1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [X360]Xbox Live NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Gdzr, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    ik wil alleen even melden dat er wel degelijk virussen en malware je Mac kunnen besmetten. Weliswaar zijn er minder voor geschreven dan voor Windows maar ze zijn er wel degelijk.
     
  2. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Fijn dat je 't even meld, haha ik ben er zeker van op de hoogte maar de kans op een virus met een mac is zoveel kleiner dat met een Windows PC.
     
  3. da master

    da master Kill Without Honor

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    Help!!

    Wat doe ik nou fout heb mijn xbox een eigen Ip gegeven(192.168.1.22)
    In dit bij de router(Tele2):
    http://img85.imageshack.us/img85/6407/naamlooskp.jpg

    En zo bij mijn xbox :
    IP Address 192.168.1.22
    Subnet mask 255.255.255.0
    gateway 192.168.1.254

    en toch staat de ene xbox nog steeds op strict en de andere op moderate?

    Wie oh wie kan mijn helpen???
     
  4. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Zet je gateway eens op 192.168.1.1.
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat zal toch maar voor 1 van de 2 xboxen helpen. De router kan niet 1 poort naar beide xboxen natten. Je zou er 1 dmv portforwarding open kunnen gooien en de ander in het DMZ kunnen zetten.

    Maar idd zorg eerst dat je gatewat op 192.168.1.1 staat want uit je screenshot blijkt dat dat het ip van je gateway is
     
  6. kluns

    kluns Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    @ DIAL

    Geloof dat wij een kastje van knp aan de muur hebben hangen, die draadloos naar router gaat ( als dat kan en anders via kabel) via kabel van af de router door het hele huis naar andere kant, komt een stekkerkast de muur uit met 2 internet ingangen. 1 zit een pc in en de andere de xbox ( dus neem aan niet via de pc maar gewoon via draadje naar de router) direct
     
  7. da master

    da master Kill Without Honor

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem 192.168.1.1 gezet maar dan kan hij helemaal geen verbinding maken
     
  8. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Niemand die mij verder kan helpen?
    Als ik een port forward en mijn xbox heeft een static IP, moet ik dan dat static ip bij local ip in m'n router invullen?
     
  9. tinus321

    tinus321 Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn Nat type

    Mijn NAT type is strict maar ik heb die 1e stap al geprobeerd met je router uitzetten en aanzetten maar dat helpt niet maar ik snap die andere stap neit dat is met je Upnp ofzo wat meot je dan deon??

    En zijn er ook nog andere manieren om je Nat type op open te krijgen alvast bedankt!!
     
  10. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel, zie de startpost?
     
  11. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Vreemd, een optie om 'NAT' in of uit te schakelen? Ik neem aan gewoon 'aanlaten'. Je moet misschien toch eens even snel ook met ICS proberen, ook al is dat normaal niet beter dan een bridge, of dit je dezelfde NAT geeft.
    System preferences op je Mac > Sharing > Internet > Share connection ofzo.

    UPnP is normaal de gemakkelijkste oplossing aangezien je dan zelf geen poorten moet forwarden. Als je dit kan activeren moet je even je router herstarten en terug de xbox live test doen. Werkt dit niet moet je even met manuele portforwarding proberen (zonder UPnP!) en eventueel wat meer info over je opstelling hier posten.
     
  12. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Die is al ingeschakeld ;) Internet deling.. zo werkt die handleiding ook via youtube.
     
  13. Mageneta

    Mageneta Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Wij hebben sinds 1/2 weken glasvezel, alleen ik ben een heletijd aan kloten geweest met mijn NAT. Nu staat mijn NAT open alleen nu duurt het minimaal 3-5 minuten om een server te vinden op COD:MW2.
    Welke provider?:
    KPN
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:
    ADSL Dacht ik
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    [​IMG]

    Modem

    Welk merk modem heb je?: KPN Experia box
    Modem type?: Thomson TG789vn
    USB/ Ethernet?: Ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: NOD32

    Router

    Welk merk router heb je?:
    Welk router type?:
    Welke firmware?:
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:
    Hij kan geen servers vinden op COD:MW2
    Wat heb je geprobeerd?:
    - Poorten proberen te openen, maar dan wou ik het testen met een programma en dan stonden ze gewoon dicht.
    - Xbox eigen IP proberen te geven, maar toen viel de NAT terug op strict

    Wat staat er bij NAT?: Open
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2010
  14. Lenndor

    Lenndor Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    NAT open zetten bij Zyxel P-2602R-D1A (met portforwarding?)

    Hallo allemaal.

    Ik wil graag mijn NAT open zetten omdat ik problemen heb met het spelen van bepaalde games, zoals CoDMW2, op de Xbox360. Mijn NAT staat nu op Moderate. Ik heb een Zyxel P-2602R-D1A router van Telfort met daartussen een Netgear- HD bridge en een switch van sitecom volgens mij. Op deze switch zit mijn lan kabel van m'n xbox. Ik heb al bijna het hele internet doorgespit op zoek naar een oplossing en kwam onder andere uit bij portforwarding.com. Ik heb geprobeerd de verschillende poorten te openen (53,80,88,3074) ik heb alleen geen idee of ik het goed heb ingesteld. Volgens mij niet aangezien ik nog steeds een Moderate NAT heb.

    Mijn gegevens:
    Xbox360:
    Automatic
    IpAdress: 192.168.1.37
    Subnet mask: 255.255.255.0
    Gateway: 192.168.1.254

    1st DNS: 192.168.1.254
    2nd DNS: 195.241.77.55

    De instellingen op m'n Zyxel: (service name,start port, end port, port translation: start port,end port, server IP adress

    Xbox1 , 53 , 53 , 0 , 0 , 192.168.1.254
    Xbox2 , 80 , 80 , 0 , 0 , 192.168.1.254
    Xbox3 , 88 , 88 , 0 , 0 , 192.168.1.254
    Xbox4 , 3074 , 3074 , 0 , 0 , 192.168.1.254

    Host Name: adsl-modem
    Model Number: P-2602R-D1A
    MAC Address: 00:19:cb:a1:e5:7c
    ZyNOS Firmware Version: V3.40(ASG.2)_20091207
    DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00
    WAN Information
    - DSL Mode: ADSL2PLUS
    - IP Address: 82.168.232.20
    - IP Subnet Mask: 255.255.224.0
    - Default Gateway: 82.168.255.254
    - VPI/VCI: 0/34
    LAN Information
    - IP Address: 192.168.1.254
    - IP Subnet Mask: 255.255.255.0
    - DHCP: Server
    Security
    - Firewall: Enabled
    - Content Filter: Disable

    Bij NAT- General heb ik:

    (vinkje) Active Network Address Translation(NAT)
    SUA only (aangeklikt)
    Max NAT/Firewall Session Per User 2048

    ALG Settings

    (vinkje) Enable SIP ALG


    Bij security:
    General

    (vinkje) Active Firewall
    (vinkje)Bypass Triangle Route

    Caution:
    When Bypass Triangle Route is checked, all LAN to LAN and WAN to WAN packets will bypass the Firewall check.

    Packet Direction Default Action Log
    WAN to LAN drop vinkje
    LAN to WAN permit
    WAN to WAN / Router drop vinkje
    LAN to LAN / Router permit

    (Ik heb mijn xbox ip adres ook in de Client list staan.)

    ik heb geen idee of dit genoeg informatie is maar als er iemand is die mij met deze informatie kan helpen: PLEASE RESPOND!!!! I'm almost desperate :mad:
     
  15. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Je hebt bij router connectie ethernet/draadloos niets ingevuld, en bij ICS ook niet, maar ik neem aan dat je opstelling gewoon modem > router > xbox is via ethernetkabel?

    Heb je dit probleem ook bij andere games dat het moeilijk/traag gaat om mp games te joinen/vinden? Is je NAT open volgens MW2, of ook als je de xbox 360 dashboard connectie test doet (dan krijg je gewoon geen enkele opmerking of error en zegt ie dat alles ok is)?
    Is er verder druk netwerkverkeer, of wordt internet gebruikt door andere netwerkapparaten (streaming, downloading,...)?

    Je moet wel de poorten forwarden naar het (interne) IP adres van je xbox 360, dat is in jouw geval dus 192.168.1.37 en niet .254. Restart (niet reset) wel even je router door hem even van het electriciteitsnet te halen voor enkele minuutjes, en doe dan de dashboard connectie test eens opnieuw.
     
  16. Lenndor

    Lenndor Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm ja ok. ik had em eerst wel op .37 staan maar toen deed ie t ook niet maar ik zal t nog eens gaan proberen. Maar dat was inderdaad wel mijn hoofdvraag: dat ik niet precies wist welk ip adres ik daar moest invullen. Ik ga t proberen. Hopelijk werkt het. Alvast bedankt.
     
  17. Lenndor

    Lenndor Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb t geprobeerd. de .254 gewijzigd in .37 maar toen ik mn router had herstart en mn xbox weer aan deed en bij ip adres keek was de 37 opeens 34 -.-' dus ik heb toen manual op 37 gezet, nog een keer geprobeert, nogsteeds moderate, vervolgens heb ik em op 34 gezet, geprobeert maar ik heb nogsteeds een moderate nat type. Ik wordt er echt gek van!!! xS
     
  18. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Normaal ondersteunt je router UPnP, kan je dit eerst eens even activeren en je manuele portforwards verwijderen (samen geven deze vaak een conflict).

    Verder ook geen Firewall regels aanmaken & "allow users to make config changes through UPnP" aanvinken.

    Nog steeds moderate?
     
  19. Lenndor

    Lenndor Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm zal t is proberen. Maar moet je xbox niet direct in de router zitten om upnp te kunnen gebruiken?
     
  20. da master

    da master Kill Without Honor

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem 192.168.1.1 gezet maar dan kan hij helemaal geen verbinding maken

    Iemand anders een idee??????
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina