controller vraag

Discussie in 'Algemeen' gestart door marcoo, 21 jan 2010.

1. marcoo

marcoo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even een vraag.Ik speel al tijden call of duty games nu op de xbox.Waarom op de xbox??omdat op de pc steeds nieuwe onderdelen komen 100den euros kost.Elke keer bij een nieuw deel is je zooi al te oud en dit kosten plaatje loopt uit de hand.Maar wil wel eens weten van jullie hoe jullie het spelen af gaat op de xbox.Mijn probleem is de controller,het aimen met zon knuppeltje(stick) hoe jullie het ook noemen.Op de pc nergens last van.Alles super naukeurig aimen.Maar met zon stick,aimen en centimeters ernaast steeds,zeker als ik van veraf moet schieten en begin te aimen ga ik er geen millimeters ernaast maar centimeters.Aimen alsof er geen gevoel in zit.Heb ik ergens in instelling wat ik anders moet zetten??Als ik op youtube kijk zie ik velen echt super goed schieten en aimen op de xbox en ook snel wezen enzo.Ik doe het al maanden maar dit schiet niet op zeker als tegenstanders heen en weer gaan lopen is het op de pc ieasy ze gewoon te raken maar met zon stick,,,oneindig missen.Hoe doen anderen dat dan op de xbox,,,,zon stick is mij te gevoel loos

2. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Kerel dat is gewoon oefenen, als je de PC gewend bent zul je in begin altijd moeten wennen, heel normaal.

Het knuppeltje is erg gevoelig dus als je milimeters naar rechts wilt moet je hem natuurlijk maar heel licht bewegen.

Je kunt bij meeste games natuurlijk ook de gevoeligheid van de aim bepalen naar je eigen wens.

Hoofdzaak is gewoon veel oefenen in begin.

En btw er zijn genoeg plaatsen waar je deze vraag kan stellen, dit is niet de goed eplaats. ;)

3. marcoo

marcoo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Van alles al geprobeerd en gaat na maanden echt nog steeds niet beter |:-

4. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Maanden?! Dan doe je iets toch echt niet goed. Ik speelde vroeger ook altijd op PC maar na een paar weekjes was ik helemaal gewend aan de controller.

Heb je geprobeerd de gevoeligheid aan te passen bij options bij CoD?

5. Commander J

Commander J Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je speelt zeker een keer in de week een uurtje:+ Als je wat actiever gaat spelen, zal het richten heus beter gaan.

6. marcoo

marcoo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is de aanbevolen snelheid van instellen dan?? snelste?? anders is omdraaien of als je wat snel moet doen gaat het ook weer zo traag :confused: Dat moet je ook niet hebben :confused:

7. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Dat hangt er vanaf bij welke snelheid jij het beste speelt. Zul je gewoon even moeten uitzoeken. Ik heb gevoeligheid bijna altijd op z'n hoogst zodat ik sneller kan draaien en aimen.

8. James Pond

James Pond Guest

Hoe oud ben je? Niet om vervelend te doen maar als je wat ouder bent is het vaak wat moeilijker om nieuwe dingen goed aan te leren :) Ligt aan de persoon natuurlijk..

9. Reuj

Reuj Awake

Leuk Bevonden:
    0
    Laat hem gewoon op de standaard-settings staan en veel oefenen.
    Als het waar is wat je zegt en je al een paar maanden flink veel oefent moet je misschien accepteren dat je op de console niet zo goed bent in shooters als op de PC.

10. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Tja dan moet je weer terug naar PC. Als je eenmaal wat geld verdient is dat nou ook zo duur niet..

11. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    1 tip die ik je geef, sensitivity heel hoog (beste hoogste) zetten!

Probeer een een paar uur/dagen daar maar mee door te spelen, en zet hem daarna langzaam een klein paar lvls terug dan ben is dat een eitje.

Anders zal het helaas niks met je worden op de xbox ;) en met CoD heb je geluk dat daar het allemaal nog wel mee valt hoe belangrijk het aimen is. Tuurlijk als je mis schiet verlies je maar heb denk zelf al geen maanden meer een shooter gespeeld maar laatst bij een maat van me CoD MW2 gespeeld en wel meteen 18 - 5 KD. Wat ik dan nu nog wel oké vind voor een oude veteraan van de xbox, misschien toch weer keer live kopen? Uhm nee

Oh en misschien ook ander soort spellen spelen ernaast, waardoor je meer aan de controller gewend raakt.

12. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is gewoon heel vervelend om van precieze PC muis besturing over te gaan op brakke console besturing.

Face it, niemand kan eigenlijk niet goed richten met een controller, je blijft altijd een soort van ''gehandicapped''. Natuurlijk heeft iedereen daar last van maar het wordt pijnlijk duidelijk bij bijv de verschillen tussen Team Fortress 2 (Orange Box) op de PC en de Console.

13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Toen ik de overstap maakten van pc naar console had ik daar ook last van. Met een shooter als CoD zul je het niet snel leren. Zelf heb ik het geleerd met een minder snelle shooter zoals de oude ghost recon. Als ik jou was zou ik het eens proberen met Rainbow Six: Vegas of Ghost Recon 2 en daarna pas de overstap maken naar een COD of Halo.

Beste tip die ik je kan geven is dat je kan bijsturen met je linker stick(waarmee je loopt altijd).

Laatst bewerkt: 21 jan 2010
  14. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moest ook erg wennen na 6+ jaar gamen op de pc. Ik begon met Halo en nu gaat het me erg goed af, ik ben denk ik zelfs slechter geworden op de pc :+

15. Zer0ch@0s

Zer0ch@0s Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wat hierboven gezegd wordt. Oefenen, oefenen, oefenen. Bij mij is er serieus een jaar hardcore spelen over heen gegaan voordat mijn aim net zo was als op de pc. Het is niet anders. Nu ben ik preciezer met een controller dan op de pc denk ik.

16. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Toen ik 15 was ofzo kwam Halo 2 uit.
    Eerste shooter die ik speelde op de console..wist me god niet wat me overkwam.
    Wtf gingen die controles klote.
    En nu..
    ik ben heer en meester in Halo. Challenge me. 8)

17. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
  18. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik heb het juist met een CoD spel geleerd. CoD2 trouwens ( beste online shooter was dat nog:))

19. mikeVermeule

mikeVermeule Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen begint toch met een k/d onder 1.00 word vanzelf beter en beter! :)

20. Bavihoane

Bavihoane Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    kan zelf ondertussen beter richten met controler vergeleken met een muis/toetsenbord.

practise is the keyword

Deel Deze Pagina