld voor de mensen die de xbox voor 299 hebbebn gekocht en voor 26 april. Dat het voor MS fout heeft uitgepakt is uteraard een mazzeltje. Maar denk eens aan al die mensen die NU hun xbox kopen? Waarom hebben die minder of geen recht op die actie?

3. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    DUHH! Omdat zij hem NA 26 april kopen!!!

4. Jackal

Jackal Gamer & Gamester

Leuk Bevonden:
    0
    Voila, ik heb ook vrijaf moeten nemen hoor. Ik was daar de voorlaatste. En die 180 euro is zeker wel de moeite waard. Het leven is aan de snelle beslissers ;-)

5. Graveman

Graveman Geest verkenner

Leuk Bevonden:
    0

Dus MS heeft zomaar even een regel ingesteld.. Mensen die ons product voor 26 april kopen krijgen een compensatie omdat ze zoveel vertouwen in hun product hebben gehad al 2 maanden geleden.

Ook de mensen die, nadat we een compensatie hebben gedaan om het verschil op te heffen tussen de startprijs en de huidige prijs, de xbox wel voor de gereduceerde prijs hebben gekocht maar ook voor 26 april hebben recht op de actie juist omdat ze precies op het goede moment de xbox hebben kunnen kopen. Ik zou het eerlijker vinden als iedereen tegenwoordig gewoon een xtra controller en 2 games (naar keuze) standaard bij de xbox kan krijgen of al krijgt. Benadeel je niemand.

Daarnaast.. Ik loop maar te stangen.. Ik vind het alleen niet eerlijk dat je het van de daken wil gaan schreeuwen als je die games niet krijgt, omdat een bedrijf een tiepfoutje heeft gemaakt. Het gebruik/misbruik van de voorwaarden is logisch en ook te verwachten. Maar je weet zelf ook wel dat MS er andere bedoelingen mee had en heeft. Dat is alles wat ik bedoel. Niet kwaad worden als je een sorry krijgt.

Laatst bewerkt: 2 mei 2002
  6. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Graveman, jij mag blijven.:) Helemaal mee eens. Dat geschreeuw dat ze MS anders moeten aanpakken word ik echt zo moe van, voornaam:Gier achternaam: Cohen.
    Ik ben dolblij dat Bill een nieuwe console voor mij gemaakt heeft. Ik was dolblij toen ik hem had voor 479€. Ik was dolblij toen ik het nieuws over rewardpack hoorde. Ik heb alle spelletjes al, ik ga ze toch ook niet aanklagen omdat mij in vergelijking dan alsnog een veel groter bedrag hebben berekend? Nee, ik ben gewoon blij voor mijzelf en voor de mensen die bijna helemaal niks voor d'r xbox kwijt zijn geweest.
    Als ik mijn doos had gekocht voor 299€ zou ik er de hele tijd van uit gaan dat er een grote kans is dat ik het niet krijg, de actie is immers niet voor mij bedoeld. Nu weten we inmiddels voor 90% zeker dat die mensen rewardp. ook krijgen, tijd om weer dolblij te zijn. En mocht het ineens toch niet doorgaan, tsjah, die mogelijkheid zat erin. Wees blij met je xbox van 299€, das een knap bedrag nl.
    Schreeuw maar een end weg met rechtzaken, ik doet lekker DOA3en op dat moment.:)
    Owja, als laatste....thanks Bill, toffe console.

7. AlBundy

AlBundy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geen 90%, maar 100% zeker.

Nog een keer, ik heb ook maar 299,- betaald, en mijn goodies zijn zeer zeker onderweg :)

Enige verschil met de meeste mensen hier is dat ik niet tot 25 april gewacht heb met het kopen van m'n XBOX, maar gelijk naar de winkel ben gegaan (20 april) en gelijk dat formulier heb gemaild.

Ik heb dus ook GEEN kopie van m'n bon overlegd.

Vreemd dat er nog steeds onzekerheid bestaat. Iedereen die zijn XBOX voor de 26ste gekocht heeft, krijgt een reward pack. Precies zoals het altijd in de voorwaarden heeft gestaan.

Punt uit.

8. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Gravedigger, ja, MS heeft zomaar een regel ingesteld, een regel die elke pre-26e Xbox owner een reward pack geeft, dat staat er toch, kun je niet lezen ofzo? Nu begin je weer over een prijscompensatie, dat is maar een aanname van jou, dat staat nergens!
    ]:-
    Sommige mensen zullen het nooit begrijpen. Anyway, het maakt me helemaal niet uit wat er precies staat en wat er gaat gebeuren. Het gaat mij erom dat wanneer er regels of voorwaarden zijn, ik vind dat men zich daaraan moet houden. Als je een beetje levenservaring gaat opdoen wanneer je van de lagere school afkomt, zul je merken dat ook van jou verwacht wordt dat je de regeltjes kent en dat je ze volgt. Bedrijven willen je wel vaker naaien met regeltjes. Er bestaan niet voor niets programma's zoals Breekijzer.
    Al ging het om een Xbox sticker en een lollie, wanneer er een document is waar dit soort dingen op staan, dan hoort het zo te gebeuren. Ik ga er ook vanuit dat het zo gaat gebeuren.

Dat jij vind dat het anders had gemoeten of dat mensen niet mogen opkomen voor hun rechten als consument, dat moet je zelf weten. MS zal iedereen wel die reward pack geven, maar als ze dat niet doen, gaan ze wel bericht krijgen van mij. Ze hebben dan de pech dat ze te maken hebben met een "consument" die het zat is om elke keer maar genaaid te worden en er dan maar mee moet leren leven ofzo.

Ik heb zeker niet het gevoel dan MS hier mensen naait. Ik ben juist erg blij dat ze zo'n gebaar maken en duidelijk laten merken dat ze een serieus plan hebben voor de toekomst. Ze hoefden dit helemaal niet te doen, ze hadden ook gewoon de prijs van de een op de andere dag kunnen laten zakken.

Daarbij komt dat niet MS de prijs te vroeg heeft verlaagd, dat waren de winkeliers. Volgens de planning zouden de Xboxen pas de 26e goedkoper worden.

Ik hoop dat je nu wel begrijpt wat ik bedoel. Je mag nog steeds een naar gevoel hebben over het feit dat sommige mensen meer voordeel hebben dan anderen, maar dat voordeel neemt niet hun rechten weg.

9. Graveman

Graveman Geest verkenner

Leuk Bevonden:
    0
    Je snapt me niet he. Ik ben het helemaal met je eens. Maar geef nou eens toe dat het een compensatie is voor de vroege kopers. Dus geen PRIJScompensatie..

even een quote van de xbox.nl site:

Als games je dagelijkse kost zijn en je hebt je Xbox vóór 26 april gekocht, bereid je dan voor op het volgende! Zoals je misschien al hebt gelezen, wordt de prijs voor de Xbox in Nederland verlaagd tot een adviesprijs in de winkel van €299 en als dank voor iedereen die vóór 26 april een Xbox heeft gekocht, bieden wij je tot 1 juli 2002 de kans om gratis 2 spellen en een Xbox controller te krijgen! Dat betekent dat je games als Halo, Rallisport Challenge, Project Gotham Racing, Amped, Oddworld of Dead or Alive 3 of allerlei andere geweldige games gratis kunt krijgen! Bezoek daarom deze site op 26 april opnieuw om de hele lijst van games te zien.

Hieruit blijkt dus dat de prijs omlaag is gegaan. En dat dat idd in moet gaan op 26 april. Puur theoretisch betekend dat dus dat als je een xbox hebt gekocht vóór 26 april deze dus duurder behoort te zijn. Dat dit niet zo is is idd de schuld van de verkopende partij. Je hebt dus mazzel dat er winkels zijn die te vroeg hun prijzen hebben verlaagd. Het is dus hun schuld dat MS nu op de blaren moet zitten. Als iedereen zich keurig aan de regels had gehouden, de winkeliers in dit geval, had er niemand, die een xbox voor 299 en op of na 26 april, een gooi kunnen doen naar een reward pack.

Dat de situatie wel is gecreert mogen we als consument blij om zijn, maar als je hem dus niet krijgt is dat niet de schuld van MS, maar van de winkelier. Dus vind ik het ook fair dat ze de schade verhalen op de winkelier. En dat kunnen ze omdat elk serienummer bij een winkelier hoort en geregistreerd is.

Dus ik ben het wel met je eens, dat we recht erop hebben omdat ons geen blaam treft als we het doen. Ik zeg alleen dat in all fairness, de actie was bedoeld voor de mensen die een xbox hadden gekocht en deze niet gekocht hebben voor de huidige velaagde prijs.

En daarnaast. Ik heb een hekel aan storms en radar. Die zeur/klaag maatschappij in Nederland is belachelijk. Weet je hoeveel mensen er gewoon te naief, dom en niet assertief genoeg zijn om een beetje na te denken als ze iets kopen of doen. Een P. storms vecht tegen een bureaucratie die we aan onszelf hebben te danken, omdat we nu eenmaal zo politiek stemmen, maar dat is even veel te off-topic.

euh... van de lagere school afkomt? Hoe oud denk je dat ik ben?

Ik heb helemaal geen naar gevoel. Nogmaals, als we em krijgen is dat netjes, maar het is geen recht maar pure mazzel. Dit omdat het nooit de bedoeling van MS was, anders hadden ze er wel een prijs bij gezet.

Ik hoop dat jij, mij nu een beetje begrijpt

10. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom woord hier eigenlijk zo vaak herhaald.
    Het maakt mij geen bal uit wat MS gaat doen.
    Zolang de vollepond betalers maar een Rewardpack
    krijgen.

11. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Het is je recht niet, het is je geluk, Bouncemeister Cohen. Maar ja, je hoeft niet meer te zweten, t komt ook naar jou toe.

Edit: Dit komt wel heel erg onvriendelijk over. Is mijn mening maar en vind je verder nog wel lief.:)

12. Ricobah

Ricobah Gamer 24/7

Leuk Bevonden:
    0
    Welke blaren? MS heeft die xboxen afgezet bij de retailers, als die vervolgens onderling een prijzenoorlog beginnen is dat hun zaak. Al geven die winkeliers die dingen gratis weg, het gaat enkel af van hun eigen marge. MS merkt daar verder niks van, dat heeft zijn geld al binnen en kan dus ook geen compensatie vragen van de winkeliers.

13. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ik wilde idd net gaan typen dat MS helemaal geen blaren heeft om op te zitten. De winkelier, die heeft de standaard prijs aan MS betaald, dus MS zit wel goed.

Ik zei ook dat het idd een compensatie is voor de vroege kopers. Juist geen prijscompensatie.

Je moet die reward pack wel krijgen, want dat heeft MS je zelf beloofd! Daar hebben winkeliers niets mee te maken. Net zoals MS niets te maken heeft met de verkoopprijs in de winkel.

Aangezien MS zelf met voorwaarden en beloftes is gekomen, is het nu mijn recht, niet mijn geluk. Waar slaat dat cohen op?

Breekijzer en Radar zijn juist hele goede programma's. Die laten de mensen zien dat mensen genaaid worden door grote machtige bedrijven zoals o.a. verzekeringsmaatschappijen en dat er WEL iets tegen te doen is. Maar dat is een heel ander onderwerp, en dat heeft hier nu niets mee te maken.

Anyway, ik maak me geen zorgen, ik weet dat ik de rewardpack krijg.

I rest my case.

14. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Het was bedoeld voor mensen die 479€ hadden betaald(479€ - 180€ = 299€) Ik zie het als jullie geluk, zie jij het als je recht. Whatever. Breekijzer en Radar goeie progr.'s(nog nooit van Radar gehoord,maar zal wel zelfde strekking zijn) helemaal mee eens, heeft hier alleen niks mee te maken.
    Cohen is btw spreektaal voor gier. Nou niet akelig gaan reageren, heb al gezegd dat het er onvriendelijker stond als dat ik het bedoelde.
    :)

15. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    I just loooove Bouncin' ! Poing Poing Poing Whoohooo!!

As you can see, i am crearly a Tigger! Not a vulture! Vultures can't bounce!

En ik vind jou ook lief!

;)

16. Xbox4life

Xbox4life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is gewoon duidelijk, je krijgt je reward pack als je hem maar voor 26 april hebt gekocht, wat je ook betaalt hebt. Microsoft kan dit ook best expres gedaan hebben; zij verkopen veel meer xbox'en dus meer spellen en randapparatuur, veel gratis reclame, en wat dacht je van 3 mei? het is geen toeval dat dit vlak voor de releasedatum van de gamecube gebeurd, nu hebben alle twijfelaars snel een xbox gehaald om toch die reward pack te krijgen, klanten die anders mischien naar nintendo gingen, klanten die games en randapparatuur gaan kopen. En wat zal het microsoft kosten deze actie? geen 180Euro per persoon, die games zijn geen 3th party dus die kunnen zij voor mischien 10euro inkopen, dan een controller erbij die ze zelf gemaakt hebben, 10 euro mischien dus ze zijn voor hoogstens 30 euro klaar terwijl iedereen er al een spel van 70 euro bij gekocht heeft, en mischien ook nog wel een dvd-kit van 50 euro en een controller van 40. Ook heeft microsoft al zijn klanten die de xbox voor de 26e hebben gekocht geregistreerd, dat betekent dat ze ons kunnen benaderen met bijvoorbeeld xbox Live! Dus microsoft heeft er alleen maar voordeel aan!, toch een symphatiek gebaar, nintendo of sony zou dit nooit doen!

Laatst bewerkt: 3 mei 2002
  17. xbox-control

xbox-control i'm a splintercell

Leuk Bevonden:
    0
    natuurlijk krijgen de genen die de xbox voor 299 hebben gekocht geen gratis spellen en een controller.:confused:
    de xbox koste 14 maart tot 26 april 479 euro.
    het verschil tussen die prijzen is precies 180 euro
    dus 2 spellen en een controller.de mensen die voor 26 april een xbox hebben gehaalt voor 479 mogen gratis spullen uitzoeken om rellen te voorkomen!!!!!
    ]:-

18. AlBundy

AlBundy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    20 April bij Dixons 299,- betaald.

Reward pack al binnen.

Need I say more ??

19. Caphex

Caphex 2nd Place 1st Loser.

Leuk Bevonden:
    1
    Naar mijn idee zit het zo:

MS maakt het NIETS UIT wat voor prijs je hebt betaald want MS heeft ZELF pas NA 26 April de Xbox inkoopprijs verlaagd* dus MS kan precies zien WELK serienummer DUUR is ingekocht door de winkel, als de winkel ze dan vervolgens al GOEDKOOP verkoopt, lijden zei verlies niet Microsoft.

(*Bron: Inkoper Gameshop)

20. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Dat bedoel ik dus!

Gefeliciteerd overigens! :)

I rest my case. And now it's time to do some bouncin'!

Whoohoo!

Deel Deze Pagina