1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Gdzr, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het beste kan je even het reset-knopje indrukken !
     
  2. CL-1N-7

    CL-1N-7 Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    OMFG, Het heeft gewerkt!
    Eindelijk heb ik NAT Open!
    Thanks! :thumbs:
     
  3. niebels

    niebels Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan and me helpen met dit probleem: ik zit namelijk met het probleem dat mijn xbox aangeeft dat mijn standaard gateway 192.168.0.1 is terwijl deze gewoon 192.168.1.1 ik kan hier door dus geen poorten openen. Ik kan alleen poorten openen met 192.168.1.XXX. Hoe kan ik ervoor zorgen da mijn xbox wel de goeie standaard gateway heeft??
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    zelf invullen?
     
  5. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Zou hetzelfde moeten zijn, nadien moet je best je router even opnieuw opstarten (niet resetten) echter door hem gewoon een paar minuutjes van het stroomnet te halen.
     
  6. Rubinioow

    Rubinioow Active Member

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een beetje zitten klooien en uiteindelijk staat mijn NAT op OPEN..
    Maar nu blijf ik redelijk vaak het porbleem hebben dat ik 1 bepaalde vriend niet kan joinen, zijn NAT is ook OPEN, en via anderen lukt het wel altijd..
    Wat kan het zijn??
     
  7. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Lukt het wel als jij hem een party invite stuurt? Jullie wonen toch niet toevallig in eenzelfde studentenhuis of apartementsblok ofzo? Hebben jullie dezelfde ISP?
     
  8. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn NAT bij de Xbox al vet lang geleden gefixt, dat hij op OPEN staat.
    Alsnog heb ik soms het gevoel alsof hij niet helemaal juist is; bij MW2 heel vaak dat party uit elkaar valt etc, als ik partyleader ben kunnen soms mensen niet joinen.. etcetera.

    Nu zag ik in mijn router het volgende:
    [​IMG]

    Kan iemand mij uitleggen wat dit inhoudt?
    Ik vond dit:

    Als ik ze dan beide op Endpoint Independen of Address Restricted zet, zou dat helpen of is dit gevaarlijk? (aangezien het wel in mijn firewall is)
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    De meest "open" optie is Endpoint independent, dan maakt het je router niks of of hij van hetzelfde ip/ dezelfde poort antwoord krijgt als waar hij een pakketje heen heeft gestuurd.

    Die zou je kunnen proberen maar ik zie dat je router ook een DMZ heeft. Makkelijkste is om je Xbox daarin te plaatsen, dan staat hij als het ware voor de firewall en zijn die settings niet van toepassing
     
  10. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Nja.. In principe staat mijn Xbox wel goed, hij heeft een strict IP en staat port forwarded én gamefuel aan (al snap ik dat nog steeds niet helemaal wat nu de beste optie is voor "Protocol").
    Ik heb ze beide op Adress restricted gezet, waarschijnlijk ook wel goed. Het gaat namelijk om mijn probleem met het delen van media, ik kan Xbox er nog wel over bellen maar waarschijnlijk snappen zij er toch geen ruk van.
     
  11. ShoopDaWhoop

    ShoopDaWhoop Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Ik kan nooit bij vrienden joinen, in party´s kan ik ook niet
    Welke provider?: HetNet/KPN
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:adsl (Internet/bellen)
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar dat is meestal wel goed en hoog.

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Speedtouch 780 (zwarte experiabox.)
    Modem type?: TG787?
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Srry? :p
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Windows, en virus scanner Mc Afee

    Router

    Welk merk router heb je?: Speedtouch 780 , is router en modem ineen dacht ik...
    Welk router type?:
    Welke firmware?:, diegene die ze standaard erin doen bij KPN, mag je niet updaten ivm de telefonie.
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: gewoon met internet kabel niet met ethernet.

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Hij zegt dat ik wel online kan, maar dat ik er niet optimaal gebruik ka nvan maken
    Wat heb je geprobeerd?: Upnp aangezet,
    Waar stopt de test?: de test komt wel klaar maar hij zegt dat ik niet alles goed kan doen
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Upnp aan zetten, modem aan en uit, haalt niks uit. meerdere dingen van fora gehaald en geprobeerd, haalt niks uit.

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: Strict

    Ik hoor et wel...

    Bedankt alvast.

    Hopelijk kunnen jullie mij helpen

    Mvg, ShoopDaWhoop NL
     
  12. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Heb je wel je modem/router goed herstart door hem even uit te laten staan alvorens hem terug aan te zetten nadat je UPnP had aangevinkt?

    Heb je al eens geprobeerd zonder UPnP maar met portforwarding?
     
  13. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik probeerde vandaag de NAT van een vriend van mij te fixen maar kreeg toen iets heel raars. Ik had zijn xbox in DMZ gezet. Alles leuk en aardig maar daarna bleek dat op het moment dat de 360 aan het internet was alle andere apparaten geen verbinding hadden..
    Hoe kn ik dit op;ossen?
     
  14. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Wat is je opstelling, je maakt toch niet gebruik van 2 routers ofzo waar je xbox achter hangt?
    Je hebt dus wel je xbox 360 een statisch IP gegeven en dat toegewezen aan de virtual server/DMZ lijst, hoe zit het met je PC's interne IPs?

    Heb je al eens geprobeerd door UPnP uit te schakelen, je hebt toch verder ook geen manuele portforwards meer naar je xbox 360?

    Overigens zou ik trouwens eerder voor een van de vorige 2 opties kiezen in de plaats van DMZ ook al is er bij een xbox eigenlijk weinig gevaar. DMZ als laatste optie, maar in principe zou het gewoon ook moeten werken.
     
  15. SkirMisch

    SkirMisch Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    XBOX - NAT Moderate - Zyxel P-2602HW-D1A

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Kan met sommige gamers geen connectie maken. Na 2 pogingen verschijnt er een melding dat de verbinding niet tot stand kan komen.
    Welke provider?: Telfort
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 20mbit

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Zyxel
    Modem type?: P-2602HW-D1A
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Windows

    Router

    Welk merk router heb je?:
    Welk router type?:
    Welke firmware?:
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: Unable to connect with host
    Wat heb je geprobeerd?: Portforward geconfigureerd, Upnp aan / uitgezet, firewall aan/uit gezet, Xbox op zowel static als dhcp geconfigureerd. SSDP discovery uitgeschakeld.
    Waar stopt de test?:
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: Moderate

    Xbox is direct verbonden met het modem(Kabel). Ik werk met de overige computers via Wifi.
    Ik heb het forum al aardig doorgespit en veel mogelijkheden kunnen vinden omtrend het oplossen van de moderate issue. Alles mocht niet baten. Nu ben ik wel regelmatig mijn type modem hier tegen gekomen. Helaas heb ik nooit een directe oplossing kunnen vinden wat voor deze mensen de oplossing bood.
    Zover ik kan zien heeft dit type modem tevens geen DMZ optie.

    Nou neem ik aan dat iemand het al voor elkaar heeft gekregen. Welke settings gebruiken jullie om dit te realiseren. Dus ik zou graag willen weten wat ik aan of uit moet zetten om mijn NAT status te veranderen in 'Open'
     
  16. kluns

    kluns Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben echt een mongoal op het gebeid van zo'n soort dingen dus hoop dat iemand mij kan helpen

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: ik kan geen xbox live party/join in progress/privat chat
    Welke provider?: kpn
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: adsl
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:

    Modem

    Welk merk modem heb je?: 3com
    Modem type?:wl-540a
    USB/ Ethernet?: usb denk ik

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: watte
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: windows

    Router GEEN IDEE

    Welk merk router heb je?:
    Welk router type?:
    Welke firmware?:
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: kabel

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: NAT STRICT
    Wat heb je geprobeerd?: geen idee waar ik op heb lopen drukken ik ben echt een mongool het in
    Waar stopt de test?: bij de 3e, en zegt dat ik ff mijn stekker er uit moet halen ( al gedaan niet gelukt)
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
    Dat ik mijn NAT moeten open mar hoe

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:
    STRICT, en dat ie op en moet maar hoe?
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2010
  17. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Mijn NAT is moderate
    Welke provider?: Ziggo
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 20mbit up 4mbit down

    Modem

    Welk merk modem heb je?: Standaard modem van ZIGGO (UBY ofzo)
    Modem type?: Pas
    USB/ Ethernet?:Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: Ja, m'n macbook shared het inkomende draadloos signaal naar de ethernetpoort doormiddel van een bridge
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Nope, (het o zo goddelijke) Apple werkt niet met virussen.

    Router

    Welk merk router heb je?: Linksys (sysco)
    Welk router type?:WRTN600
    Welke firmware?: De nieuwste, laatst geupgrade.
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Met een kabel naar m'n laptop, die ontvangt het draadloos signaal. Macbook werkt dus als bridge.

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: NAT type: moderate
    Wat heb je geprobeerd?: Pooten geopend, zowel op de "standaard" IP als op de IP van m'n laptop.
    Waar stopt de test?: Test stopt niet, bij CODMW2 geeft hij moderate aan
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Nvt

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: Moderate

    Wie kan me helpen? Wat moet ik doen om de poorten op de juiste manier te forwarden zodat NAT naar open gaat? Het probleem lijkt me in de shared internet connection te zitten..

    Deze handleiding heb ik gebruikt om een bridge te maken of te sharen, hoe dit ook heet:



    En deze poorten heb ik momenteel geopend:

    [​IMG]

    Die 192.168.102 slaat op het IP van m'n macbook, weet niet of dat in orde is? Toen ik 192.168.1.0 invoerde sloeg hij de instellingen niet op...
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2010
  18. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    @Skirmish, heb je deze guide voor je router al eens gevolgd?

    @kluns, is je verbinding als volgt; modem (kasje aan de muur) > draad naar router > draad naar PC en/of xbox 360.

    OF modem > router > pc/laptop > xbox 360? (Waarbij dus je xbox 360 verbonden is met het internet via je PC's verbinding)

    @Cybermaxxx, een netwerkbrug instellen garandeert niet altijd een probleemloze oplossing. Je router zelf heeft toch geen ingebouwde firewall voor je interne IP's, anders een uitzondering maken voor je MAC.

    Wil je eigenlijk als alternatief liefst niet met een wireless adapter werken of homeplugs?
     
  19. SkirMisch

    SkirMisch Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    @dial

    Ik heb dat al meerdere malen geprobeerd. Ik zal vanavond mijn modem ff resetten en alleen het gevraagde invoeren nadat hij gewiped is.

    Je hoort me dus nog een keer !
     
  20. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    @Dial, snap niets van wat je zegt. Wat moet ik doen om m'n NAT open te krijgen :)?
    Edit: in mijn router staat: NAT - Ingeschakeld. Moet die zo staan of moet die op uitgeschakeld staan?
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina