Supreme Commander 2

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Zifnap, 7 feb 2010.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.505
    ]

[gb]Supreme Commander[/gb]

Ontwikkelaar: Gas Powered Games
    Uitgever: Square Enix
    Genre: Real Time Strategy
    Platform(s): Xbox360 en PC
    Spelers: 1-4
    Opties: Massive Scale, More Customisation, Advanced Strategic Zoom
    Releasedatum: 19 maart 2010
    Officiële Website: http://www.supremecommander2.com
    XBW Gamepage: http://archief.xboxworld.nl/game/2006/supreme-commander-2/

[gb]Informatie=(/gb]

Het vervolg op de Supreme Commander strategieserie zal zich 25 jaar na de ‘Infinite War’ gebeurtenissen uit het eerste deel afspelen en spelers in een nieuw verhaal vol strijd gooien tussen de The Illuminate, The United Earth Federation en de Cybran Nation. In intense gevechten op een massieve schaal, hoopt Supreme Commander 2 de speler commandant te maken van gigantische legers bestaande uit nieuwe kleine en grote eenheden. De vrijelijk aan te passen en te kiezen legers zullen bestaan uit eenheden en wapens die de balans van de oorlog direct kunnen veranderen. Als de speler een keuze heeft gemaakt uit één van de drie enigmatische speelbare commandanten raak je bekend met de unieke factie die je moet besturen.

Elk van de facties heeft een eigen verhaal en een assortiment aan troepen en eigenschappen die hem van de andere onderscheid. Elk van de campagnes heeft 18 missies en kent een assortiment aan land, lucht en watervoertuigen om te gebruiken in de gevarieerde omgevingen. Je legers zijn op te waarderen meet wapens en nieuwe technieken zodat een simpele tank een monsterlijk wapen van vernietiging kan worden. Ook zijn er experimentele eenheden die bijzonder veel vuurkracht kunnen leveren en de strijd kunnen beslechten als ze op het juiste tijd gemaakt worden. Met de verbeterde ‘Strategic Zoom’ mogelijkheid moet het besturen en vinden van je troepen nog makkelijker worden, cruciaal als je online de competitie op gaat zoeken

[gb]Screenshots=(/gb]

[gb]Filmpjes=(/gb]
    [GT]61008[/GT]​

[gb]Boxart[/gb]
    [gb]Reviews/Previews/Artikelen=(/gb]
    Work in progress...​

Startpost met dank aan DimlightHero. Heb'em iets opgeleukt. :)

===================================================================================================

Okay dan, poging twee voor Chris Taylor en trawanten. Eff geen zin om een uitgebreide startpost voor deze te maken. Just a heads up; de eerste live stream (gameplay battle) zal vanavond starten om 21:00 uur. Be there. Misschien wordt ie goed... en misschien draait ie weer zo klote op de 360 als zijn voorganger.

Supreme Commander 2? Een RTS, maar dan grootschalig. Bij het eerste deel zakte de 360 door zijn voegen (gewoon slechte port) en Chris belooft beterschap voor deel 2. De gevechten zullen wat kleinschaliger zijn, maar bij de volgende pics zie je wel dat het (gelukkig) meevalt. Wij willen grootschalige battles! :)

<knip>

Nog 10 minuten. Heb je interesse in RTS games op de 360, zorg dan dat je dit niet mist.

EDIT: Erg slim, nu MET link:

-> http://live.myvowclan.de/ <-

Laatst bewerkt: 26 feb 2010
  2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Nog altijd die lelijke omgevingen, ook al draait het daar niet om. Maar op een Xbox 360 slaat zoiets dergelijks gewoon niet aan. Maak dan ook écht een kleinschalig spel als het zonodig op de Xbox 360 moet, of laat je (overigens zeer geslaagde) giga spel lekker op de PC. ;)
    Mijn mening. :+

3. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Danke! ik ben heel benieuwd hoe het word, en haal hem sowieso wel voor de PC, tenzij ie op de 360 lekerder gaat lopen! zijn dat trouwens nieuwe pics?

4. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.505
    Chris heeft aangegeven dat dit beter gaat draaien op de 360. We zullen zien. Om de omgevingen moet je dit spel niet kopen. Het is geen C&C, maar PURE rts. Het gaat hem vooral om de strategy en minder om de fancy (omgevings) graphics. Ik vind het er toch geweldig uit zien en dat komt vooral door de gigantische legers waar je mee kunt spelen en unit scale (bemehoth experimental units vs klein grut). Het gaat zo beginnen. Ik ben benieuwd!

-> http://live.myvowclan.de/ <-

Eff een verslagje bijhouden.

EDIT: Jammer dat het in het Frans is.

- Veel maps weer om uit te kiezen! Die kerel staat nu op een 4vs4 map. Het wordt een 4vs4 map.
    - In en uitzoomen gaat weer prachtig. Hij bouwt nu fabrieken op. Mooie uitgezoomde kaart!
    - Deze map herken ik ook uit SupCom1. Twee grote landen tegenover elkaar, met een dunne strook land er tussen in die de twee verbindt.
    - Trage stream trouwens, krijgt iemand vloeiendere beelden?
    - Gaat hij nu een Fatboy bouwen? Dat is een experimental van de UEF.

Laatst bewerkt: 7 feb 2010
  5. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Well int Frans zeggen ze :confused: m'n frans is niet meer wat t was :\

EDIT: Tis begonnen, mooie smalle HUD!

6. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.505
    - Was dat ding nou een Fatboy? Het lijkt er wel op. Hij was wel erg snel gebouwd.
    - Idd afgeslankte HUD! Ik vond die van Forged Alliance al beter en dit ziet er ook goed uit.
    - Upgrades via techtree?
    - Gevechten barsten nu los.
    - Je ziet dat er duidelijk detail opgeschaald en afgeschaald wordt bij het in- en uitzoomen.
    - Dit voelt toch wel als SupCom aan. Gelukkig. Ik was echt bang dat Chris met kleinschaliger "C&C kleinschalig" bedoelde. Dat is duidelijk niet het geval.
    - Leuk detail, op grote hoogte uitgezoomed hoor je duidelijk de wind blazen. Helemaal uitgezoomed hoor je meer geluiden die bij een satelliet / base of operations passen.
    - Hij speelt nu met zijn zeemacht. Mooie golven.
    - Zijn artillerie neemt de tegenstanders behoorlijk onder vuur. Ook hier weer heeft artillerie een behoorlijke vuurbereik (zoals het hoort).
    - Hij maakte iets voor zijn kanon en die schoot vanalles weg.. Extra missiles? Nee, hij heeft zijn troepen over het water geschoten.
    - Behoorlijk veel troepen in een vliegend transport.
    - Het is jammer dat ik geen Frans versta. Op dit moment rommelt hij behoorlijk veel in de tech tree. Redelijk veel opties om uit te kiezen.
    - Heh, een commander met jetpack. Da's een nieuwe.
    - De map is ook 360 graden rond te draaien.
    - Strak ingericht hoofdmenu.
    - Hij start een nieuwe kaart op. Ook deze is van het oude spel. Een klein eiland in het midden van de kaart, omringd door water.
    - Heeft hij nou de Cybran faction gepakt? Lijkt er wel op.
    - Grafisch ziet SC2 er prima uit! De werelden zijn nog steeds kaal, but who cares.
    - Dat gebouw werd wel erg snel in elkaar gezet. Aangepast voor demo purposes?
    - Cybran walker!
    - Sodeju, wat is dat voor tech saurus die uit de fabriek komt stampen?
    - Lol, hij spuugt behoorlijk hard vuur.
    - Hij heeft nu een mobiele shield generator gebouwd.
    - Hoor ik nu goed "kraken", een of ander meganisch zeebeest?
    - Yep, een experimental tech octopus. Zijn tentakels schieten lasers.
    - Cybran walkers kunnen ook hier weer varen in zee en lopen daarna het strand op.
    - Voor de schepen geldt hetzelfde... ze hebben mechanische "poten" waarmee ze over het land kunnen lopen.
    - De live stream draait nu een stuk vloeiender als in het begin. Hij heeft nu weer een experimental gemaakt, deze keer de experimental gunship van de Cybrans.
    - De demo draait duidelijk op een hoger tempo.
    - Dit is de eerste kaar waarop is gespeeld (volledig uitgezoomed):
    - Hij gaat een nucleaire explosie veroorzaken?
    - Veel gedraai en gezoom met de map. Gaat erg soepel.
    - Deze kaart wordt nu gespeeld:
    - Nu ook met muziek op de achtergrond. Volgens mij wordt dit een echt skirmish gevecht. De andere twee waren sandbox games.
    - Ook dit is weer een redelijk kleine kaart. Ik hoop dat er ook grotere kaarten in het spel zitten.
    - Dit is de derde factie die hij laat zien, de Aeon.
    - GROTE gebouwen en een GROTE hover unit.
    - Colossus! Hij is langzaam, maar stampt behoorlijk hard. ^..^
    - Unit scale is awesome. Weer een sandbox game, dus geen AI als tegenstander.
    - En natuurlijk vliegende schotels (CZAR) als experimentals.
    - Wow, die vliegende schotel crashte heel erg mooi ter aarde! Compleet met schuddend beeld. ^..^
    - Hij teleporteert zijn units van west naar de oostkant van de kaart.
    - Hij liet zijn commander in elkaar klappen voor een schild?
    - Volgens mij was hem dat. Nee hoor, hij gaat verder.
    - Oké, nu een echte skirmish battle.
    - Cybran vs...
    - De cybran commander ziet er echt mooi uit. Hij is groot geworden!
    - Hij gaat voor veel units in de lucht.
    - Gaat hij een Megalith bouwen? Jazeker... ziet er nice uit!
    - EPIC battle. Z'n megalith blaast alles overhoop. Easy AI helaas.
    - De vijandige commander wordt opgeblazen. Een nuceaire explosie volgt. Gevecht gewonnen.
    - Is het voorbij?

Volgens mij was het dat. Ziet er veelbelovend uit! Het was wel de PC versie, dus hoe dit op de 360 versie gaat draaien... we zullen zien. Gelukkig niet de kleinschaligheid waarvoor ik vreesde en VEEL experimentals! Hoop dat deze beter gaat verkopen op de 360. Kijk uit naar de release volgende maand! :)

7. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    als niemand een startpost maakt doe ik het wel! O-)

[gb]Supreme Commander[/gb]

Ontwikkelaar: Gas Powered Games
    Uitgever: Square Enix
    Genre: Real Time Strategy
    Platform(s): Xbox360 en PC
    Spelers: 1-4
    Opties: Massive Scale, More Customisation, Advanced Strategic Zoom
    Releasedatum: 19 maart 2010
    Officiële Website: http://www.supremecommander2.com
    XBW Gamepage: http://archief.xboxworld.nl/game/2006/supreme-commander-2/

[gb]Informatie=(/gb]

Het vervolg op de Supreme Commander strategieserie zal zich 25 jaar na de ‘Infinite War’ gebeurtenissen uit het eerste deel afspelen en spelers in een nieuw verhaal vol strijd gooien tussen de The Illuminate, The United Earth Federation en de Cybran Nation. In intense gevechten op een massieve schaal, hoopt Supreme Commander 2 de speler commandant te maken van gigantische legers bestaande uit nieuwe kleine en grote eenheden. De vrijelijk aan te passen en te kiezen legers zullen bestaan uit eenheden en wapens die de balans van de oorlog direct kunnen veranderen. Als de speler een keuze heeft gemaakt uit één van de drie enigmatische speelbare commandanten raak je bekend met de unieke factie die je moet besturen.

Elk van de facties heeft een eigen verhaal en een assortiment aan troepen en eigenschappen die hem van de andere onderscheid. Elk van de campagnes heeft 18 missies en kent een assortiment aan land, lucht en watervoertuigen om te gebruiken in de gevarieerde omgevingen. Je legers zijn op te waarderen meet wapens en nieuwe technieken zodat een simpele tank een monsterlijk wapen van vernietiging kan worden. Ook zijn er experimentele eenheden die bijzonder veel vuurkracht kunnen leveren en de strijd kunnen beslechten als ze op het juiste tijd gemaakt worden. Met de verbeterde ‘Strategic Zoom’ mogelijkheid moet het besturen en vinden van je troepen nog makkelijker worden, cruciaal als je online de competitie op gaat zoeken

[gb]Screenshots=(/gb]

[gb]Filmpjes=(/gb]
    [VIDEO]3925[/VIDEO]

[gb]Boxart[/gb]
    [gb]Reviews/Previews/Artikelen=(/gb]

Nog geen.

Laatst bewerkt: 17 feb 2010
  8. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Wie heeft SC 1 op de xbox 360 gespeeld en hoe was dat?

9. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.331
    Vind het zooooo jammer dit :mad:

Ik heb JAREN Total Annihilation gemod. Met Supreme Commander hoopte ik dat het weer op de eerste Total Annihilation zou lijken. Jammer genoeg was dat niet zo.

Met SC2 hoop ik echt dat ze mij het TA gevoel weer geven. Modden ( toevoegen van nieuwe eenheden ) blijft geweldig!

10. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik help je alvast uit je illusie, hoe goed het spel ook is je herinnering is altijd beter. Dit zelfde heb je ook met bijvoorbeeld Unreal Tournament, nothing beats the past. Dus probeer het als een nieuw spel te zien zonder terug te denken aan de vele uren die je er vroeger in stak.

11. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.505
    Forged Alliance (de uitbreiding van SupCom) was anders een fantastische game, hoe goed je Total Annihilation ook vond. Supreme Commander 2 speelt als een meer gestreamlinde versie van SupCom 1... dat wordt althans beweerd.

12. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik ben jaren geleden op de PC al afgehaakt qua RTS-en. Ik heb nog goede herinneringen aan SC, maar daarna heb ik er nog maar weinig gespeeld. En op de 360 vind ik een RTS niet zo fijn. De Demo's van RTS-en die al uit zijn op de 360 vond ik allemaal erg matig.

Maar het klinkt wel ambitieus....

13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.505
    Voor PC gebruikers, er is nu een demo beschikbaar op Steam. Ik download hem nu als een gek. Ben zwaar benieuwd! :b:

14. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Keep us posted! (ik gebruik geen steam!)

15. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Om Zifnap maar een beetje te helpen, hier zijn aardig wat filmpjes van GameTrailers van Supreme Commander 2.

Graphics & Units Walkthrough
    [gt]59160[/gt]

360 Interface Walkthrough Part I
    [gt]60940[/gt]

360 Interface Walkthrough Part II
    [gt]60938[/gt]

Kraken Featurette
    [gt]62006[/gt]

Bomb Bouncer Featurette
    [gt]62005[/gt]

AC1000 Gunship Featurette
    [gt]62191[/gt]

Pulinsmash Unit Featurette
    [gt]62193[/gt]

War Reignited Trailer
    [gt]61008[/gt]

Tijd om ze allemaal maar te kijken o_O

16. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.505
    Leuke experimental units, al vind ik die "black hole" generator wat minder. Kraken ftw!

60% downloaded!

Ik heb begrepen dat de poly count van de units iets omlaag is gegaan, maar dat de units wel meer unieke animaties hebben meegekregen. Resultaat: een soepeler lopend spel, minder veeleisend qua intern geheugen en de framerate ligt hoger. Een goede keuze als je dit spel ook speelbaar wilt maken op de consoles.

17. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Het ziet er best leuk uit. Alleen zover ik heb gelezen, zijn RTS niet zo geweldig op de 360 en lijkt het me moeilijk om grootschalige oorlogen te spelen op een SDTV (jup, geen HD of iets dergelijks). In ieder geval kijk ik toch wel uit naar de reviews :eek:

18. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Even een re-post :) ben nog steeds benieuwd hoe dat hier zit. Heb zelf Red Alert 3 en Command & Conquer 3 & Kanes Wraith met veel plezier op de xbox 360 gespeeld:) :)

19. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.505
    Dan kun je beter voor SupCom2 gaan.

Ik vind hem behoorlijk goed. Niet persé beter dan Forged Alliance, maar wel passender voor de consoles. De gevechten zijn iets kleinschaliger en de graphics minder zwaar qua polygonen. Base bulding is iets vereenvoudigd (ik kon maar één type turret tegen landmacht en luchtmacht vinden), maar gelukkig nog steeds aanwezig. Het spel draait als een tierelier op mijn PC, zelfs sneller dan Forged Alliance. Dat voorspelt veel goeds voor de console versie.

Ik weet niet of ik de tech tree een goede nieuwe feature vind, maar daar kom ik in het volledige spel wel achter.

Het blijft gewoon vet om met allerlei missile en battleschips een kilometer op zee de kust onder vuur te nemen. Komt gewoon totaal niks door. Inkomende raket aanvallen worden door battleships afgeschoten door een soort laser defense... ziet er erg ruig uit. De eerste kaart, op zee was best aardig, maar beperkt qua omvang.

De tweede kaart is een soort tug of war, waar beide zijden experimental factories overnemen en fatboys moet beschermen met de eigen luchtmacht.

De bemoeienis van Square Enix met het verhaal heeft ook deze game geen goed gedaan... het dialoog vond ik alleen maar slechter geworden, tenminste de stukjes die ik heb gehoord. Kan SE niet beter gewoon JRPGs blijven maken dan dit soort onfortuinlijke uitstapjpen te maken?

Maar verder: relaxte RTS op de PC! Ben benieuwd hoe ze de besturing tackelen voor de 360. Unit scale is weer prima. Je hebt gigantisch grote units en ontzettend kleine zooi. En het uitzoomen is nog steeds geweldig gedaan. Een feature die nog geen enkele game zo goed heeft nagemaakt. Je hebt in SupCom 2 dus geen minimap (nou ja, eigenlijk wel, deze kun je apart aanzetten), maar door traploos uit te zoomen krijg je een grote overzichtskaart te zien waarop de battle plaatsvindt in realtime en alle units in gekleurde vereenvoudigde symbolen zijn weergegeven, tegelijk met een cijfer erbij zodat je weet hoe groot unit groepen zijn. Strak, heel strak.

Laatst bewerkt: 26 feb 2010
  20. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Universal Colossus Trailer
    [gt]62349[/gt]

Noah Unit Cannon Trailer
    [gt]62351[/gt]

Is de schaal van het gevecht groter of kleiner dan Halo Wars? Ik ben niet echt een RTS fan, maar dit ziet er toch leuk uit.

Deel Deze Pagina