Grrrrr waar blijven de RPG's!!!??

Discussie in 'Algemeen' gestart door Kaneda, 15 apr 2003.

  1. Kaneda

    Kaneda Active Member

    Berichten:
    1.164
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het over rpg's ala final fantasy, of een beetje zoals zelda. Eerst kwam morrowind, heel vernieuwend maar uiteindelijk ook heel saai. En nu.... nu hebben we shenmue 2!! jippie, had ik na 3 dagen geruild, niet echt mijn soort rpg/adventure. Ik ben benieuwd wanneer er eindelijk wat meer rpg's komen...
     
  2. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Grrrr waar blijven de mensen die eens niet klagen? :p

    Sudeki, Knights of the Old Republic, Fable, Pirates of the Carribean, Phantasy Star online zijn slechts een paar van de RPG's die komen eind dit jaar.
     
  3. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Althans, ik begrijp je denk ik verkeerd. Zelda is helemaal geen RPG, zelda is een action adventure.

    Sudeki en Fable zijn denk ik ook in die stijl. Die andere games zijn meer ala Morrowind denk ik. Ik weet niet precies.

    Is moeilijk te definieren RPG.
     
  4. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Als Fable geen RPG is weet ik het ook niet meer..
     
  5. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Fable is een actie/adventure net zoals Zelda voor zover ik weet. Elke game is potentieel een RPG, als ik Halo speel kan ik me namelijk helemaal op laten gaan. Dat is roleplaying, niet nummertjes rollen. Fable heeft geen nummertjes rollen, althans niet zichtbaar, en het zal voornamelijk gewoon een actie adventure zijn ala Zelda alleen met unieke eigenschappen van ouder worden de boel beinvloeden etc. Je maakt het zelf een RPG of niet. Zelfda met iedere andere game. Zo is Sim City ook al sne een RPG.

    Kortom, hoe definieer je RPG, daar ligt het aan. Als je actie adventures bedoelt zoals Sudeki en Zelda en Fable. Of langzamere adventures zoals Morrowind en Pirates of the Carribean en Knights of the Old republic. Het is allemaal een beetje hetzelfde, maarja Vexx bijvoorbeeld ook.
     
  6. Cyber-Ninja

    Cyber-Ninja Active Member

    Berichten:
    745
    Leuk Bevonden:
    1
    Alleen de echt kwaliteit Rpg/Action/adventure games zijn er nog niet. Alleen fable en Kameo (Als het goed is wordt die wel een rpg.) lijken me leuk. En heel misschien sudeki. Maar als er niet snel een paar goeie kwaliteit games komt van het genre rpg's denk ik dat ik geen xbox 2 meer gaat kopen als die uit gaat komen. Want ik krijg echt me buik vol van als die schooters op die stink xbox. :mad:
     
  7. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Nope Fable wordt geen "traditionale" RPG in de trend van Final Fantasy(wat ik persoonlijk geeneens RPG'ss vind dus)_. Geen cijfertjes, geen 'level up' voor zo ver ik weet, geen attributen verdelen blablabla. Een actie adventure.

    Een roleplaying game is een spel waar je jezelf in kan vinden en mee kan vereenzelvigen, maarja dat vind ik whehee, ikke maf.

    "Als het goed is"

    Als het volgens jou goed is of volgens iemand anders? whehe :p
     
  8. mastapiece

    mastapiece Guest

    Waarom worden de members altijd op de EDIT-knop gewezen en waarom gebruikt de BAAS van XBW deze dan niet:+ :confused:

    sorry hoor..maar dat moest er even uit..
     
  9. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    :{
     
  10. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Het is inderdaad best wel vervelend dat alle RPG (achtige) spellen pas aan het eind van het jaar komen. Maar als het zo lang duurt voordat een spel uitkomt, en de vrijgegeven screenshots zien er nu al gelekt uit, lijkt mij het wachten meer dan waard.

    Trouwens Baldurs Gate komt binnenkort (of hij is er al). En als dat geen RPG is, weet ik het ook niet meer.
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2003
  11. Ruben

    Ruben GreenLizzard NL

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    Komt er ooit nog iets Final Fantasy achtigs op de Xbox, want ook sudeki gaat volgens mij niet deze kant op.
     
  12. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    Die komen pas als xbox in japan populair wordt.
     
  13. Lucky_X_strikeR

    Lucky_X_strikeR I will strike back

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    RPG's:
    1 Phantasy Star Online Card Battle
    2 The Lost
    3 Gaia Blade
    4 Star Wars: Knights of the old Republic
    5 Dungeons & Dragons Heroes
    6 Pilot Down
    7 Fate
    8 Arx Fatalis
    9 Sudeki
    10 Pirates of the Caribbean
    11 Gladius
    12 X-Men Legends
    13 Dungeon Lords
    14 Infiltrator: Shadow Wars
    15 Baldur's Gate: Dark Alliance II
    16 Legend of the Sun

    MMORPG's:
    1 Phantasy Star Online Episode I & II
    2 Shining Lore Online
    3 Star Wars Galaxies: An Empire Divided
    4 Farnation
    5 True Fantasy Live Online
     
  14. Lucky_X_strikeR

    Lucky_X_strikeR I will strike back

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    nooit dus :{
     
  15. Ruben

    Ruben GreenLizzard NL

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    En die lijst zal heus nog wel veel groter gaan worden ( hoop ik), dat zal zeker wel na de E3 zijn. De tijd van de mooie aankondigingen komt er weer aan.
     
  16. Lucky_X_strikeR

    Lucky_X_strikeR I will strike back

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    yep! de E3 gaat veel goeds brengen dit jaar
    waaronder de games die iedereen wel kent zoals brute force en halo2 enz. maar SEGA komt met Headhunter
    en die word volgens mij ook vet
     
  17. Ruben

    Ruben GreenLizzard NL

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch denk ik dat die True Fantasy Live Online game het best weleens goed zou gaan kunnen doen in Japan. Let's hope!
    En dan moet deze game als het meezit ook nog effe in Europa halen dan is iedereen weer blij en als die kosten voor het online spelen die je maandelijks betaald ook een beetje meezitten.
    Prachtige tijden komen eraan.
    Ook volgend en eind dit jaar moeten heel wat voor ons hebben. Er komen de komende tijden trouwens ook nog wel een aantal juweeltjes aan.
     
  18. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    E3 wordt dit jaar van microsoft, Nintendo heeft zichzelf al uitgebrand met metroid en zelda waardoor er weinig (interessante) games over zullen zijn voor het komende jaar ik zeg maar quantiteit over qualiteit, het komende jaar zal nintendo geen van beiden hebben en microsoft juist van allebei. Dat is ook de reden dat xbox meer verkoopt dan gamecube. Nintendo moet gewoon meer titels aankondigen die het publiek meer aanspreken en niet alleen de hardcore nintendo fan of zo.
     
  19. Ruben

    Ruben GreenLizzard NL

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    Nintendo zal deze E3 het Pokémon gebeuren wel weer helemaal uitmelken. Dat was leuk, zoveel jaar geleden.
     
  20. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    Precies nintendo moet met iets nieuws komen zoals pikmin maar dan iets dat een groter publiek aanspreekt
     

Deel Deze Pagina