Ik heb absoluut geen verstand van het maken van games en de technieken die daar voor worden gebruikt maar wat ik wel weet is dat Halo er als launchgame met kop en schouders boven de rest van de shooters uitsteekt, grafisch gezien. Kan iemand mij uitleggen hoe dat kan? Ik weet dat er voor Halo bumpmapping ofzo iets is gebruikt en volgens mij maakt Unreal daar ook gebruik van maar is dat zo'n moeilijke techniek zodat de andere developers dat niet kunnen/willen gebruiken? Wat maakt Bungie zo bijzonder afgezien van de miljarden van Microsoft?
Halo is niet alleen goed omdat het er goed uitziet, maar ook omdat het lekker speelt, ze hebben gewoon een goede game neergezet, wat andere niet zo getalenteerde spelmakertjes niet kunnen, of die maken geen exclusieve games. En die niet exclusieve games zijn haast nooit bevoorraadt met exclusieve Xbox features...
Met de miljarden van Microsoft bedoel ik inderdaad dat ze gekocht zijn door Microsoft zijn en dus waarschijnlijk wel aanspraak kunnen maken op een deel van die miljarden. Maar als ik het goed begrijp zijn de technieken die zijn gebruikt voor Halo alleen mogelijk op de Xbox? Maar waarom maakt men dan niet een Xbox only game en port hem vervolgens alleen naar de PC? Volgens mij zijn er meer PC gamers dan console gamers?
Omdat ze er op deze manier toch best veel geld uithalen, heeft meestal wel iets met geld te maken, alleen voor niets gaat de zon op en die mooie praatjes van developpers zijn eigenlijk ook alleen maar imago-praat.
Tsja weet je wat het is Microsoft heeft met veel tromgeroffel lopen verkondigen dat ze een spelcomputer hebben ontwikkeld door en voor gamers maar vervolgens zijn er amper developers die er gebruik van maken. Hoeveel games halen het onderste uit de kan v.w.b. de grafische kaart van de Xbox? Hoeveel games maken goed gebruik van de Systemlink optie? en zo zijn er nog wel een paar dingetjes.
Halo was eigenlijk een pc game...hebben ze toen maar Xbox game van gemaakt omdat ze opgekocht werden. Die technieken zijn juist eigenlijk nog beter te doen op een pc maar dan moet je wel een goede hebben natuurlijk.
Als je nagaat adt hun tagline 'for gamers by gamers' is, kan je je afvragen in hoeverre de developers bij Bungie dat echt menen. Aangezien ze een aantal topspellen, met name HALO, op de markt hebben gebracht ben ik van mening dat Bungie bestaat uit mensen die echt idolaat zijn van spelletjes! Ik denk dat je hier te maken hebt met lui die het onderste uit de kan halen en met minder geen genoegen nemen. Hun game 'Marathon' was ook geweldig, omdat deze wél goed en beter georganiseerd was dan de gemiddelde city-pier-city marathon hahaha
Waarom maken die Waschowksi brothers (matrix) zo´n goede film, terwijl het pas hun 2de echt grote film was. Omdat ze gewoon natuurtalenten zijn. Ervaring opdoen met eerdere kleine projecten en dan toeslaan met een pracht game/film. Zo moet het en wat ik vooral knap vind is, is dat Halo zooooo goed is terwijl er zoveel prachtige ideen weer uitgehaald zijn. Hoewel misschien hier ook weer de kracht ligt van Halo dat het niet te overdone is. Soms heb ik bij Unreal het idee dat er teveel wapens zijn door secondary fire en die shit dat het onoverzichtelijk word.
Bungie is talented, devoted en behoorlijk down to earth. Geen enorme elite shit daar, gewoon rustig en cool.
bij Bungie hebben ze gewoon geweldige ideeen. en ze weten op een of andere manier dat mooi in te programmeren. het kan ook aan hun lijfspreuk liggen: niemand wil dat de game beter wordt dan ons
Bungie was altijd al een goed bedrijf, maar had geen geld om de ontwikkeling van Halo met behulp van de beste dingen te maken. Maar toen kwam s'werelds rijkste commerciele bedrijf die een masterlijke launchgame nodig had met een bak geld en Bungie was van M$. Toen konden Bungie's meeste creative ideeen uitgewerkt worden en daar was de geboorte van de in mijn ogen beste game allertijden!
Ze hebben daar gewoon een stelletje creatieve geesten aan het werk met erg veel talent. En ze brengen niks op de markt voordat ze zeeeeeer tevreden zijn lijkt mij.