Met het einde in het achterhoofd kan ik me haast niet inbeelden dat er geen vervolg komt. Wel vind ik het erg jammer dat Divinity 2 zo raar aansluit op Divine Divinity.
Er zijn geen Orcs, Dwergen en Elven meer, maar wel Dragon Elves (wtf rare hagedissen?) en Goblins (waar komen die opeens vandaan? ). De hele wereld zit anders in elkaar, dorpjes zijn steden geworden terwijl de Divine nog maar even dood is.
Seth is opeens een drakendoder en nog een heel teleurstellende ook, hij was een heel sterke ridder in Divine Divinity. Dat Zandalor teruggekeerd is vind ik wel erg tof, maar ik snap niet waarom ook hij die leugen over Ygerna vertelt!
Waarom zegt Zandalor dat ik Ygerna tot leven moet wekken om Damian te doden, wat helemaal niet zo is. Hoe kan een dode Ygerna dit Zandalor wijsgemaakt hebben, terwijl deze list in Divine Divinity helemaal niet ter sprake komt. Vaag! Hoop dat dit in het vervolg allemaal duidelijker wordt. Daarnaast ook gek dat Ygerna het lichaam / de geest van Talana bezit, en me toch tot draak kan omtoveren, wat eigenlijk alleen vanuit de geest van Talana zou kunnen.
Wel een erg toffe RPG, heel wat anders dan Dragon Age maar eigenlijk net zo goed vind ik.