hey, Ik gebruik al een paar jaar gewoon xbox live boven op zolder via wireless. En dat werkte altijd zonder lag en enorm snel. (Met KPN). Maar sinds we naar Ziggo (en daarbij een nieuwe router hebben, namelijk: Netgear WNR3500v2)overgegaan zijn is het een puinhoop geworden. Zou dit te verhelpen zijn want ik heb nu dus allemaal betere apparatuur dan voorheen. Maar het werkt dus gewoon niet goed. IK heb al naar verschillende instellingen gekeken waaronder NAT en dat is ook gewoon goed volgens mijn Xbox. Maar naar mijn idee moet het dus ergens een instelling zijn Graag hulp!
Gebruik je nu dus de officiële G/N adapter? Is je signaalsterkte wel gewoon goed? Staat je wireless router op Mixed mode, en staat het channel op auto of op een vast broadcast kanaal?
Ja ik gebruik de officiele n adpater (die zwarte met twee antennes) Signaal sterkte is meestal gewoon 100% , de channel staat vast op channel 13 , maar wat bedoel je met mixed mode?
Dat je wireless router zowel a/b/g als n uitzendt. Soms zijn daar wel eens problemen mee. Kan je je kanaal eens veranderen naar 5 ofzo, en vervolgens je router gewoon even v/h net halen. Paar minuutjes wachten en terug opstarten? Ik neem aan dat je lag hebt bij alle games, en niet gewoon bij 1 spel?
Net naar 5 gezet maar echt verschil merk ik niet, de verbinding lagt nog wel maar dan een klein stukje minder. En het is bij meerdere spellen het geval, alleen bij FIFA 10 nog het ergst.
En er is ook niet speciaal veel netwerkverkeer ofzo? (downloaden, streamen van andere pc's, etc.) Nu lag kan evengoed het gevolg zijn van de verbinding van andere spelers, maar als je het echt telkens hebt is er misschien wel iets meer a/d hand. Je connectiesterkte met het netwerk is toch zeker goed? Je zou je MTU kunnen proberen verhogen tot het maximum.
Hey, Heb exact hetzelfde ´probleem´ gehad. Na overstap op Ziggo alles in één (met de WNR3500v2) ook veel lag in fifa10. Heb vanalles geprobeerd. Channels gewijzigd / poorten opgengezet etc. Heb overigens nog de oude wireless adapter van xbox. Gelukkig staat mijn box niet ver van mn router af. Heb het opgelost door mn xbox via een utp kabel op de router aan te sluiten. Kabel kan ik netjes wegwerken onder de plint .