1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eindelijk Metroid Prime!!!!!!!!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door CaptnCook, 21 mrt 2003.

  1. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    de wat grotere menselijkere vijanden zoals de space pirates bewegen ook heel echt, kweenie of je ze gezien hebt.


    en arowana waar heb je het over, de framerate van SC komt maar heeeeeel soms onder de dertig, en boven de dertig kan het menselijk oog het verschil niet meer zien, dus hou je kansarme commentaar ff voor je.

    halo is grafisch sterker, bump mapping en dergelijke, dat heeft metroid prime niet, maar MP weet heel goed te improviseren en heeft met onwijs veel coole effectjes en details in muren en met wapens toch een mooie sfeer neergezet, dus ze hebben allebei wat.
     
  2. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    amen
     
  3. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    kijk dit bedoelde ik dus.. halo is mischien grafisch geavanceerder (dit hoor je me ook niet ontkennen), maar de stijl van metroid prime vind ik zelf mooier.. dat is dus meer subjectief natuurlijk..


    ik heb het spel zelf HEEL even gespeeld, en kan me er niet meer zoveel van herinneren wat graphics betreft, maar ik lijk me een lage framerate te herinneren, maar dat weet ik dus niet zeker.. maar als ik zo de trailer op de Difference dvd bekijk, ligt de framerate gewoon laag, en dat ziet iedereen..
    en als je het verschil boven de 30 frames per seconde niet ziet, waarom streven devellopers dan naar zo'n hoge framerate? waarom niet alles lekker laag op 30 per seconde houden? de kans op slowdown is dan minimaal.. en ik zie trouwens in framerate wel degelijk verschil tussen Perfect Dark (wat ik 30 fps schat..) en timesplitters (50 fps als ik me niet vergis).. ik heb het hier louter en alleen over de framerate..


    ps. ga niet zeuren dat 30 fps teveel is voor de n64.. f-zero liep op 50 frames per seconde..
     
  4. chaser2600

    chaser2600 X-gamer

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    0
    Een mens kan meer waarnemen als 25 fps,
    alleen het verwerken van het oog naar de hersenen
    gaat niet sneller dan 25 fps.
    Maar je moet het zo zien hoe meer fps hoe beter,
    want als je met een spel als CS bv een rondje maakt en hier doe je 1 sec over.
    Met 30 fps krijg je 30 beeldjes te zien dus schok je.
    Met 70 fps krijg je 70 beeldjes te zien dus schok je minder
    Met 100 fps ........ zie je bijna niet.
    Dus hoe meer fps hoe beter
     
  5. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    eigenlijk kun je de GFX van halo en MP niet echt vergelijken, omdat de gfx van mp ingesteld zijn op het puzzel character van et spel. dus grote buiten omgevingen zijn helemaal niet praktisch, terwijl dat in halo juist weer wel nodig is om het epische gevoel van de veldslagen te waarborgen.

    echt grote omgevingen zoals uitgestrekte grasvelden of bossen zal je in MP dus ook niet tegenkomen, dat zou gewoon niet werken.

    aan de andere kant was et wel weer leuk geweest voor de tussenstukken, in OoT op de n64 waren die dungeons ook kamers waar in gepuzzeld werd, maar waren er toch ook uitgestrekte stukken.

    maar jah. et draag ook wel weer bij aan de metroid sfeer. anyweez, de bottom line is dat MP gewoon een goed spel is.
     
  6. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    nope.. je hebt een bepaald aantal framepjes voor een beweging..
    (bijvoorbeeld 200).. Als het spel optimaal draait, heb je 50 FPS, de beweging duurt dus 4 seconden..

    draait jes pel niet optimaal.. bijvoorbeeld 40 fps.. dan duurt de beweging 5 seconden en lijkt het schokkerig omdat niet alles goed draait.. tadaaa..

    dus: hoe meer framepjes per seconde, des te vloeiender de animatie.. niet perse SNELLER..

    maar ik zie wel duidelijk verschil in vloeiendheid tussen de 60 en 50Hz stand in super smash bros.. en ook is de japanse mario sunshine vloeiender dan de europese.. dit komt toch door het verschil in framerate of niet?
     
  7. KiLLerKnight

    KiLLerKnight Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom wordt er hier alleen maar over de graphics gepraat? Belangrijker is de gameplay. Het is een misvatting om steeds Halo en MP met elkaar te vergelijken. Het zijn twee totaal verschillende games. MP is helemaal geen shooter, maar een soort kruising tussen Mario en Zelda. Als je een fps verwacht dan kun je MP maar beter niet kopen.
     
  8. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    halo en MP worden vergeleken omdat et de vlaggeschepen zijn van de twee coolste consoles.

    maar eigenlijk kan et idd niet omdat MP gewoon zelda maar dan SF is en halo een FPS.
     
  9. Chupacabra

    Chupacabra Active Member

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    2
    Twee coolste? Je vergeet de GBA SP.

    Voor de rest vind ik alletwee de games gewoon uber. Alleen vind ik in MP meer orginaliteit zitten en daar oud ik wel van. Maar het is ook geen shooter dus puzzle's zijn in MP een belangrijker onderdeel als bij halo.
     
  10. xboxwizz

    xboxwizz ........

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    0
    stelletje grapjassen , splinter cell heeft dus ff echt wel geweldig mooie graphics
     
  11. Koen14

    Koen14 Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk best grappig, normaal zitten al die Nintendo-fans te roepen dat het om de gameplay gaat, nu hebben ze een spel met echt mooie graphics en dan praten ze niet eens meer over de gameplay:)
     
  12. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ja, SC heeft geweldige graphics maar er worden niet zoveel kleuren tergelijkertijd gebruikt, in MP worden dat wel gedaan.
     
  13. hunter

    hunter Battleship

    Berichten:
    446
    Leuk Bevonden:
    0
    nou k heb prime ff bij wouter kunnen spelen en k moet toegeven : tis zeker een heeeeeeeeel vette game met veel spanning, goeie gameplay, mooie graphics en passende muziek.
    je zou bijna een cube kopen...:cool: :p
    ga metriod fusion op de GBA maar kopen denk ik...kan ik ook beetje meedoen :)
     
  14. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zei alleen dat ik de framerate wat vond tegenvallen.. wat een gezeik opeens zeg..

    hohoho.. we waren een discussie aan het voeren die JUIST over graphics ging.. niet om de kwaliteit van een spel.. natuurlijk is dan de gameplay het belangrijkst.. duh..
     
  15. swaquilino

    swaquilino bok

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmz ik vind metroid prime veel mooier dan halo, ten eerste is het veel scherper, en het lijkt niet net als halo op plastic
     
  16. xboxwizz

    xboxwizz ........

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    0
    had ik het dan tegen jou
     
  17. sugarLEVI

    sugarLEVI ?

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    0
    Metroid is echt vet, het is ff wennen, maar het zit echt heel goed in elkaar, ik had in het begin de neiging de controller neer te leggen en naar het scherm te blijven kijken, het is net of je een film aan het kijken bent. Die sfeer heerlijk, Halo is echt een game, een shooter, terwijl Metroid een verhaal is waar jij een gedeelte van bent.
     
  18. Parasite

    Parasite Ryu Hayabusa

    Berichten:
    722
    Leuk Bevonden:
    3
    het enige wat ik mooi vind aan Splinter Cell zijn de schaduw effecten(daar draait eigenlijk de hele game om:))
    ik vind Sam Fisher niet echt mooi eruit zien hoor
    hmm back ontopic

    :+
     
  19. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3

    Ik leefde me helemaal in het verhaal in van Halo...Ik liet zo min mogelijk mariniers doodgaan...Als er 1 doodging was ik pissig. Je kan me nu niet vertellen dat Metriod een beter verhaal heeft als Halo want het verhaal lijkt gewoon vet veel op elkaar:{
     
  20. jprommen

    jprommen Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind hem zelf toch een beetje tegenvallen.

    1. Toch te weinig savepoints, zodat ik teveel iedere keer opnieuw moet spelen waarmee de levensduur van de game kunstmatig wordt verlengd. Eén keer een boss verslaan is wel aardig, als ik dit 10 keer moet doen komt het me strot uit.
    2. Even over die boss, het voelt meer aan als een of andere button combo die ik moet uitvoeren dan dat ik echt probeer tactisch te vechten, beetje jammer.
    3. Slechte controls! Oke, geen fps, tenmiste dat zeggen ze zelf, dus doen ze geen joy voor je view. Maar ondertussen stoppen ze wel veel van wat je moet scannen en beschieten te hoog of te laag voor de standaard hoogte met als gevolg dat ik toch de hele tijd die rechter flipper moet indrukken. Lastig, want dan kan ik weer niet bewegen. Ze kunnen zeggen wat ze willen, maar dat kon veel beter.
    4. Slechte saves, buiten dat er weinig savepoints zijn, wordt er niks gesaved, als ik dingen als gesloopt en gedood heb en ik save en wanneer ik laad staat dit er weer dan vind ik dat toch bijzonder amateuristisch.

    Natuurlijk zijn er ook gave dingen, de morphball is wel cool en de gameplay is lekker snel. Maar die tienen verdient dit spel bij lange na niet, zeker wel een degelijke 8 en misschien een 9.
     

Deel Deze Pagina