1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 8 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    'new' tag is iig wel weg, maakt plaats voor nieuwe MBP's 8).
    Duurt wel lang zo voor nieuwe MBP's, of althans, upgrades..:)
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Aperture 3 Trial nu aan het installeren. Straks 's op m'n gemak bekijken.
     
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Het is gelukt! Met overscan aan, en het beeldformaat op de optie 'scannen' doet ie het goed.
     
  4. DiggyDoag

    DiggyDoag Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo! Tijd om hier ook maar eens m'n 'gezicht' te laten zien. Vandaag een Mac Mini gekocht (de instappert), met een Samsung 24'' erbij. Hele vooruitgang met m'n 5 jaar oude Dell 17'' laptop!

    Toetsenbord en muis werkten prima, maar van hetgeen je het laatst het zou verwachten kreeg ik kuren - m'n headset. Audio is prima, alleen de mic wordt niet herkend. Gaat om de Creative Fatal1ty Gaming headset. Kwam ook al tegen dat sowieso nog iemand dit probleem heeft.

    Als je bij Skype onder 'Geluid' kijkt, zie je achter 'Geluidsuitvoer' en 'Overgaan bel' een logootje van een speaker staan, maar niet achter de 'Geluidsinvoer'.

    Mic in- en uitgeplugged, opnieuw gestart - geen effect. Hij doet gewoon niets! Iemand nog suggesties?

    Verder, zeer tevreden!

    Plaatje bij het praatje:
    [​IMG]
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Netjes! Maar dat toetsenbord past er natuurlijk totaal niet bij. :+
     
  6. melvinvdb

    melvinvdb Professional

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Is zo een mac mini nou krachtig? Ik zit er over te twijfelen om er ook 1 aan te schaffen om apps te maken.
     
  7. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Je kunt toch wel de specs bekijken ?
     
  8. melvinvdb

    melvinvdb Professional

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar die specs zijn ongeveer gelijk aan me laptop dus gewoon normaal, niet krachtig, maar misschien werkt dat anders op een mac..? Dus bijvoorbeeld 2,26-GHz Intel Core 2 Duo is misschien voor Mac OS X ten opzichte van Windows sneller ofzo? Of haal je met windows dezelfde snelheden dan?
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf een 1,83Ghz (2008 ) en kan er zonder problemen 1080p mee streamen.
    Ik ben zeer en zeer tevreden over de mini !
     
  10. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    intel ssd in macbook gebouwd en boot nu snowleopard in 13 seconden:)
    photoshop start in 4 seconden inplaats van 20. echt heerlijk dit.
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Mijn Photoshop start al in 3sec met gewone hdd :+
     
  12. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    jajaja:p
    als ie al keer is opgestart geweest, niet vanaf cold boot:lol:
    xbench van 500gb wd was 53 op hdd.
    de intel ssd zit op 267 :)
    had dit al gelijk moeten doen. heb ook ssd in windows laptop en dat gaat ook leip snel met windows 7. maar nothing beats a mac._O_
     
  13. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    w00t!

    Bezorgdatum is van 28 februari verplaatst naar... Morgen! UPS Trackingnummer is al binnen.

    Moet om 14.00 op school zijn. Dus hopelijk hoef ik niet al te lang te spijbelen. :emo:
     
  14. DiggyDoag

    DiggyDoag Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, klopt. 't Is echt een onooglijk ding, echter wel bijzonder fijn!

    In m'n vorige berichtje schreef ik dat die Fatal1ty headset niet werkte, maar de Trust (okee, geen benchmark, maar toch) headset van m'n huisgenoot geeft ook geen krimp! Niet herkend, geen opnames, niets!
    Zou de mic ingang niet goed functioneren, of hebben jullie nog andere briljante ingevingen?

    Edit: ik heb zelf al gevonden waarom. Er zit geen mic-in, maar een line-in ingebouwd in de Mac Mini. Line-in moet voorversterkt zijn --> simpel microfoontje gaat niet werken. Moet dus of een voorversterker of een USB-headsetje scoren. Dat valt me dan wel weer een beetje tegen.. Can't have it all, I guess!
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2010
  15. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Bah.

    Mijn 27" iMac vertoont kuren. Al bij de eerste keer dat ik hem aanzette en de setup doorliep kreeg ik de melding dat ik hem opnieuw moest opstarten.


    Dit heb ik vaker gehad op, veel op het moment dat ik softwarematig het systeem opnieuw laat opstarten (Via de Finder > Herstart)

    Ik dacht dat het aan de geheugenmodules zou liggen die ik er zelf in heb gezet. Maar ook als ik ze verwijderd heb blijft het witte scherm erg lang in beeld voordat het Apple Logo in beeld verschijnt. 1 op de 2 keer lukt het dan niet om op te starten.

    Hardwaret-test komen geen fouten uit..

    Straks Apple maar bellen...

    Edit:

    Net gebeld. Krijg een nieuwe toegestuurd en tot die tijd kan ik deze gebruiken. Wel een top service. Alleen jammer dat het nodig is...

    Edit2:
    Voordat ik Apple belde had het geheugen dat ik zelf erbij heb gezet er weer uit gehaald. Geen resultaat: Hij bleef crashen. Daarnet belde ik een vriend er over en die zei dat ik het geheugen nog handmatig moest herstellen door het opstartcommando: cmd + alt + P + R. Nu lijkt hij het naar behoren te doen! :eek:

    Dus toch dat geheugen dat niet goed werkt. Kijken of hij het blijft doen...
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2010
  16. DiggyDoag

    DiggyDoag Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Let's hope so! Niets vervelender dan je nieuwe speeltje weer inruilen!

    (Hoewel, lekker pielen met alle settings enzo is ook wel weer een leuk tijdverdrijf. Je moet er alleen de tijd voor hebben.. ;))
     
  17. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    En als je de PRAM reset ook nog eens doet nadat je extra geheugen (welk merk/type?) er in zit?
     
  18. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Dat werkte helaas niet. Bij eerste reboot kreeg ik alweer de foutmelding.

    Ik ga vanavond ICTmax mailen. Ik heb daar het werkgeheugen besteld naar aanleiding van de specs die stonden vermeld in de productomschrijving. Die gaf voor mij geen aanleiding om te denken dat het product niet fatsoenlijk zou werken. Hopelijk kan ik met dat argument nog iets omruilen...
     
  19. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Mijn macbook kan hoogstwaarschijnlijk pas volgende week maandag/dinsdag/woensdag weer krijgen. Ze wouden hem nog verder onderzoeken omdat ze er nog niet klaar mee waren. Ben hem nu al een week kwijt, mist Macbook :mad:
     
  20. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    net een WD Essential My Book gekocht met 1Tb. Hij is standaard NTFS vandaar dat ik niet kon schrijven via de mac. Dus Paragon erop gezet en hij leest en schrijft nu wel. Net een .WMV erop gezet van 12Gb en jahoor werkt goed. Nu wil ik bijvoorbeeld een film erop zetten en dan krijg ik nu telkens deze melding:

    De bewerking kan niet worden voltooid, omdat er al een onderdeel met de naam 'National Treasure 1' bestaat. Ik sleep hem vanaf mijn Mac naar de MyBook maar dat wil dus niet lukken.

    Misschien handig om even te vermelden, ik heb mijn LaCie HDD ook gelijktertijd aangesloten ik weet niet of dit het euvel is?!


    Iemand enig idee wat ik hier fout doe?
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina