Supreme Commander 2

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Zifnap, 7 feb 2010.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.466
    Import dan? Ik meen de titel op internet al te koop hebben gezien, maar dat waren niet de NL sites.

Let's hear it, Tasso! Is SupCom2 wat op de 360?

2. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.466
    /doublepost.

3. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem nog niet gespeeld zit op mijn werk maar vrouw belde wel net dat hij binnen was. Ga hem vanavond spelen en dan horen jullie het heeeeel snel. Is trouwens inderdaad import engels.

Laatst bewerkt: 2 apr 2010
  4. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.466
    En Tasso, is het wat?

De SP campaign vond ik niet zo goed, maar ik heb veel lol met de skirmish battles. Het is allemaal wat kleiner, compacter en minder uitgebreid als zijn voorganger, maar dat zorgt er ook wel weer voor dat de potjes geen uren duren zoals bij SupCom 1.

De UEF heeft een vliegende luchtbasis. Ik laat hem altijd jagers aan één stuk door produceren. Samen met een luchtvloot aan experimental gunships zijn ze bijna niet te stoppen. Ziet er heftig uit als ook nog je artillerie zijn basis begint te bestoken. :cool:

5. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja is het wat..... ik dacht het wel. Dit is mijn eerste sc maar bevalt me prima moet ik zeggen. Tuurlijk zijn er wat kleine dingetjes die me irriteren maar welke game heeft dat niet. Zo gaat het zoomen niet altijd lekker en als je terug in wilt zoomen dan blijft hij soms iets te hoog hangen en dan moet je de rechterpook twee keer indrukken en dan draait de camera weer recht. Een route uitstippelen vindt ik geweldig werken en het is heel handig dat je die route ook weer aan kunt passen. Speel heel veel c&c op de 360 en dan moet je wel wennen aan dit systeem van sc. Dat wiel van c&c vind ik echt heel erg goed spelen en het gaat redelijk snel allemaal voor een console dan hé. Maar het systeem van sc vindt ik niet altijd lekker soepel werken en is net wat te omslachtig. Je kan een unit selecteren en dan wat bouwen maar je kan dan met de y knop weer door dat menu bladeren voor meer opties en dat werkt allemaal net wat te langzaam.

Die rechtertrigger als je iets selecteert in c&c en dan alles ziet wat je kan bouwen is veel makkelijker. Ook moet je elke keer weer een researchlab neerzetten om je techpoints te gebruiken. Ik dacht dat als je wat vrijgespeeld hebt je dat dan ook bewaarde maar nee je moet elke keer alles opnieuw vrijspelen per potje. Leuk maar gaat irriteren als je elk potje weer hetzelfde moet doen en eigenlijk geen steek verder komt omdat je nooit genoeg techpoints krijgt om de echte leuke dingen vrij te spelen. Heb de game natuurlijk nog niet zo lang en misschien komt dat nog.

Ja en de graphics dat vindt ik een beetje een mix van slecht en goed. De units en het gebouwen zien er goed uit maar de rest is wel heeeeel erg kaal.Daar hadden ze wel wat meer mee mogen doen. Vergelijk het met red alert. Tuurlijk moet je die cartoonylook trekken maar die watereffecten waren prachtig en ook de omgevingen zagen er mooier uit. In sc is het recht toe recht aan. Nou klinkt deze eerste impressie erg negatief maar de game is dat zeker niet.
    Ik hou wel een goede rts en dat is deze game alleen heeft wat kleine minpuntjes. Zo vind ik de singleplayer niet heel boeiend en daar hadden ze wel wat meer mee mogen doen. Is gewoon een leuke tut en je leert alles kennen

Laatst bewerkt: 6 apr 2010
  6. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.466
    Inderdaad. Believe me, je krijgt genoeg techpoints om alles te unlocken in een goed gevecht. Research wordt sowieso geboost als je gevechten aangaat.

De graphics, ik vond Forged Alliance er ook beter uitzien, maar deze SupCom draait weer vloeiender en dat is ook belangrijk in een RTS. Het ziet er prima uit, zolang je rekening houdt met de schaal waarop je gevechten kunt houden. Jammer dat er nog steeds geen cross-platforming mogelijkheid is bij RTS games, desnoods met een eco-boost voor de console speler. En zelfs als het dan nog niet leuk is, so what? Gezamelijk afspraken maken gaat altijd.

7. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja tuurlijk de schaal is erg groot maar je ziet een beetje water en wat bergjes en dat is het. Dan maar liever een iets kleinere schaal en wat meer aankleding want dit is wel heel simpel. Maar goed de game vind ik leuk en dat is het belangrijkste.

8. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.466
    Hmm, ben ik het niet helemaal mee eens, maar ik denk dan meer aan Forged Alliance. Dat had ook een kaalheid over zich heen, maar de schaal was groter en de bosbranden die je kon ontketenen (alswel de kraters van nucleaire explosies) waren indrukwekkender. Maar je hebt het over SupCom2 en dat kan inderdaad wat mooier. Toch valt het best mee in skirmish maps (die zich ook vaak in space station kaarten afspelen), waarmee je met veel units speelt. Dan heb je totaal geen tijd meer om op die worldmap details te letten. Tel daarbij die geweldige zooming functie. Hoe lekker dat werkt op een console weet ik niet, maar SupCom2 biedt op dat vlak een redelijk unieke feature. Persoonlijk wil ik zoiets zien in elke RTS dan dat scrollen over de landkaart of via een minimap.

SupCom2 SP campaign: zwak en kan ik niet aanbevelen. Ik hoop dat je snel mensen vindt om online samen mee te spelen (vs AI) of om tegen te spelen. De kwaliteit van dit spel ligt voor mij duidelijk in de MP en skirmish games.

EDIT: Als je trouwens tips & tricks nodig hebt hoor ik het graag. Speel al behoorlijk lang SupCom en heb vroeger ook een behoorlijk potje Total Annihilation gespeeld. Dit is een redelijk unieke serie en kan in veel opzichten niet met C&C vergeleken worden... ja het zijn beide RTS games, maar op veel vlakken houdt de vergelijking dan op.

Laatst bewerkt: 7 apr 2010
  9. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Vind het niet echt te vergelijken met Command & Conquer. Hoe zal ik het zeggen, Modern Warfare 2 lijkt ook niet op Quake 3. Het zijn gewoon verschillende games.

En SC2 is echt hardcore met een hoofdletter H. In het begin is het kaal, units zeggen niks etc. Later geniet je ervan dat er zoveel de managen is etc. En ik vind hem ook geschikter dan bv Red Alert 3 een spel met overdreven veel micro SC2 beperkt zich tenminste vooral tot de macro en dat is goed te doen op de console _O_.

Dit spel komt via een ruil en anders 2dehands zeker nog in mijn x360. Kan 'm helaas niet fp kopen omdat ik net een dure wintersport heb gehad:)

10. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.466
    GT review:

[gt]64370[/gt]

Man, wat ziet dit er 100% positief goed uit. Echt een heel verschil met het eerste deel. Strakke framerate. Besturing is zo te zien ook heel netjes. Het is dat ik hem al voor de PC heb, anders zou ik deze versie zeker hebben gekocht. Een echte RTS op de console, dat zie je niet vaak.

SupCom2 heeft nu alleen nog wat meer populairiteit nodig, zodat tasso niet in zijn eentje hoeft te spelen. :)

Laatst bewerkt: 12 apr 2010
  11. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry Zifnap maar dit is echt complete onzin. Command and Conquer 3, Kanes Wraith & ook Red Alert 3 zijn prima RTS games op de Xbox360. Met de controller gaat het wat trager dan met een toetsenbord maar het speelt prima weg. Om ze even snel toe te lichten:

C&C 3 Xbox 360: Eerste echte goede RTS op de Xbox360, stabiele framerate, goede graphix en een goede ai. Met de campaign ben je flink wat uurtjes zoet en al helemaal op hard.

C&C 3 Kanes Wraith: Uitbreiding van C & C 3 maar tevens ook een standalone, en wat voor één. Alles van zijn voorganger is verbeterd. De interface is nog wat sneller en makkelijker gemaakt en er zijn meer fracties. Beter dan dit wordt het niet.

Red Alert 3, op zich op papier een goede rts voor de console, het speelt en loopt goed. Grootste probleem is echt dat dit spel veels te veel micromanagement heeft. Hoe kan ik met een controller 5 verschillende soorten units op de tegenstander afstuderen en dan per groep ook nog gebruik maken van de 2nd abilities.

Supreme Commander 2 maakt goed wat Red Alert 3 fout deed, Micro> Macro, een console is veel geschikter voor het coördineren van grote legers. Je kan niet even elke afzonderlijke unit een 2nd command laten uitvoeren. Bij SC2 is 't dan ook bijna onmogelijk om afzonderlijke units te selecteren ( ja kan wel maar dan moet je ver inzoomen, kost tijd etc etc)..

Bottomline is, goede RTS zijn al een tijdje geland op de X360, je hebt het alleen nog niet gezien :)

12. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.466
    Volgens mij struikel je over je eigen woorden, zo snel wilde je mijn uitspraak rechtzetten.

"Een echte RTS op de console, dat zie je niet vaak."

C&C3, Kane's Wrath, Red Alert 2 en voor de liefhebbers die Halo RTS game (hoe het ook weer heet) en dan heb je het volgens mij (correct me if i'm wrong) qua serieuze RTS titels gehad. Bovenstaande games heb ik allen kort gespeeld btw, maar ik speel het liefst RTS games op de console.

In ieder geval de vijfde RTS op de 360 deze generatie. Persoonlijk zie ik dus niet wat er mis is met mijn uitspraak. Het is een genre dat nog onderbelicht wordt op de consoles, maar wel in bloei is geraakt deze generatie. Overigens denk ik dat SupCom2 van allen het beste past op de console, om dezelfde reden die jij ook al noemde. Minder micro (leuk met een muis, minder leuk met een controller) en meer macro. In TA en SupCom ging het altijd meer om macro.

Enne, als je zo'n liefhebber bent van deze games, waarom heb je SupCom 2 dan nog niet gehaald?????? :p

(Serieus, het is een heel aardige game op de PC, maar daar krioelt het van de RTS games. Als dit zo lekker speelt op de console als ik in bovenstaande review zie, dan kan ik deze titel echt aanbevelen.)

Laatst bewerkt: 13 apr 2010
  13. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Met deze toevoeging begrijp ik je wel, het wordt inderdaad nog onderbelicht. Gister gaf je de indruk dat er gewoon geen goede RTS games op de Xbox360 zijn. Dat ik Halo Wars niet had genoemd heeft ermee te maken dat ik dat nauwelijks als een serieuze rts kan zien. Veels te oppervlakkig, maarja het is natuurlijk wel een rts.

De reden dat ik SupCom2 niet heb is dat ik in de afgelopen maand al op wintersport ben gegaan en even niet sterk genoeg ben in mijn cash flow ;)

14. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.466
    Ik vind het nog steeds jammer dat zo weinig titels PC vs 360 te spelen zijn. Ik dacht dat Microsoft deze generatie daar wel oren naar had, de plannen waren er, maar hoeveel games zijn er nu cross platform te spelen?

Niet dat het heel eerlijk is bij een RTS, maar ik weet zeker dat er iets in die balancing te doen is. En het gaat ook om de fun. Ben zelf erg benieuwd hoe goed tasso inmiddels geworden is in SupCom2... misschien toch maar ergens goedkooop een dvdtje opsnorren. ;)

15. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het zelf niet erg dat er weinig mogelijkheden zijn als in cross platforming bij RTS games. Wat ik wel jammer vind is dat de marketing/ promotie van rts games op de Xbox 360 nog mager is. Een Halo of Gears of War wordt overal gepromoot maar bij de RTS games waar juist nog veel potentie is etc vindt nog te weinig promotie plaats

16. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Heb vanmiddag de demo zitten spelen. Op zich best aardige game (omgevingen en met name objecten als bergjes en boompjes in de omgevingen) zien er echt niet uit. Dan is het al zo kaal en zie je zo een lelijke boom. Units etc zien er verder wel ok uit, al is het allemaal erg blauw/rood. Maar goed, een rts moet het niet zozeer hebben van zijn gfx.
    Zoals menig rts demo die ik op de console heb geprobeerd, is het best te spelen, maar toch mist het wat. Je kan gewoon niet 'precies' werken. Het kost gewoon wat meer tijd om een gebouw of unit op te zoeken en die een actie uit te laten voeren. En je kan gewoon minder makkelijk een klein groepje units op gebouw A en een klein groepje op troep B sturen etc. Met controller zal je dat ook altijd wel blijven houden. Vandaar dat ik ook niet snel een rts op een console zal kopen. Ze zijn net als SC2 niet slecht, maar het mist bij mij gewoon wat qua gameplay.
    Nu bouw ik gewoon een zo groot mogelijk leger en dan val ik daarna massaal aan. :+

17. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    http://www.gameoffer.nl/

Voor dat geld ga ik hem denk ik niet laten liggen. De demo sprak me aan, alleen kon ik niet alle tekst goed lezen dankzij mijn kleine TV. Echter was het geweldig om een basis aan te vallen met 200 units. Ik ben benieuwd naar het spel en ik zou het zowieso kopen. Aangezien het nu toch niet veel geld is, kan ik hier gebruik van maken. Dus nog een uurtje of 2 nadenken voordat ik zeker weet dat ik het ga bestellen voor de 360.

18. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Waar bouw je de experimentals? :eek:

19. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.466
    Het kan zijn dat dit alles is geblokkeerd in de demo.

Eerst unlock je debetreffende experimental unit in de tech tree en dan kun je een experimental factory maken waaruit verschillende experimentals rollen. Deze factory vind je in de PC versie terug in het 2e building tabblad, waar ook de shield generators en artillery staan. Ik durf alleen niet te zeggen waar dat precies staat in de 360 versie.

Ik zou zeggen voor, wat 25 euro, gewoon doen. Het is een goede RTS en heeft alleen een bredere spelersbasis nodig. Althans, als je van het uitblijven van de reacties hier uit gaat. Ik weet zeker dat SupCom2 ook op de 360 online behoorlijk veel gespeeld wordt.

Op dit moment ben ik weer online gegaan met Forged Alliance.... nog steeds gemiddeld 125 skirmish battles tegelijk lopende online 's avonds, met nog veel meer mensen in de centrale lobby. Dat is erg veel voor een RTS van praktisch twee jaar oud.

Laatst bewerkt: 28 apr 2010
  20. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Wellicht geblokkeerd in de demo, daar kan je bv wel in de tech tree een Mobile fortress unlocken, gedaan. Maar niemand kan hem bouwen?

Deel Deze Pagina