1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dolby hoofdtelefoon compatible met Xbox360?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ChaSe, 7 okt 2006.

  1. COLOSSUS NL

    COLOSSUS NL Not old, just Older

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    29
    Huh? Koop jij nou nog een headset? Is die fokking dure shizzle genaamd Astro niet genoeg?:confused:
    Ben niet op de hoogte heb ik in de gaten..............
     
  2. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    Die astro is über maar heb 3 consoles en 2 beeldschermen. en ook mijn chickie met haar vriendin willen nog wel eens gamen. Dus heb mijn yahama 5.1 opgeruimt en werk enkel nog met koptelefoons\o/

    en die tritton komt aardig uit de reviews en is voor erbij nog wel te doen;)

    en er was niemand van de fam. die op korte termijn naar de usa ging anders had ik ze een astro mee laten nemen
     
  3. COLOSSUS NL

    COLOSSUS NL Not old, just Older

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    29
    You lucky bastard! Ben wel benieuwd naar je ervaring met de Tritton.;)
     
  4. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    fok colossus....die werktijen van jouw zijn toch niet meer menselijk_O_
    latersss
     
  5. christab

    christab Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    ben wel heel benieuwd naar de revieuw van de astro en de tritton
    heb zelf de turtle beach x4,senheisser 595,philips 1500U gebruik ze ook alle 3 maar ben nu wel een beetje koptelefoon freak aan het worden en zit eraan te denken om de astro entritton er ook bij te halen maar wil eerst weten hoe ze klinken
    dus als die revieuws gemaakt worden zou dat wel fijn zijn:thumbs:
     
  6. Dsquared

    Dsquared Active Member

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    is die Logitech via usb werkend op de xbox360? De The Logitech G35 bedoel ik dan?

    Weet iemand dat? Of werkt alleen die mic niet?
     
  7. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    De logitech is puur voor de PC..
     
  8. Sound

    Sound Iwrestledabearonce

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    man waarom ga je dan niet gelijk voor een HD650 of doe gek en doe meteen een HD800 denk dat je daarna nooit meer door een andere koptelefoon wilt luisteren (en dat je bankrekening leeg is maar dat terzijde). Heb em laatst op me hoofd gehad en het was gewoon bijna eng. Zelfs mn 595 leek weer plastic daarna. Al werd die hd800 wel aangestuurd door een of ander eng obscuur merk dat amps met de hand bouwt en voor duizenden euro's verkoopt (sorry heb de naam niet onthouden).
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Vriend .. Jij bent rijk man ....


    is ook al weer op zoek naar een nieuwe gadget ;)
     
  10. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    tja, zo lust ik er nog wel een paar. Een dure über amp ervoor en dan wil het wel_O_
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2010
  11. christab

    christab Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    nadeel van de 650 is dat hij veel strakker om je hoofd zit dan de 595
    en de 800 is leuk maar het geld niet waard mits je zoals jezelf al zegt een twee keer zo'n duure amp er tussen zet:cool:
     
  12. Bavihoane

    Bavihoane Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    9
    al die opties...

    zie door de bomen het bos niet meer :confused:

    wat is nou eigenlijk beter.
    seneisser (ofzo) die dolbi illustreerd of 1 met meerdere speaker p/oor
    zoals x41?
     
  13. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Sennheiser is super, maar dan heb je geen mic. Turtle beach is zeker ook goed, Astro ook..

    2 speakers met goeie drivers is beter dan meerdere kleinere speakers in 1 oorschelp..
     
  14. Sound

    Sound Iwrestledabearonce

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zelf geen ervaring met een dolby headset met meerdere speakers, maar wat ik lees op audiofora is dat het door velen als een soort gimmick wordt gezien. Ja het geluid komt van verschillende hoeken, maar ze zitten zo dicht bij je oor dat dat opzich niet veel uitmaakt, daarnaast is de kracht van de meerdere speakertjes afzonderlijk vaak minder dan die van een goede enkele. Als het je echt puur om het geluid te doen is dan is een wat duurdere Sennheiser (590, 595), BeyerDynamic of de iets goedkopere AudioTechnica AD700 een goede optie mits je een dolby headset amp zoals de mixamp van Astro hebt of een goede dolby versterker met optische ingang en uitgang.
    Je hebt dan wel weer het nadeel dat je geen microfoon hebt, maar die zou je ook los kunnen kopen of ghetto style de standaard mic van de 360 om je nek hangen.
    Als je diehard online gamer bent en iets minder kritisch kwa geluid is volgens mij gewoon de Astro headset en de X41 beide een heel goede keuze als je de ervaringen leest van anderen. tis allemaal net een beetje waar je eigen voorkeur naar uit gaat. (De Astro ziet er bijvoorbeeld ook gewoon extreem vet uit vind ik zelf).
    Ik game voornamelijk singleplayer en luister graag naar muziek waarbij ik mezelf wijsmaak het verschil te horen tussen een 320kbps mp3 en de lossless versie dus kies ik voor een goede Sennheiser. gamechat vind ik niet zo heel erg interessant.
    Heb nu een HD595 met Mixamp. de 595 kun je voor €120 wel kopen tegenwoordig en de mixamp kost je zo'n €100 (min verzendkosten) dat is dus niet zo heel erg veel meer dan de A40 set of de X41 (bij gameshop 200 maar zag al mensen die zeiden dat hij binnenkort ergens voor 179 te koop is in NL).

    Succes met kiezen. ik heb er ook een eeuw over gedaan en op tig fora honderden topics gelezen om uiteindelijk te besluiten alleen een losse mixamp te kopen en mn 595 te blijven gebruiken. en over een tijdje ga ik misschien nog een HD650 kopen :)
     
  15. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    lees effe de laatste 10pag. door, of wacht op deel2 van deze draad (volgende week) met een fijne startpost (thx 2 scarluuk).
     
  16. Bavihoane

    Bavihoane Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    9
    ik weet over de nieuwe startpost.
    maar daarin gaan een aantal mensen vertellen over 1 headset.
    geen idee of ze uberhaubt ook vergelijkings materiaal hebben.

    maar oke..
    ik luister bijna geen muziek en wil de headset eigenlijk vooral gebruiken voor online gaming.
    halo3, call of duty enz.

    ik heb een versterker in huis met een optische ingang (geen uitgang) die gebruik ik nu altijd om mn goedkope headset op aan te sluiten.

    ik wil dus een nieuwe headset, een degelijke wel te verstaan.
    maar wat is dan een betere optie. de x41.
    of een sennheiser.
    en als het een sennheiser is. moet ik dan ook zo`n mixamp bestellen.
    of is mn versterker dan al voldoende?
     
  17. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Stja smaken verschillen en je hebt natuurlijk verschillende prijsklasses.. Ik heb ervaringen met verschillende headsets.. Puur voor gaming en voor voice is de Astro ideaal.. Wil je gamen en muziek luisteren is de Sennheiser beter denk ik.. Over X4 serie kan ik niks vertellen, ik alleen de X1 gehad. ( die was wel goed ) Fardo en nog wat andere weten alles over de X4(1).. Als je geen haast hebt zou ik even de startpost afwachten, geluid blijft toch voor iedereen anders..

    Even voor jezelf op een rijtje zetten wat je wil, hoe de setup eruit komt te zien, wil je wel of geen kabels, prijsklasse.. Reviews lezen en inlezen op de desbetreffende websites van de aanbieder.. Blijft lastig, woon je in de buurt van limburg dan mag je vrijblijvend bij mij komen luisteren..

    Edit: Zie net dat je in Kampen woont, dus luisteren wordt hem niet..:D
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2010
  18. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    als je surround op je koptelefoon wilt, zul je een speciale versterker ervoor moeten hebben. Je eigen versterker geeft stereo via je headset.

    Als je tijdens het gamen ook goed chat wilt hebben (geintergreerd in je headset)).
    Dus of een complete set kopen headset+amp.
    of
    een amp die dolby headphone uitzend met een losse headset.

    Bij een x41 heb je dus de complete set. (ook de tritton ax720 en astro a40 hebben complete sets).

    of je koopt een losse mix-amp van astro, en koopt er zelf een headset bij.

    astro a40, tritton ax720 en x41, werken alle 3 volgens het zelfde principe.

    als je googled met "astr0 a40 vs x41" of "ax720 vs x41" krijg je wel voldoende info.
    Ik denk dat je met één van die drie echt wel een goed product in huis haalt.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2010
  19. christab

    christab Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    voordeel van de x4 is dat je inderdaad niks meer nodig hebt en draadloos is daarnaast heeft hij gelijk chat
    dat heeft de senheisser niet de senheisser is ook wat neutraler kwa geluid het sub geluid bij de x4 is wat meer aanwezig dit kun je ook uitzetten
    vergeet niet dat de senheisser stereo is en de x4 5.1
     
  20. Bavihoane

    Bavihoane Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    9
    bedankt voor jullie reacties!

    ik wacht nog ff tot bebruari en ga voor de x41.
    scheeld me weer een amp kopen. ik gebruik ook de chat nog wel. een das ook handig bij de
    x41.

    sennheiser is misschien wel beter geluid enzo. maar lastig voor gaming om er weer appart een mixamp bij te bestellen.

    als ik hem binnen heb laat ik wel weten wat ik ervan vind.
    kan hem vergelijken met mn *ION-IHP03 (waardeloos gekoop dus mn reactie zal wel goed worden)

    edit: kheb nog even ge-google-d (tja??)
    op x41 vs a40
    check it out!! voor alle mensen met twijfels..
    http://gamebattles.com/forums/t/2453367.html

    ik ben er wel uit.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2010

Deel Deze Pagina