Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Ja dat is een goeie ;)
    Weet namelijk nog niet wat alles gaat kosten...
    Vanaf welke prijs begint de kwaliteit?

2. Pretender

Pretender Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het is me niet gelukt....niet via de optische out van de Pioneer....niet via de optische rechtstreeks in de Xbox360.....het lijkt wel of de Onkyo de ''baas'' is.
    Het is me alleen gelukt met de PS3 maar deze is niet via de HDMI naar de receiver aangesloten maar via HDMI rechtstreeks naar de Pioneer en via optisch naar de receiver.

De opstelling is dus.
    0. Onkyo 706 met HDMI out - Pioneer Kuro 5090 (plasma)
    1. Xbox360 met HDMI in - Onkyo 706 (vcr)
    2. Popcornhour met HDMI in - Onkyo 706 (dvd)
    3. Sony BR 350 met HDMI in - Onkyo 706 (cbl/sat)

4. PS3 met HDMI naar Plasma en optisch naar receiver.

Dus als ik de optische kabel van de PS3 uit de receiver haal en in het kastje van de Sharkoon doe dan doet ie het wel.
    Maar omdat het beeld van de andere dus via HDMI gaat via de receiver lukt het me niet om de Sharkoon met de andere aan de praat te krijgen...?

Iemand nog opties die ik kan uitproberen?

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Er is nog een andere optie , alleen is dit niet de mooiste manier.

Koop een aantal optische-kabels en een optische-switch.
    Verbind de apparaten via een optische-kabel met de switch en de uitgang gaat dan naar de Sharkoon.

4. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Als je het niet erg vind om evt. 2e hands spullen te kopen kun je voor 250-300euro al klaar zijn.

Voorstel (vooral een kwestie van smaak), bepaald aan de hand van het actuele aanbod op marktplaats:
    Mordaunt short 904i (125 euro) of Mordaunt short 916i (250 euro). Daar een leuk receivertje bij kopen, zoals: Onkyo, Pioneer of wat duurder Denon. Zie ze op marktplaats voor 150/200 euro.

Ik zou zeggen zoek gewoon even op marktplaats. :thumbs:

5. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Even een vraag namens mijn broer.

Hij heeft een Logitech Z5500 en een scherm met HDMI aansluiting. De Xbox kiest er echter voor om het geluid via HDMI (dus de tv) te laten lopen. Hoe kan hij er voor zorgen dat het geluid via de optische uitgang van de Z5500 gaat?

Thanks,

Furr

6. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Ik dacht dat het uit beide gaten kwam. ik heb exact dezelfde setup. Ik heb zo'n kabeltje onder de HDMI ingeplugged voor optical en dat werkte gewoon (mits ik de juiste input heb gekozen op de z5500

7. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Hmm,

Hij heeft een HDMI kabel erin zitten en een gestripte AV-kabel. (Zie Youtube filmpje in de starterspost)

8. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    aha, ik heb die niet gebruikt. mijn kabeltje komt bij dealextreme vandaan. Heeft hij dat schuifje op de zijkant al geprobeerd?

9. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ah oké! Sorry hoor ;)

Maar nogmaals: er is geen digitale out op een hdtv die surround doorgeeft. Heeft te maken met afspraken met filmfabrikanten ten behoeve van het tegengaan van kopieren.
    (1 keer heb ik iemand horen beweren dat zijn philips dit wèl deed, maar dat was maar 1 keer).

Alleen wanneer er via de HD tuner naar een HD zender wordt gekeken is er een doorgifte van surround.

Dat is natuurlijk zonde van je 5.1 koptelefoon. (waarom heb je trouwens niet eerst gekeken of je zo'n aansluiting had voordat je zo'n koptelefoon ging kopen?)

Laat ff weten of het is gelukt!

Ah, ik zie net dat het niet is gelukt :mad:

Ik had ook al een idee van wat Melbuuln zei (hij en ik zitten wel vaker op 1 lijn ;) ) wat betreft die optical switch.
    Dat is wel weer een gedoe met een hoop kabels, maar ik weet ff geen andere oplossing.

Hmm. Ik zie trouwens dat je helemaal geen geluid uit de optische uitgang van de Pioneer hebt, maar heb je de instelling op je Onkyo wel goed staan?
    Ikzelf gebruik sowieso nooit de speaker van de hdtv en bovendien heeft de Pioneer helemaal geen speakers, maar volgens mij kan je in de instellingen van de Onkyo ook nog instellen dat die het geluid ook nog door de hdmi doorstuurt naar de tv.

Ik weet bijna zeker dat je dan nòg geen surround zal horen, dus een echte oplossing gaat dit waarschijnlijk niet worden.

Lees ff de openingspost (op blz 1 dus), want daar staat precies beschreven hoe je tegelijkertijd een hdmi kabel en een optische kabel op de xbox moet gebruiken.
    Kijk naar de video over t strippen van de oude AV kabel.

De hdmi kabel gaat dus vanuit de xbox naar de tv
    De optische kabel gaat vanuit de gestripte AV kabel die in de xbox zit, naar de Ingang van de Logitech.

Laatst bewerkt: 23 feb 2010
  10. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Lol, ik heb er net even naar gekeken en hij had de optische kabel er niet goed ingestoken.

Opgelost. :)

11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Voor de mensen die een leuk 5.1 setje zoeken, hou iBood even in de gaten!

12. toet007

toet007 Member

Leuk Bevonden:
    0
    surround sound

Goedemiddag,

Ik heb echt van alles geprobeerd maar ik krijg geen geluid over mijn boxen.

Ik heb dit setje samsung HT-BD1250
    http://images.google.nl/images?um=1&hl=nl&q=ht-bd1250&oq=&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Instellingen op mijn xbox360 naar 5.1, helpt niet.
    Alle instellingen op mijn surround set doen niets.
    En ja er komt licht uit het kabeltje naar mijn surround setje toe.

Ik heb die optiche av kabel uit elkaar getrokken zoals op het youtube filmpje, maar niets helpt.

Ik doe echt iets fout, maar wat ?????????????????

Iemand bekend met dit euvel.

13. pkager

pkager Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je het beschermdopje van je optische kabel afgehaald?

14. toet007

toet007 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja natuurlijk............anders past hij niet in de opening:)

Begrijp er niks van, ik ga nog 1 ding proberen morgen, ff alles weer aansluiten en dan ff de xbox opnieuw opstarten........

15. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    De xbox staat op 5.1 dolby digital en niet op die wma?

Druk op de toets FUNCTION op de hoofdeenheid om D.IN-invoer te selecteren.
    De modus kent de volgende stappen : BD/DVD ➞ D.IN 1 ➞ D.IN 2 ➞ AUX ➞ FM.
    (je moet natuurlijk de D.IN 1 of 2 hebben ;)

Probeer ook s de andere optische ingang van het apparaat (waar ik trouwens wel heel veel klachten over lees op het normaal zeer positieve kieskeurig.nl. Kolere wat een ellende zeg!)

als t niet lukt moet je ff een andere kabel proberen.

Edit: dit vond ik op internet

Just turn on your TV, Xbox, and press AUX on the Blu-ray remote until you see D IN 1 or D IN 2 depending on which optical input you plugged your xbox into. Also, make sure the speakers on your TV are turned off.

Laatst bewerkt: 7 mrt 2010
  16. toet007

toet007 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het met deze beschrijving wel lukken moet zo niet ............ dan grrrrrr........ andere kabel, maar als er licht uit komt dan moet ie toch goed zijn.

17. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is helaas niet waar.
    Je kan wel een rood lichtje zien , maar je weet niet of het lichtsignaal 100% overkomt aan de andere kant.

18. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Die kabels zijn nogal gevoelig en mogen absoluut niet scherp gebogen worden.

19. toet007

toet007 Member

Leuk Bevonden:
    0
    van de week maar eens een nieuw kabeltje kopen, in het begin toen ik die kabel kocht deed het geluid maar even van de tv over de boxen........sindsdien is er geen geluid meer uit te krijgen...

morgen maar eerst ff een dagje volgas gamen, sinds de release van bad company 2......gehehegehe.......me 1ste vrije dag sinsdien.......wekker zetten om 8u .........

ik hou jullie op de hoogte.

20. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Bij Computershop Nijkerk op Hogenhof 2 hebben ze uitverkoop.
    De Onkyo TX-NR705 voor €249 n een Samsung BD-P1400 blu-rayspeler voor €99. De 1580 kost €139.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina