De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat is 0,0031 cd/m2 toch??? en niet 0.0065FL dat is misschien 0,02cd/m2 ongeveer denk ik op de s20

    d-nice het dit gemeten en neem aan dat deze man er wel verstand van het toch?
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2010
  2. roytje1981

    roytje1981 Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of het erg veel uitmaakt of ik gold plated HDMI gebruik of gewone? En in hoeverre maakt dat wat uit met een HD ready plasma tv?
     
  3. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Onder de ~2,5 meter boeit het eigenlijk geen ruk welke HDMI kabel je gebruikt.
    Met een HD Ready tv hoef je je ook geen zorgen te maken, maar zorg er dan wel voor dat de instellingen van je tv op 720P staan en niet op 1080P.
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    lol, ik ken die FL-scale helemaal niet. Dan nòg: 0,02 zou 2 keer zo goed zijn als n V10.
    I don't think so.
     
  5. roytje1981

    roytje1981 Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok thnx man.. zal eens even me instellingen gaan checken dan
     
  6. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    ja toch geeft D-nice dit zelf aan, je kent deze man toch he van forums? volgens mij avsforum.

    ja ik ben ook niet bekend met de schaal FL MAAR om even te vergelijk de waardes van de g10 deze was gemeten toen die 200uur had gedraaid op 2,9cd/m2 dat is 0.0080FL (staat erbij)

    en de nieuwe S20 heeft 0.0065FL weet niet wat dit precies in cd/m2 is denk 0,02cd/m2
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2010
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Heb wel s van die naam gehoord, maar misschien heb je een link waarin hij dit beweert?
    Ik zoek ff een G10 op en hier worden gecalibreerde waardes gegeven

    We measured the calibrated black level on our Panasonic TX-P42G10 review unit to be 0.03 cd/m2, which puts it on par with the Pioneer PDP-4280XD 8G Kuro plasma, but still some way off the 0.0031 cd/m2 record currently held by the Pioneer PDP-LX5090 9G Kuro plasma TV

    http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-p42g10-tx-p42g10b-20090415146.htm

    Dus 0,03. Ik zal s kijken of ik kan uitzoeken wat die FL scale is.
    Waarom denk jij dat dit zo goed is? Ik zie de D-nice hetvolgende zeggen:

    That is why the black levels looks so poor when there is light in the room. In a completely black room, the minimum luminance level of the S2 is 0.0065fL
    (I took 10 measurements and this was the reading 7 out of the 10 times). The color temperature settings are HORRIBLE! Warm is plus green.... and I mean PLUS green. Normal and , of course, Cool are way too blue. These sets require calibration to look half decent.
    I have a TC-P50S2 currently going through the panel aging procedure. Calibration is scheduled for 2/25. More later......

    Blijkbaar vindt hij het zó slecht dat hij een calibratie laat doen. Vooral wanneer er licht in de kamer schijnt. De 0.0065FL is bij een verduisterde kamer. Is de waarde dan wèl erg goed?
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1214096&page=86
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2010
  9. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zeg niet dat de s2 goed is, dat weet ik niet maar die gegevens wat hij gaf moesten dan beter zijn dan de g10 in donkere kamer.

    heb me niet verdiept in de s2 maar zag deze berichten staan.
    weet je nu waar fl voor staat?

    de g10 had inderdaad 0.029cd/m2 bij de test dat word dus gewoon 0.03 is opzich wel netjes.
    tja de g10 is zeker nog stukje weg van de kuro haha (daar tegen over staat, de kuro is ook stukje duurder), maar er komen ooit zeker betere tv's ben benieuwd wat de duurdere series van panasonic gaan doen g en hoger.

    de vt is wel mooi he miss word dit wel een topper net zoals kuro zou mooi zijn, maarja is niet zeker natuurlijk :)
    als ik nog een 5090 pio kon uithalen dee ik dit misschien wel, spreken me erg aan
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2010
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik ben er nog niet achter, wat betreft die FL scale.

    Ik zag dat D-nice de calibratie had gedaan op die S, maar die kwam er toch niet goed uit hoor! Die cyaan was off the chart.
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1214096&page=97

    Volgende maand wordt mn Pio gecalibreerd. 's Kijken of Frank dit kan meten bij mij.
    De VT zal erg mooi gaan worden neem ik aan ja. :thumbs:
     
  11. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
  12. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2010
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.777
    Leuk Bevonden:
    2.025
    Slecht nieuws in de review voor ons gamers, wanneer er zoveel input-lag is :mad:

    Dit is dan toch gewoon te langzaam? Gewone monitoren hebben 2-5ms input-lag volgens mij. Als een Tv nu dus 46ms lag heeft, dan is dat toch gewoon veels te veel!?

    Ik dacht juist dat plasma's altijd een hele lage input-lag hadden?

    Betekent dit dat de tv niet helemaal geschikt is voor gamen? Hoe verhoudt het zich t.o.v. bijvoorbeeld de Pioneer van Ferry, of de X10/X20? Of de Samsung B650? Of LED LCD's?
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2010
  14. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet de inputlag, maar de reactiesnelheid. Veel monitoren zitten ver boven de 50ms.
     
  15. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    dus zoals het daar staat hebben ze 10x gemeten? 4x was die net zo snel en die andere keren wat langzamer?

    De pioneer 5090 kuro heeft ong zelfde als de g20 dan moest de pioneer volgens mij wel op game mode anders was die ''langzamer'', maar is geen probleem niemand merkte er wat van las ik bij een test dus is minimaal merkbaar.

    zowel bij panasonic als pioneer
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2010
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Inderdaad: de 2-5 ms is refresh. Die van n plasma is 0,001ms.

    De F96 wordt bij hdtvtest.co.uk altijd als referentie gebruikt omdat deze bijzonder snel is en als de G10 dit evenaart dan is dit erg goed.
    Er is 1 Sony lcd geweest met 0,0ms


    De laatste led lcd's met local dimming hadden wèl n vervelende inputlag, maar wanneer je daar de game-mode gebruikte, was dit probleem weer verholpen.

    Mn Pioneer zet ik nooit op game-mode omdat ik t beeld niet mooi vindt. Ik zal s kijken of ik dat mooi krijg. Gewoon een kwestie van de instellingen goed zetten natuurlijk ;)

    Last van inputlag heb ik niet (sta 12de van de wereld met Battlefield 1943 :) maar ik ga vanavond meteen proberen of de game-mode een merkbaar verschil oplevert.
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2010
  17. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    sta je 12e van hele wereld? spelen weinig mensen dit spel of speel jij het zoveel wel goed hoor :thumbs:

    game mode is niet zo mooi volgens mij is dat op iedere tv.
    ja als je geen last van input lag heb zou ik niet eens de game mode gaan afstellen :9
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2010
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Battlefield 1943 is de best verkochte arcadegame ooit :b:
    (ik ben nog aan t stijgen, maar de top 5 zijn mensen zonder baan/relatie. Die spelen extreem veel.).

    Ik zag de line up van de nieuwe Samsung 3D edge lit leds lcd's, maar die zijn wel prijzig. Veel duurder dan de plasma's die ook 3D kunnen weergeven?


    http://www.engadget.com/2010/03/09/samsungs-2010-3dtvs-priced-from-1-700-to-ridiculous-and-everyw/

    http://samsungusanews.com/2010/03/samsung-announces-eight-plasma-ultra-slim-tvs-in-2010-lineup-/


    Gelukkig krijgen (usa only??) kopers van de Samsung 3D lcd icm een 3D blu-rayspeler een 3D starterskit.
    Hierin zitten 2 actieve shutter brillen en een blu-ray Monsters vs Aliens in 3D.

    http://www.engadget.com/2010/03/09/samsung-3d-starter-kit-gets-3dtv-and-blu-ray-buyers-started/
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2010
  19. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu al ruim een jaar een 37'' Panasonic plasma (HD-Ready)
    En ben nog altijd zeer tevreden.

    Maar, Ik heb altijd al (voornamelijk met shooters) het gevoel gehad dat het scherm te groot is om op te gamen en nu met battlefield BC 2 heb ik er weer erg veel last van.

    Lees Goed:
    Want dit is puur een persoonlijk gevoel, Voor een game als GTA IV of welke racegame dan ook en voor films/tv mag het scherm wat mij betreft een stuk groter. (Ik wil deze plasma dan ook gaan vervangen met een 46 of 50'' model)

    Maar er gebeurd in shooters (Vooral online) gewoon teveel op het scherm, Door de grote van het scherm verlies ik dan al snel het overzicht en is het vaak onduidelijk voor mij waar de vijand zit.

    Dit levert niet alleen een hoop stress (Veel rondkijken) en frustratie (vaak te laat reageren wanneer ik een vijand zie, en zelfs veel te laat doorhebben dat er een vijand recht op mij af komt)
    En dat levert mij een hoop hoofdpijn op.

    Eraan wennen lukt niet, daar ben ik immers al ruim een jaar geprobeerd zonder succes.
    Om die reden wil ik dan ook op zoek naar iets kleiners.

    Nu weet ik dat er geen plasma's worden gemaakt kleiner dan 37'' dus dat valt dan helaas al af.

    Nu heb ik al even gekeken naar 32'' LCD's waar toch zeker mooie tv's tussen zitten.
    In de diverse winkels lijken ze de perfecte grote te hebben, Maar als je het thuis op meet lijken ze ineens te groot.
    (In de winkels lijken naar mijn gevoel 32'' tv's 26''ers te zijn en die lijn kun je doortrekken, TV's komen in de winkels altijd een heel stuk kleiner op mij over, Zelfs bij mijn opa en oma heb ik het gevoel dat hun 37'' panasonic plasma kleiner is dan de mijne, En dat komt puur door de grote van de ruimte waarin de tv staat.)

    Zojuist dan ook de rolmaat even tegen mijn 37'' TV aangehouden, Maar het verschil tussen 32 en 37'' is maar minimaal en dus valt 32'' helaas ook af.


    Nu is het volgens mij nog steeds zo dat er bij 26'' en kleinere tv's nooit echt goede beeldschermen worden gebruikt.
    En ik ben ook totaal niet te spreken over het beeld dat mijn huidige PC monitor (HP w2228h TN-Paneel) weergeeft als ik daar de xbox360 aanhang. (Maar dat kan uiteraard gewoon aan de monitor liggen.)

    Dus mijn vraag is eigenlijk: Is er iemand die mij helpen kan met advies op maat of beter nog,
    Weet er iemand mischien een winkel of internetsite waar ik advies op maat kan krijgen?

    Ik zoek dus een kleinere tv puur om op te gamen, Die wel een zeer goed beeld geeft. (De beeldkwaliteit van de 26'' LG LCD TV die ik had voordat ik mijn huidige plasma tv kocht beviel namelijk totaal niet en had geen mooie beeldkwaliteit.)

    Want zoals het nu gaat beleef ik nog maar weinig plezier aan Battlefield BC2 en leverd het mij alleen maar meer hoofdpijn op dan ik al heb.

    Alvast bedankt.
     
  20. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe ver zit jij van je scherm af Sato? Even gewoon uit interesse.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina