1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

5.1 niet aan de praat te krijgen.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pim, 13 jun 2007.

  1. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Dames!

    Nu ik weer eens van kamer ga verhuizen, ben ik eindelijk ook maar eens met wat nieuwe dingen bezig voor mij PC.
    Ik krijg binnenkort een 2e surround set, dus wil ik meer dan alleen stereo op mijn PC hebben (was eerst eigenlijk gewoon te lui om het in te stellen O-))

    Ik heb een Asus P5B Mobo, gecombineer met een Creative 5500D (digitaal dus). Asus wordt geleverd met het Soundmax systeem, waar ik geen optische configuratiemogelijkheden kan vinden.
    Ik heb het geluid via mijn optische kabel aangesloten, en krijg daaruit ook normaal goed stereogeluid.
    MAAR, ik wil surround! Ik wil mijn huisgenoten laten geloven dat er auto's door mijn kamer rijden..

    Mis ik de instellingen? Of kan ik alleen surround krijgen via de normale plugjes? De boxen rechtstreeks op de pc aansluiten werkt volgens mij niet doordat ik het kastje van de surroundset dan niet gebruik..

    Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het niet optisch kan, want daar is het uiteindelijk toch voor? :+

    Ik ben benieuwd ^_^
     
  2. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal een kwestie van drivertje installeren zijn, en vervolgens instellen.. tenminste dat is het eerste wat bij me op komt. staan er geen drivers op de asus website?
     
  3. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Bij het moederbord krijg je het Soundmax systeem (waar alles al op zou moeten zitten). Ik zal het even controleren op de Asus website. (Heb overigens net de drivers opnieuw geinstalleerd)


    Edit: Niks veranderd dus. :mad:
     
  4. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit er geen functie op je decoder? Ik heb ook alleen stereogeluid maar upconvert het naar Dolby Prologic II via de decoder.

    Overigens krijg ik wel (digitaal) 5.1 geluid naar buiten via powerdvd. Die kan direct de 5.1 soundtrack naar je decoder sturen.

    Sommige games ondersteunen ook analoog 5.1 (doormiddel van 3kabeltjes) zoals Half Life 2.

    Overigens bestaat er AC3Filter die ook het een en ander kan veranderen voor de digitale uitgang, ik gebruik het zelf niet dus weet ook niet wat je er allemaal mee kan.
     
  5. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Lukt allemaal niet.

    Ik heb wel die AC3 converter troep, maar als ik er iets in verander, merk ik er niks van, en kan ik ook geen Digitale functie inschakelen. Ga vandaag iig voor het laatst proberen, anders koop ik een leuk stereosetje, en gaat mijn 5.1 naar de dvd-speler :mad:
     
  6. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb een soortgelijk probleem. Ik heb dit audiosetje en deze pc. Ik heb een optisch kabeltje gebruikt om mijn pc aan te sluiten op mijn 5.1 setje. Nu hoopte ik eigenlijk gelijk 5.1 geluid te krijgen maar je raad het al, hij doet het niet. Ik heb er verder ook geen verstand welke instellingen ik moet veranderen zodat hij het wel doet. Kan iemand mij helpen?

    edit. Kan ik wel een optische kabel gebruiken met de geluidskaart die erin zit ?: Creative Sound Blaster X-FI
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2010
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Met wat voor bron proberen jullie het? Als je het bijvoorbeeld test met een mp3tje ga je ook alleen maar stereo horen tenzij je het laat upsamplen naar 5.1 met dolby prologic plugins ofzo.
     
  8. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik test het met een aflevering van Lost wat normaal gesproken 5.1 geluid heeft. Ik zal het zo even testen met een dvd-tje.

    edit. het lag aan de aflevering van Lost wat dus geen 5.1 geluid had. Nog 1 vraagje: als ik nu muziek afspeel speelt hij het niet over de center box en de subwoofer. Kan ik de instellingen zo veranderen dat hij dat wel doet?
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2010

Deel Deze Pagina