1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Final Fantasy XIII [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Zit op Carbuncle server en heb een Tarutaru RDM75 /BLM75 en een Elvaan NIN75 / SMN75 / THF75 en BLM75. Momenteel echter even een break genomen met FF11.
     
  2. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ik weet nog steeds niet of het iets voor mij is.
    Final Fantasy IX en X vond ik verreweg de beste FF's.

    En als het wapen upgrade systeem en dat andere goed uitgewerkt zijn, lijkt dat me ook een groot pluspunt.

    Battlesysteem blijft er voor mij vaag en chaotisch uitzien.
     
  3. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Als FFX 1 van je favorieten is uit de FF serie dan bevalt deze je ook wel. FF13 deed me regelmatig denken aan FF10. Battle system moet je gewoon even inkomen, komt misschien chaotisch over maar na een tijdje werkt het gewoon erg goed. Komt denk ik doordat je nu nog moet zoeken in de menuutjes en doordat je veel dingen in beeld ziet door de snelheid van de gevechten. Na een tijdje voelt het echter wel vertrouwd en zelfs na 80-90 uur spelen vermaak ik me nog steeds met de battles.
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2010
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Het is gewoon een topper, dus halen die hap.
     
  5. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    gisteravond ff een tijdje lopen grinden, heb nu al mn mannetjes tot de max waar het kon :D

    wel duur zijn upgrades nu 1000-1200 CP per ding!
     
  6. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    ik ook, ik vind ff13 ook geweldig
    maar ik mis de soort ''speciale liefde/binding'' die ik met FF 9 en 10 had maar nu bij 13 minder

    herkennen meer mensen dit?
     
  7. Alpine

    Alpine Active Member

    Berichten:
    2.450
    Leuk Bevonden:
    5
    Bij mij zijn ze 60.000 per ding
     
  8. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Gebruik je wel de teleport stones? Ik gebruik teleport in northern plains ( die bij die ramp waar ook een Behemoth en een Megistotherian vechten ) en dan gelijk teleporteren naar stone vlakbij missie 63. Bij northern plains zit ook een chocobo waarmee ik naar mark rijd. Doe er op deze manier hooguit 5 minuutjes over om missie te activeren en weer terug te komen bij mark zelf. Bij mark zelf zit ook een save dus reloaden kan op deze wijze ook.

    Heb dit nu 10x-15x gedaan en 2 traps en stuk of 5 ingots gehaald, plus elke keer een nugget.
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2010
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ja, maar bij jou kan je ook 1 miljoen CP per uur halen. :+

    2 Traps? Christ, you're lucky. Ik heb nu zo'n 150 Adamantoises gekillt en nog nooit een trap gehad (heb ik ook niet meer nodig), maar wel zo'n 45 Platinum Ingots.
     
  10. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Ja las al dat droprate 1% is dus denk idd veel geluk. Heb er nu ook geen meer nodig want gebruik er 1 voor Fang haar wapen en 1 voor Vanille, daarna ook trucje en dan heb ik er 6. Kan ik voor elk character er 1tje maken en mocht ik er later meer willen dan heb ik waarschijnlijk wel al meer traps aangezien ik ze wel blijf doen voor de centjes van ingot en nugget.

    Remake van Chrono zou ook wel tof zijn maar FF7 blijft in mijn geval eerste keus. De DS remake is ook niet slecht trouwens.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Klopt, ik heb het trucje met Vanille gedaan. Ik ga dan eerst de missies allemaal 5 stars halen en daarna haal ik gewoon Fang's wapen uit elkaar voor de laatste 2 Traps. Je hebt er dus eigenlijk maar eentje nodig in de game.


    Offtopic:
    Overigens was de DS remake niet slecht, maar als ik deze fangame (die gecancelled is dankzij SE) zie, ga ik elke keer toch weer even watertanden:

    [yt]bioVX5WqmDM[/yt]

    [yt]YELRuYNBRDk[/yt]
    Dat ziet er nog steeds gewoon te awesome uit.
     
  12. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Dat is echt te kix _O_
     
  13. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe moeilijk is de eindbaas/dungeon, moet je er echt gegrind voor hebben? Ik heb nu net de portals unlocked, kan ik het best eerst terug naar Gran Pulse om daar te farmen etc of kan ik net zo goed doorgaan en na het eventuele verslaan van de final boss grinden voor endgame content?
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik hoorde dat ie niet zo moeilijk was, en ik ga hem volgens mij helemaal rapen na mijn grinden. :lol:

    Tsja, ik wilde wel wat voor hem grinden, zodat ik in 1 keer die 5 sterren rating kan halen.

    Overigens raad ik je wel aan de Growth Egg te halen, aangezien je CP dan veel sneller gaat. ;)
     
  15. Alpine

    Alpine Active Member

    Berichten:
    2.450
    Leuk Bevonden:
    5
    In principe kan die eindbaas helemaal niks maar hij heeft 1 aanval wat erg frustrerend kan zijn als het je te vaak overkomt.
    En dat is zijn Pogential Wrath dat je in 1x kan K.O.en wat vreselijk irritant is.
    Heb de battle een stuk of 7x over moeten doen dankzij deze aanval.
    Zelfs met 3 ringen was ik niet veilig wat 66% resist death daarna alle 3 geupgrade en eenmaal toen ik 84% had had ik hem eindelijk neer gekregen.

    Dus als je bij de baas bent zou ik Cherubs Crowns kopen en dan upgraden tot max level en ze aan Lightning geven en dan moet het een makkelijke battle zijn
     
  16. Zer0ch@0s

    Zer0ch@0s Active Member

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    2
    Heeft iemand tips voor de summon van Sazh? Red het steeds NET niet.
     
  17. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Damn net die boss aan het einde van Ch5 met Hope en lightning gedaan (1st try):
    Krijg hem gestaggerd, doe mega veel damage en als de stagger bijna afgelopen is summon ik Odin (is dat een goede strategie ???). Als de gestalt balk bijna leeg is ga ik over met (X) naar gestalt mode en ik krijg hem op 2%. Vervolgens keer ik weer terug naar lightning en hope met full health en ineens ben ik met drie klappen dood.

    Wat een r#k zooi ....
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Gewoon doorzetten. Dat is de eerste echt moeilijke baas in de game.
     
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Al drie keer op dezelfde manier dood :x

    Is hoe en wanneer ik die summon gebruik ok?

    Nadat din weg is blijf ik in de paradigm met Hope op healing en Lightning op Com, maar ik krijg gewoon niet de kans om voldoende te healen. Ik heb mijn roles voor beide gemaxed... =(:):

    EDIT:
    Heb hem met 3 stars. Ik moest erg lang blijven healen nadat de eerste stagger voorbij was :eek:
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2010
  20. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Voor de loremaster achievement moet je heel vaak (elke fight) libra gebruiken. Maar als ik daar steeds mee begin haal ik weinig 5 star ratings .... Hmmmm, dan maar geen achievement :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina