GameCubers beweren wel dat hun console niet langer "kiddy" is dankzij games als Resident Evil en Eternal Darkness, maar het is natuurlijk wel zo dat deze games lang niet zo goed verkopen als Nintendo had gehoopt. Ik denk dat de hardcore fanboys deze games gewoon niet accepteren en aangezien Nintendo nogal wat van deze fanboys heeft zal het ook nooit wat worden met deze games. Zelf ben ik een grote fan van de Resident Evil serie en dat was dan ook de reden dat ik naast de PSX, PS2 en XBox een GameCube heb aangeschaft, ondertussen geniet ik nu ook van andere GC titels als Eternal Darkness, Metroid Prime en straks natuurlijk de nieuwe Zelda. Ik kijk gewoon niet meer naar een zogenaamd "imago" van een console, maar gewoon naar de games die er voor uitkomen de rest boeit me niet meer. Vroeger was ik een echte PlayStation 1 fanboy en tot op de dag van vandaag heb ik er spijt van geen N64 te hebben gekocht aangezien ik nu geweldige games als Perfect Dark en Goldeneye heb gemist.
don't kid me pall! nou maar hopen dat het waar is.. hoe kom je aan deze info? ik niet.. hoewel je daar over het algemeen wel gelijk in hebt.. dit is onzin.. ik heb een boel hardcore nintendo fanboys in mijn omgeving (ECHTE fanboys.. het irritante type dus) en ze hebben allemaal of ED of RE, en als ze die niet hebben, vinden ze hem toch retestrak (like me)..
Ik denk dat de Gamecube die stempel heeft gekregen door voortdurend te pronken met met name Luigi's Mansion. De Xbox heeft op diezelfde manier denk ik het predicaat van non-kiddy (of hoe je het ook wil noemen) gekregen met dank aan de Master Chief
als je ook kijkt naar de uitsraling van de gamecube....ik bedoel...dat ding is paars!!, dan mag je niet echt verwachten dat je een *tough guy* uitstraling krijgt, XBox ziet er daarentegen heel stijlvol uit, zelfde geld voor de controllers, die van XBox ziet er zakelijker uit, in principe heb je er niets aan, maar het is toch een soort gevoel dat je erbij krijgt als je "de console" ziet, conclusie: Schuldige: Nintendo Maakt het wat uit: Ja, ander publiek Maakt het een werkelijk verschil: Nee......
ik heb een zwarte, vonk gewoon mooier.. op zich ben ik een groot fan van de kleur paars, maar ik vond de zwarte kleur er gewoon stijlvoller uitzien.. heb btw wel een paarse controller erbij.. zwart past ook wel mooier bij m'n andere consoles enzo..
Zwarte gamecube, leek me nogal vloeken met een zeer donkergroene (zeg maar zwarte) xbox, dus lekker paars... Ennuh de Xbox heeft Ty, en Pirates en Looney Tunes en Blinx, en zat spellen, als je wilt is er genoeg. Is gewoon gezeur, ja owkee, misschien zijn een aantal van de gamecube only spellen wat vrolijker, maar het grootst gedeelte van de games komt op beide consoles uit.
Hmmmm, ik zie zo deze topic, en ik vraag me af: wat doet deze thread bij Overige consoles en Pc's???? Dit hoort in Xbox Algemeen / Discussies terecht! Dus dappere Darkwing zet zijn mod-powers in, en verplaatst deze thread naar the place it belongs Maar nog even dit: dit topic gaat niet over welke kleur gamecube je hebt, dit topic gaat in op de kwestie: Waarom wordt de Gamecube als Kiddy console gezien, en waarom heeft de Xbox kiddy games nodig? Lijkt me wel een interessante discussie, laten we er eens dieper op ingaan
Tja meestal gebruiken ze zogenaamde kiddygames als argumenten om de GC af te zeiken ik vind 'de zogenaamde definitie 'kiddy' ook al dom de meeste echt must-have games hebben misschien meer vrolijke graphics maar wel volwassen gameplay mwoa elke fanboy moet je gewoon negeren maar XBOX fanboys en PS2 fanboys gebruik meestal als argument"de GC is klote omdat het een kiddy-console is"
Ik vind het goed dat er weinig kiddy games zijn op de xbox, niet omdat ik niet van kiddy games hou ( en dat is zo) maar omdat ik niet geloof dat elke console in het midden moet bevinden waarom kan de ene console niet wat meer kiddy games maken dan de andere (?) verschil moet er zijn, maakt het ook makkelijker om te kiezen wat bij jou past. Ik zeg toch ook niet dat ik vind dat kinderen zich wat volwassener moet gedragen en volwassenen zich wat kinderlijker? Nee, verschil is goed, geeft ons opties om te kiezen als het aanbod overal hetzelfde was had ik echt geen xbox genomen hoor.
XBox heeft ook zat hor, zoals iemand al zei Looney toones,blinx en die andere wat hij zei, maar je hebt ook nog Antz racing Shrek(s) DR. Muto (weet niet maar klinkt zo) Harry potter Toe Jam and Earl and last but not least Zapper de ondeugende krekel Dit komt denk ik omdat de 1st party developers spellen maken met fleurige kleurtjes, geen guns. bv. waterpistool, of een stofzuiger(blinx ook dus), en niemand gaat dood. Met Monkey ball is het zo dat het fleurige kleurtjes heeft en geen actie ofzoiets is. dan is het al gauw kiddy. en de jonge helden natuurlijk he? Zoals Zelda, volwassen(lees pubers, zoals ik) mensen spelen volgens mij liever met een volwassene dan met een kind. En het uiterlijk, paars. dit is nou niet echt de meest stoere kleur. Ze hebben het wel geprobeerd om met zwart wat stoerder te maken maar hun boegbeeld is toch wel paars. XBox heeft dat niet nodig. het uiterlijk zegt al genoeg. het moest stoer en sterk er uitzien, zodat het de ouder, hardcore gamers moest bereiken. Zwart was goed. dat ziet er duister uit (duh). En het moest er Amerikaans uitzien. En bij Amerika denk je al gauw aan Hollywood en de actieseries, dus de spellen moeten er ook actievol uitzien (dit laatste heb ik overigens verzonnen maar er zit denk ik wel een kern van waarheid in) Maar die games met geweld op de GC: SSBM worden ook als kiddy gezien. dit vind ik dan weer niet terecht. dan zou Kung fu Chaos ook kiddy moeten zijn met dat aapje, en met die andere cartoon figures. Sommige denken bij GC ow vrolijke kleurtjes, zal wel kiddy zijn. maar kijk eens naar JSRF, heeft ook vrolijke kleurtjes maar die word niet als kiddy afgestempeld. vind ook ook terrecht. Maar dan ben je een rebel en dus is het gelijk neit kiddy meer. Maarja ik begin mezelf nu wel erg tegen te praten dus ik hou me mond maar.
ik vind gewoon dat je van elk wat moet hebben, kiddy voor de kleine kinderen en normale spellen voor de oudere!
Ik vind dat we van de term "kiddy games" af moeten, want dat gaat helemaal nergens over...ik ben 21 en speel ook af en toe blinx (wat ook een kiddy game is als de GC spellen kiddy zouden zijn)...ook pak ik m'n SNES nog wel eens om een b'tje te mario-en of te Goof Troop-en met de oppas KIDDY's, en ja, dat is leuk...dat vind ik leuk...ik het 21 jarige kiddy (en idd als je 21 bent ben je geen kiddy meer dus dat is sarcasme ) Dus de term kiddy games gaat helemaal nergens over, alles wat niet moord-en-doodslag, of vreselijk moeilijk te spelen, is zou in die groep gegooit kunnen worden En meer spellen als Blinx, of door anderen al genoemde spellen, zal helemaal niet slecht zijn voor de verkoop van de box...en hoe meer boxen er over de toonbank gaan hoe verlijdelijker het voor de game-ontwikkelaars wordt om iets goeds voor de box te gaan maken, ze zullen dan wat meer tijd en moeite (lees: geld) erin kunnen/willen steken...en daar heeft iedereen baat bij.... De reden dat ik geen cube heb gekocht is omdat er niet genoeg spellen waren die mij aanspraken, nu hebben ze Metroid Prime...als ze nog een paar van die spellen maken dan ga ik zeker een cube kopen, en kan ik ook plezier beleven aan die "kiddy" games van Nintendo...want daar gaat het toch om...de "fun" van de games...of ze nou stoer zijn voor je imago of niet, dat ze leuk zijn om te spelen is belangrijk Bovendien kan het nog best leuk zijn om deze vrolijke, grappige, party (want kiddy games mogen we t toch eigenlijk niet noemen) te spelen...ook voor jou
Je hebt helemaal gelijk. De games die door sommigen kiddy worden genoemd, vormen juist een zekere verrijking voor het games universum. Het zijn meestal games die, misschien wat kinderachtig zijn vormgegeven en niet al te moeilijk zijn. Maar het zijn echt leuke spellen.
Nintendo heeft gewoon een kiddy imago en dat veranderd net zo snel. Bovendien zijn de veel top games (behalve Metroid Prime) de zogenaamde 'kiddy' gamen: Super smash, Super Mario, Star Fox, enz. Nintendo heeft allemaal van die 'kiddy' helden volgens zo vele. En Mario, star fox, donkey kong, wario, dat paddestoeltje, ..... Warningat is een algemene mening, niet mijn eigen en het is niet de bedoeling dat iedereen hier massaal op gaat reageren(niet dat jullie dit doen, maar ach...)
ja ik ben een kinderachtig kutkind met zo'n kiddy GC en jij bent de stoere jongen met de XBOX waar ik op wil lijken omg teh r3t4rd
jongens vergeet niet dat meisjes de kiddy games juist leuk vinden ook een aantrekkelijke doelgroep toch?