1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 12]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Videodrome (David Cronenberg, 1983 )

    [​IMG]

    Max Renn is een tv-exploitant die huist in de donkere hoekjes van het vak en door middel van goedkope televisie probeert geld te verdienen. Als hij een illegaal televisiekanaal tegen het lijf loopt waarop marteling en moord te zien zijn wordt zijn interesse gewekt. Hij gaat op zoek naar de makers maar al snel blijkt de grens tussen realiteit en televisie te verlopen.

    Een fantastische film! De surrealistische, grafische aanpak van Cronenberg is een genot, en dat in een buitengewoon boeiend jasje. Gaat dat zien, als je dat niet al gedaan hebt. Geen tijd om er verder over uit te wijden :)
     
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    wtf, apart plaatje

    klinkt voor de rest wel interessant, binnenkort is checken
     
  3. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Pursuit of Happiness is inderdaad heel voorspelbaar, maar in Seven Pounds vind ik hem echt ijzersterk spelen in een goede boeiende film.
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Martyrs


    http://www.imdb.com/title/tt1029234/


    [​IMG]


    Net samen gezien met m'n moeder, we kunnen allebei behoorlijk goed tegen de wat minder 'fijne' films zeg maar, en dit is er ZEKER eentje van. Heavy heavy heavy hoor, poeh.

    Een hele realistische , rauwe en ongemakkelijke film kan het genoemd worden. Lees het verhaal maar op IMDB.com, maar wel een schitterende film, dat absoluut. Je kunt het ook gewoon niet zien als een horror, want horror van tegenwoordig gaat nergens meer over...gaat puur alleen maar om hoe gruwelijk het moet zijn, dan is niet om te zeggen dat Martyrs niet gruwelijk is, zeer gruwelijk zelfs...maar het is bij lange na niet het belangrijkste aspect in de film. ZIEN! Tenzij je echt niet tegen 'disturbing' shit kan.
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2010
  5. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    na The Godfather trilogie nu bezig met The Matrix
    blijft wel mooi om dit soort films eens in de zoveel jaar te kijken

    heb net Matrix Reloaded gezien, wel groot verschil met het eerste deel. Veel meer actie :9 Maarja in deel 1 was het verhaal er, daar viel niet meer veel aan te doen, originaliteit was er bij het 2e deel dan wel af. De actie scenes duren soms ook echt te lang, en dat gesprek bij the architect ook O-) Maar blijft wel een vette film, met alle special effects.

    trouwens, ze hadden voor die film toch een snelweg aangelegd ergens in een woestijn ofzo? bestaat dat nog? (google earth?)
     
  6. HayabusaDOAgamer

    HayabusaDOAgamer Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    had hem gisteren bekeken, GE-WEL-DIG
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Gisteren laat nog Jacob's Ladder gezien, is horror/mystery/thriller met Tim Robbins uit de jaren 90. Echt heel goed.
     
  8. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    armored 6/10 - leek een aardig concept maar slecht uitgewerkt
    the final destination 5/10 - niveau van de serie wordt nu toch echt steeds lager
    sherlock holmes 7/10 - leuke wegkijker
    a serious man 6/10 - wat een tegenvaller zeg
    the stepfather 6.5/10 - flinterdun verhaal maar toch wel een vermakelijke film
    the invention of lying 6/10 - ricky gervais een van mijn favorieten, maar deze film stelt teleur
    city island 7/10 - leuke zwarte comedy
    donnie darko 8/10 - hele goede film, misschien had ik iets minder weed moeten roken, af en toe snapte ik er niet veel van
     
  9. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    ligt niet aan de wiet
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Oorlogswinter

    Het niveau gaat wel omhoog van de Nederlandse film maar vond het raar dat die genomineerd was voor een Oscar. Het wordt eigenlijk nooit echt spannend. Kan met het boek niet meer goed herinneren dus ik wist niet ook het ook alweer afliep. Overal is de kwaliteit van de film wel goed maar ik mis de spanning dus.

    6.5/10
     
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Hmmmmm, wat zal ik is vanavond doen ????? Ja Martyrs kijken met mijn ma.

    _O_

    Ik vond hem gruwelijk vet..... vet als in goed in mekaar gezet...... ach ja .... what shall i say......... de franse zijn echt uniek hierin..... net zoals Irreversible...... gewoon prachtige films....
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556



    Oh die film zegt me niks, weer eentje om op het lijstje te zetten :), Hoe zie jij het einde van Martyrs eigenlijk?
     
  13. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Irreversible zou ik NIET met je moeder gaan kijken..... d'r zit een verkrachtingsscene in van ruwweg 7 minuten..

    Wat betreft Martyrs .... dat zet ik wel in een pm...
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556


    Oh maar ik bedoelde ook niet persé met moeder, ik kijk vaak genoeg in m'n eentje films ook, dus deze wellicht. Maar volgende keer dat ik weer een bezoekje breng en we willen een film kijken, zal het misschien wel weer horror zijn ;)
     
  15. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Maak je dan maar geen zorgen, dat is ie namelijk niet.
     
  16. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Martyrs had op zich wel wat, mits de laatse drie kwartier gewoon achterwege gelaten. Heb wel iets beters, en vooral leukers, te doen dan de mentale probleempjes van een een ietwat zieke fransoos mee te mogen beleven =( Dat je dat nog aan raadt...
     
  17. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ja dat kan... Ik vond het een toffe film en juist de laatste 45min maakte de film zo tof. Ook het einde vond ik erg sterk.
     
  18. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Zometeen Frost / Nixon kijken, hoor er veel goede verhalen over dus ben benieuwd! :)
     
  19. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    The Men Who Stare at Goats
    Jemig, ik viel nog net niet in slaap. Kut, saai, amper grappig en gewoon mwaaaaah. Trailer leek wel aardig maar vond de film geen reet aan. 4
     
  20. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Haha, alleen de titel al klinkt zooo saai..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina