1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Uitgaande Mail via Gmail

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Tsux, 28 mrt 2010.

  1. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste forumleden,

    Het volgende probleem stoort mij al tijden enorm en ik zoek naar een oplossing die ik maar niet naar tevredenheid kan vinden, ik hoop dat jullie iets voor mij kunnen betekenen.

    De situatie is als volgt:
    Voor mijn bedrijf heb ik een domeinnaam (uiteraard) en natuurlijk stuur en ontvang je daar regelmatig e-mails mee.
    Het ontvangen is allemaal geen probleem, dit komt allemaal bij het webhostingbedrijf (Hosting2Go) binnen. Het probleem zit hem echter bij de uitgaande mail.

    Wanneer ik op dit moment een e-mail wil versturen, moet ik de SMTP server van de provider van de locatie waar ik op dat moment ben kiezen, aangezien Hosting2Go voor mij geen functionerende SMTP dienst heeft.

    Nu maakt dat in principe niet zoveel uit, maar aangezien ik per week op 4 verschillende locaties ben, selecteer ik me helemaal suf op de diverse SMTP servers. Ik word daar gewoon een beetje leip van.

    Ik ben daarom op zoek gegaan naar een SMTP server waar ik altijd en overal gebruik van kan maken. Zodoende kwam ik terecht bij Gmail. Even snel een accountje aangemaakt en via de instellingen gezegd dat ik via mail@mijndomein.nl e-mails wil versturen.

    Werkt prima alleen krijgt de ontvanger dus zoiets te zien als:
    van: Naam Zender (zender@gmail.com) namens Naam Bedrijf (info@mijndomein.nl)

    Kortom enorm onprofessioneel.

    Ik heb al wat Gmail documenten door gespit, maar ik snap het gewoon niet. Heeft iemand toevallig enig idee hoe ik ervoor zorg dat alleen de info@mijndomein.nl afzender zichtbaar is voor degene die het ontvangt?

    Bvd!
     
  2. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Neem Google Apps.

    Je kunt Google Apps je domeinmail (mits hosting het toelaat om alles handmatig in te laten stellen) over laten nemen. Je hebt dan alle voordelen van Gmail (Een webmail, maar ook mogelijk om het in Outlook/Mail in te stellen) maar alles gaat schuil onder jouw domein mail.

    Het is alleen best tricky om het in te stellen. Een vriend van me heeft het voor me gedaan. Ik geloof dat hier staat hoe het moet.
     
  3. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Je domein registreren bij Google Apps heb ik vandaag inderdaad al voorbij zien komen, maar ik begreep daar eigenlijk niet zoveel van. Als in, ik heb mijn domein via de Gmail al ingesteld, dus ik dacht 'ik zal mijn domein dan blijkbaar al aangemeld hebben'.

    Anyway, je geeft zelf al aan dat het blijkbaar vrij tricky is. Ik zal me er eens even goed in verdiepen.

    In ieder geval bedankt voor de geste, dan weet ik in ieder geval dat het mogelijk zou moeten zijn.
     
  4. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo tricky? Ik heb meerdere domeinen aan Google Apps gekoppeld en dit gaat altijd erg vlot/gemakkelijk. :) Mocht je vragen hebben laat het me maar weten!
     
  5. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee, het was allemaal veel simpeler dan gedacht.

    Ik zag eerst allemaal MX, en CNAME aanpassingen voorbij komen en daar had ik dus echt ff geen zin in om daarmee te gaan klooien.

    Maar goed, komt er heel platgezegd op neer dat je gewoon domeinnaam heel simpel aanmeldt en dan kan je gewoon via de smtp.gmail.com shizzle versturen.

    Die DNS aanpassingen zijn alleen nodig als je echt al inkomende en uitgaande mails via Gmail wil doen, maar goed, dat was niet mijn intentie.

    Bedankt heren!
     

Deel Deze Pagina