Proffesioneel gamen zuigt? O_o

Discussie in 'Algemeen' gestart door SuperZaadje, 8 apr 2003.

1. SuperZaadje

SuperZaadje Mosterdn00b

Leuk Bevonden:
    0
    artikel: http://www.gamespy.com/top10/april03/progaming/index.shtml

heb het van http://www.gamers.nl trouwens.

ik wilde weleens weten hoe jullie hier over denken? Zijn hier nog fanatieke MotoGPers enzo hier? :)

ik vind de manier waarop dit artikel is geschreven wel erg hard en slaat vaak totaal nergens op (zoals het punt van patches en dat games telkens veranderen (gek he?))

maar aan de andere kant heeft hij ook wel gelijk dat gamen gewoon FUN moet blijven..... maar als je er geld aan kan verdienen.... ook leuk

hij heeft ook gelijk dat die zogenaamde proffesionele gamers geen persoonlijkheid hebben...... ja tuurlijk hebben ze dat wel maar daar merk je niks van over het internet :/

dilemma dilemma :eek:

wel graag beetje argumenten bij je meningkje (meninkje?? meningetje? wtf :mad:) en niet zo van "Waaaaajooooooh dees artikol is stom ik ben dr echt helluhmaal nie mee eens!11111"

2. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, hij heeft wel gelijk natuurlijk...(ga alleen de belangrijke af)...

Die patches...vreselijk...zit je helemaal in een spel/clan/league/ladder/whatever komt er zo'n idiote patch waardoor je t spel niet leuk meer vind (dit is bij mij dus gebeurt tijdens m'n Tactical Ops periode) je draait dus lekker mee met de "grote jongens", je haalt leuke scores en je clan gaat aardig dan krijg je zo'n patch die, in mijn mening, t spel alleen verslechterd...tsja, op een gegeven moment stop je toch....

Cheaters...what can you do about them...:confused: Alleen op de LAN tournooien enzo, waar je de mensen dus echt kan zien, zal je deze mensen echt kunnen bestrijden. Software kan altijd misleid worden...heel zielig die mensen, maar als ze t niet zelf kunnen laat ze maar lekker en probeer ze met je eigen skills af te maken...kan best :D

Verder klopt z'n stukje wel, maar zijn dat nou niet echt dingen waar ik me aan erger of die ik vervelend vind....t kan me echt niet schelen of ik tegen een over-fanatieke NERD aan t spelen ben of een "chille gast" die voor de lol speelt...(als ik maar win ;))

3. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Tja.. artikel heeft wel gelijk hoor.. waarom game je? Voor de fun! Dat is gewoon de reden en de reden waarom je ook zou beginnen met gamen. Merk wel dat ook bv op Live er best wel lui zijn die helemaal pissig worden als ze worden gekillt van achter, of alleen maar door dat ene wapen.. worden ze helemaal gek. Eigenlijk maakt het mij niet zoveel uit of ik nou win of niet.. als ik maar fun gehad heb, want daar gaat het om. En natuurlijk is het leuk om bovenaan te staan geef ik ook toe. Maar als je gaat gamen om bovenaan te staan en alleen maar gamed voor de overwinning ben je volgens mij verkeerd bezig.

4. ReApHeR

ReApHeR Graveyard Squad

Leuk Bevonden:
    0
    Tja als je prof game wordt het spel ook een stuk minder leuk. je moet dat gewoon goed blijven anders geen geld. Ik verdien me geld wel op een andere manier :D en verdien daarmee uitstekend me brood. Gamen doe ik voor de lol en zou niet eens voor geld willen spelen. Is de lol er snel af

5. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dat artikel heeft wel gelijk. Gamen doe je voor de fun en bij is die fun niet alleen goed spelen maar ook soms niet perongeluk dood gaan en gewoon wat 'chillen' in bv. GTA 3. Als ik dat niet meer zou mogen doen zou ik binnen een paar uur helemaal genoeg hebben van dat game en als ik geen zin heb om dat spel te spelen ga ik meer dood dan ik andere dood. Kortom, als ik aan Pro-gaming zou doen, zou ik niet veel verdienen en waarschijnlijk binnen de korste keer ontslagen worden. En wat moet je doen als ontspanning thuis na een frustrerend dagje op het werk? Gamen?

6. Lucky_X_strikeR

Lucky_X_strikeR I will strike back

Leuk Bevonden:
    0
    als ik terugkom van school/stage/werk of wat dan ook wil ik gewoon even relaxen

meestal game ik dan een uurtje of 1-2 op m'n zwarte doos

maar als ik 8 uur achter elkaar heb gegamed om m'n brood te verdienen heb ik geen zin meer om achter m'n Xbox te gaan zitten

wat moet ik dan doen :confused:

ik ben zowiezo niet goed genoeg om er m'n brood mee te verdienen

ik game maar een uurtje of 2 per dag (maximaal) en dan zou ik iemand die de hele dag zo een beetje non-stop gamed moeten verslaan, dream on...

dat zou wel vet zijn 8)

7. Cube_Lover

Cube_Lover Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mwah zo werkt proffesioneel game niet hoor, dat is dat je gewoon mee doet aan toernooien enzow en dan nummer 1 word... dan krijg je een dikke geld prijs en kun je weer een tijdje doorgaan...

proffesioneel game is wel lame, maar aan de andere kant ook weer zeer vet, want dan kun je b.v. de btw op games terug vragen omdat het je werk is ^^

maar of ik zelf prof zou game? ja... ik weet niet of ik er goed genoeg voor ben maar als ik er mijn brood mee kan verdienen zou ik dat zeker weten wel doen...

en dat game dan saai word ofzow is natuurlijk onzin, een prof speelt 1 of 2 games voor het geld, de rest (andere genres) zullen voor hem ook heel anders zijn om te spelen enzow, en als je 10 dagen lang counter strike heb gespeeld voor geld dan ga je echt wel naar huis om een paar dagen relax met vrienden vecht games of race games of wat dan ook te spelen...

8. So1aris

So1aris Headshooter

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap alle ophef omtrent het onderwerp niet. Voetballen doe je ook voor je lol. En toch zijn er mensen (ja, echt waar jongens) die miljoenen verdienen met een potje voetbal. Dus waarom zou het 'lame' zijn om geld te krijgen om een cs toernooi te winnen? Is het 'lame' om de champions league te winnen en daar vet voor betaald te krijgen? Nee, want anders zou er niemand naar voetbal kijken.

Misschien heeft het ook wel wat te maken met jaloerzie van de mensen die toch niet echt goed zijn in het spelletje waar anderen een flinke duit uit slaan (en dan bedoel ik niet de publishers)

Ik zie het gewoon als een manier om van je hobby je werk te maken.

9. SuperZaadje

SuperZaadje Mosterdn00b

Leuk Bevonden:
    0
    ja idd, net als prostitutie, ik zou wel geld willen verdienen met gamen hoor

ok het is dan wel niet fysiek echt vermoeiend (wel mentaal) maar dat is schaken en dammen ook niet! en dat zijn zeker wel sporten hoor

en schaken is ook maar een spelletje maar ik denk niet dat de kampioenmannetjes het nog voor fun doen, maar om de beste te worden qua strategieen enzo

zelfde als in gamen zeg maar 8)

10. sugarLEVI

sugarLEVI ?

Leuk Bevonden:
    0
    Superzaadje ya got a point...
    Denk bij het lezen van het artikel maar eens aan dammen en schaken, slecht artikel hoor slaat als een tang op een varken.

11. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik word verplicht om dit artikel te lezen word ik al moe,maar als het vanmezelf komt dan niet.....
    Kortom elke keer als iets op proffessionele basis moet is het niet leuk meer.Het is gewoon leuker als iets vanuit je hobby gedaan kan worden...............................Kom je later wel achter dat werken niet leuk is(dis voor de jongeren)

Laatst bewerkt: 11 apr 2003
  12. Cube_Lover

Cube_Lover Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    precies, en proffesioneel game is gewoon ziek, zo'n cs toernooi kan echt dagen duren en om nouw 6 dagen lang achter een compie een spel te spelen is gewoon lame...

kijk, ik vind het wel vet als je er miljoenen mee kan verdienen maar dat is niet zo...

13. northernlight

northernlight PSV!

Leuk Bevonden:
    0
    Slechte vergelijking,
    Voetbal is SPORT, het is dus gezond, goed voor sociale contacten enzovoorts. Als je het niveau wil bereiken van een prof. gamer, moet je dermate veel spellen gespeeld hebben (en nog steeds spelen) dat het niet meer gezond is.

14. Cube_Lover

Cube_Lover Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de meeste proffesionele gamers hebben lichamelijke klachten en vaak problemen met hun handen enzow... plus ze hebben vaak geen vrienden omdat ze dag en nacht achter een pc zitten en het zelfmoord gehalte is hoog, en ook het ''loop de straat op met mijn papa's geweer en schiet 7 mensen dood'' gehalte is hoog bij proffesionele gamers tussen de 16-19 jaar (vele proffesionele gamers hebben die leeftijd)

15. SuperZaadje

SuperZaadje Mosterdn00b

Leuk Bevonden:
    0
    hehe, nou dat zal best mee vallen makker ;)

16. Kaneda

Kaneda Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een theorie en die klopt dus gewoon lezen die hap: Ik speel ''maar'' gem. 2 uur per dag, en dit zou dus betekenen dat ik een prof die minstens 3 keer zoveel speelt niet kan verslaan. Dit is dus echt dikke bullshit. Het gaat hier dan vooral om shooters waar ik het over heb(counterstrike, halo). Ik denk namelijk dat je na een uur of 60 een punt bereikt dat je niet meer beter wordt in het spel. Je hebt na zoveel tijd allang je eigen speelstijl ontwikkeld, en de controls/regels/physics van het spel zijn ondertussen ook al je 6e zintuig. Dan ligt het er gewoon aan of jou speelstijl,denkwijze en fantasie wel goed genoeg zijn om van de ander te winnen.

Ik kwam op deze theorie toen ik tijdens een paar potjes halo een vriend met 25 kills tegen hun 11 kills verslagen had. Terwijl hij het spel echt wel 2 keer zoveel als mij gespeeld heeft(het is zijn spel, ik speel het alleen als hij het meeneemt om te multiplayeren).

17. Zexy.Poo.Maker

Zexy.Poo.Maker OK, I´ll Sign Ur BR

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen klachten, in tegendeel. Door veel gamen zijn mijn duimen veel sterker geworden, door het regelmatige knoppen-rammen bij DOA3 8)

18. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    De klachten beginnen (RSI en zo) meestal bij jongeren die uitgegroeit zijn, dus wie weet komt het nog wel.............

19. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Allereerst (sorry als ik mensen beledig): Proffesionele gamers lees ik als verslaafden. Mensen die niet meer zonder kunnen.
    Ik ben het volkomen met dit artikel eens (al weet ik niet zoveel van patches af), gamen doe je voor de lol. Als je verliest? Jammer, vervelend, maar het is maar een spel. Ik ken ook bij mij in de klas eentje die tijdens het werken aan een werkstuk MOEST beginnen met een zogenaamde war met zijn cs clan. Ik heb toen ook tegen hem gezegd dat hij het spel een beetje serieus noemde, waarop hij zij dat ik geeneens wist waar ik het over had. En hij had volkomen gelijk, ik had tot dan toe geen flauw benul wat een war, een clan of cs was (ik kende counter strike wel, maar niet de afkorting), en ik schaam me er absoluut niet voor.
    Wat ik wil zeggen is dat deze zogenaamde proffesionals het spel het belangrijkste ter wereld vinden en de echte belangrijke dingen zoals school of een social life laten ze achterwegen of verwaarlozen ze.

Deel Deze Pagina