1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 12]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Naast beste film & director heeft Avatar alleen nominaties voor de Art, Sound en Editing Oscars en dat is eigenlijk wel terecht imo. Het was anders geweest als de acteurs of de screenplay ook nominaties hadden gekregen.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Bij buitenlandse films zit wel 'Un prophète' (A prophet)

    schijnt een geniale film te zijn :)
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Die gevangenis film toch? Hoor er goede verhalen over.
     
  4. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
  5. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Yup, ook te zien op het filmfestival in Rotterdam, waar ik helaas niet heen ga... :'-(
     
  6. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ja, die wil ik ook nog graag zien. Zag pas een stukje van een item over deze film op de VPRO, zag er tof uit.
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Zo denk ik er nou ook over. Sound editing, special effects, dat is geweldig gedaan.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    lui: waar heeft Avatar allemaal nominaties voor gekregen dan?

    en heeft iemand Precious al gezien? Het Amerika-gehalte schijnt nogal onverteerbaar te zijn in die film
     
  9. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Waarom zou iemand Precious gaan zien :confused:

    Gister Ink gekeken

    http://www.imdb.com/title/tt1071804/

    voor een lowbudget film best vermakelijk. Er zitten aardig mooie plaatjes in en het surrealistische fantasy verhaaltje wordt niet te erg voorgekauwd en dat is voor de verandering best prettig :)
     
  11. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    [yt]ZBGeErufQdY[/yt]

    Aparte film.
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Net de Director's Cut van Donnie Darko gekeken. Vind deze niet veel beter dan de bioscoop versie, maar hij heeft wel erg speciale en nuttige toevoegingen. Het plot en hoe 'alles in elkaar steekt' wordt er beter in uitgelegd. Ook was ik erg blij dat de docente Engels in meer scènes te zien was, wat een vrouw! :eek: Deelt ze Waterschapsheuvel uit:
    "Misschien kan je deze samen met Frank lezen."
    :D
     
  13. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Net Un Prophète gekeken, na aanleiding van wat berichten in dit topic.

    Erg goede film, ik zal niet in detail treden, maar gewoon zeggen dat je hem moet kijken ;)
     
  14. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog net niet. Ze geven wel prijzen aan een hoop films die vooral commercieel een succes waren, maar ze doen ook nog wel iets aan werkelijk goede films. Films die anders misschien amper werden gezien na een initieele hype.
     
  15. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Gisteren Man Som Hatar Kvinnor gezien, ofwel het eerste deel van de Millenniumreeks. Wel vermakelijk, verder niet heel boeiend (ik deed ondertussen andere dingen, geen goed teken) en hier en daar voorspelbaar. [6,5]
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Goed om te horen!

    hij draait hier in een cultbios, denk dat ik hem daar even ga kijken.

    Ink ziet er ook cool uit (ook maar even toevoegen aan mijn planned to watch :+)

    Gisteren 'The Shining' gekeken van Kubrick. Was te lang geleden en toen kon ik films nog wat minder waarderen. Blijft een superfilm, Kubrick blijft goed maar de film is niet op alle fronten mooi oud geworden.

    mijn uitdijende filmlijstje die ik sinds een kleine 3 jaar bijhou:

    http://www.imdb.com/mymovies/list?l=33531655
     
  17. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Pandorum
    Film deed mij erg denken aan event horizon maar met een toch erg eigen karakter, vooral richting het einde kwamen er een paar leuke plottwists. Een vermakelijke horror flick 7

    2012
    Ok ik weet niet wat het is met rampenfilms maar elke keer wanneer ik er 1 zie erger ik mij absoluut niet aan die hollywood vibe en cliche na cliche. Deze film moet niet bar veel hebben van het verhaal maar de effects maken dat weer helemaal goed, ook naast deze film lijken alle andere in hetzelfde genre gewoon kleuterpogingen want je ziet gewoon complete continenten vernietigd worden. 7.5

    Daybreakers
    Tempo was een beetje traag en deed de trailer weinig eer aan voor de rest wel geinig. 6.5

    Sherlock Holmes
    Een goede verfilming van een klassiek verhaal, Robert Downey Jr portretteert Sherlock Holmes echt geweldig en ik ging dan ook compleet op in de hele sfeer van de film. Wat mij ook opviel waren sommige gevechten hoe goed die waren gechoreografeerd, vooral die slowmotion scenes waren_O_
    8.5

    Als ik een film kijk doe ik dit niet als een criticus maar als iemand die wat entertainment wil. Het hoeft geen hoogstaand stukje film te zijn dat het een cultstatus heeft verdiend bij de filmliefhebbers, zolang het mij heeft vermaakt en ik er niet met ergenis naar heb gekeken heeft het z'n doel bereikt in mijn ogen.
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2010
  18. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Amen :) Daybreakers vond ik best tof, vooral
    het einde waarin echt iedereen ten onder ging 8)


    En bij Sherlock kon ik het erg waarderen
    dat ze de echte Sherlock gedachte in tact lieten en dat ze de juiste "vibe" ermee hadden te pakken. Ik ben een grote fan van de series en daarin was het altijd zo tof dat er onwaarschijnlijke dingen gebeurde die uiteindelijk heel logisch werden uitgelegd. Hetzelfde gebeurde in de film met de zwarte magie wat uiteindelijk allemaal simpel te verklaren was.
     
  19. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Inderdaad dat vond ik ook heel tof van de film, dat ze ook nog eens goede uitleg gaven over hoe hij dat deed. Wat ik wel jammer vond achteraf was dat hij echt alles wist, maar dan ook echt alles 8) No shit, sherlock?
     
  20. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina