xbox spel soms goed soms traag

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door beest86, 5 feb 2010.

1. beest86

beest86 Member

Leuk Bevonden:
    0
    hallo..

Ik heb een vraagje, als ik fifa 10 speel op mn xbox 360 (ene zonder hdmi aansluiting) dan gaat het op de ene tv veel trager dan op de andere.
    Bij mn vader thuis loopt het spel echt lekker snel en reageren de knoppen van de controller direct.
    Maar als ik bij mn moeder speel dan werkt het spel ineens slecht. Als ik op een knop duw dan zit er een vertraging in, hij reageert gewoon niet meteen als ik erop druk.

Het zijn allebei flatscreen tv's, de sharp van mn vader werkt goed en de philips van mn moeder echt slecht.

Heeft iemand hier ook last van of weet iemand waar dit aan kan liggen?
    Ook met project gotham racing 4 heb ik hier last van.

Alvast bedankt.

2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Kunnen meerdere oorzaken voor zijn, maar dit klinkt als inputlag.

Het duurt langer voordat de actie die jij op je controller uitvoert, op het scherm te zien is.
    Ook motion handling is van belang.

Wat je kunt doen is kijken of er op de langzamere Philips een gamemode zit en die gebruiken.
    Probeer digitale beeldverbeteraars uit te zetten of te verminderen.

Ik weet niet of die Philips tussenframes berekent, maar daar moet je ook s mee stoeien.

Hoe heb je de xbox aangesloten? Via VGA heb je de minder kans op dit soort vertragingen dan via componenten.

3. HayabusaDOAgamer

HayabusaDOAgamer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox 360 hard drive extensively to cache (copy and reuse) game data. This is done to optimize all loading the game does. It has been found in rare cases on some Xbox 360s that the cached data can get overly fragmented. This exhibits itself by the game taking a long time to load anything from menus, dialogue, sounds, objects, levels, and more.

To solve this problem, reset your Xbox, and hold down the A button as the game is booting up. If any button is held while the game is loading, it will clear its hard drive cache, and create a new one.
    Once you see the logo video, the game is already loaded, and the cache should have been cleared.

alstu

4. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat Ferry zegt.

Heel veel LCD's (zeker van Philips) hebben merkbare inputlag. Zoals aangegeven, zet alle beeldverbeteraars uit (PIXEL PLUS DYNAMIC SHIZZLE). Het beeld wordt er niet beter op maar de reactie van het scherm wel.

5. Phisix

Phisix Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zeg tegen je ma: koop een Panasonic :p

Deel Deze Pagina