Volgens mij een goed idee al hoor ik in mijn vriendenkring aardig wat negatieve geluiden opkomen. Als je kijkt naar sega's ervaring met games als shenmue 1/2 Panzer Dragoon enz enz en naar namco's Virtua Fighter dan kan dat nog goed uitpakken een soort extreme vechtgame ofzow .. dus wat is jullie mening?
Is Virtua Fighter niet van Sega? Ik zal wel zien wat de toekomst brengt. Dan pas kan ik zeggen of het een goed idee of een ramp is.
Je had ook eerst de reacties op het nieuws op de mainpage kunnen bekijken, maargoed. Je kunt het niet weten hoe het uit gaat pakken hè. Het zijn beide goede spellenmakers. Dus zo kunnen ze hun technieken delen. Van de andere kant wordt de concurentie nu wat opgeschort, maargoed het is maar 1 bedrijf dat dan verdwijnt. We hebben nu ook de kans dat er nu meer PS2 titels komen ipv Xbox (aangezien de jappen niet erg gek op de doos zijn), wat dat betreft had ik liever een overname van M$ gezien We zullen wel zien... Achja, boejuh... strax koopt M$ Nintendo lekker over Damn, jammer dat dat niet mogelijk is.
Ik ben er zelf inderdaad ook niet zo blij mee, aangezien ze dit nadalig kan zijn voor de Xbox, ik had ook liever een overname van Microsoft gezien. Is het trouwens ook niet zo dat Shenmue van Sega komt? Ik hoop dat deel 3 dan even goed nog Xbox exclusive kan worden, dat betekend namelijk een betere optimalisatie voor de Xbox! De bedrijven draaiden beide toch prima? Zolang onze groene box ermaar allen profijt van heeft!
ms moet gewoon een klein gedeelte van het nieuwe bedrijf kopen ongeveer 25% en dan komen er een hoop xbox-only titels!!
Ja, dat zou idd wel goed zijn, alleen is het op deze manier een stuk moeilijker om 25% van de aandelen in handen te krijgen.
Een overname door MS zie ik niet zo zitten. Niet alleen voor MS' imago maar ook omdat de teams wel hun eigen ding moeten blijven doen, en niet aangestuurd worden door Microsoft. Namco; Tsja, alleen interessant als er ook daadwerkelijk xbox games worden ontwikkeld, want Namco games worden toch vooral op de PS2 en Gamecube uitgebracht.
Dat ligt er maar net aan wat er wordt afgesproken en in hoeverre het echt een fusie wordt of een overname door bv Sega.
Bungie is dan wel in handen van MS maar doet zijn eigen ding. Daar staat Bungie juist om bekend en let wel; Het Halo idee bestond al nog voordat de xbox aangekondigd was.
Als ze gaan samenwerken, hoop ik dat ze alleen gaan samenwerken aan beat'm ups. Dat ze voor de rest elkaar gewoon hun ding laten doen.
Het klopt dat Bungie inderdaad bekend staat om het gegeven dat ze hun eigen wil en inbreng willen hebben, maar door Microsoft krijgen ze toch wel in-direct de toegang tot nieuwe technieken etc. en helpt hun alles uit de Xbox te halen. Dat het idee voor de game Halo van Bungie zelf kwam klopte natuurlijk ook.
Yeah yeah slijm slijm In principe heeft ieder ontwikkel team toegang tot die snufjes, is gewoon documentatie voor enuiteraard de xdk. Temas die bezig zijn met echt interessante projecten worden ook gewoon extra bijgestaan.
Offtopic: Waarom weet ik dat Wouter gelijk heeft en wil ik het gewoon niet te snel toegeven? Vervelend, het zit me nogal dwars. * Maar we dwalen af........Is het nu wel of niet goed als Sega en Namco samen gaan?
@Ruben: Het was al voor de helft klaar voor PC, en het was een afraffeltje voor de XBOX, onder microsofts constante druk. (dat heb je zelfs in de laatste intervies kunnen lezen), niks: alles uit de xbox halen, HALO2 pas. En ik hoop natuurlijk toch dat het een overname is door Sega. Dat lijkt mij het meest gunstige voor de XBOX.. Maar ik weet het allemaal nog niet, zoals beat'm ups. Want dat genre wordt op onze xbox op fantastische wijze vertegenwoordigd door Tecmo met de DOA-series. Maar komen daar Sega en namco aan, die veel tijd en geld zullen besteden aan Tekken (en ik denk ook nog Virtua Fighter, heeft ook een enorme userbase) en jah.. reken maar uit, kan allerlei gevolgen hebben
en als het een fusie word wat word dan de nieuwe naam?? iets van segco of namga of segnam of zo iets???
Ik denk dat ze gewoon een geheel nieuwe naam zullen bedenken, want namen als namsega, seco, senam, namga, etc. vind ik maar niks en het klinkt verschrikkelijk. En in een ander geval kan het ook zo zijn dat ze beiden hun naam houden of gewoon 1 bedrijfsnaam aannemen dat uit verschillende delen bestaat bv. ...............................Sega "Bedrijfsnaam"_____/ .............................\ ...............................Namco
Ik vin t wel sneu voor Sega: ze waren te vroeg met hun dreamcast. maar t was echt een vet ding. en ook de mega drive was echt kicken!!! als ze fuseren zou ik dat jammer vinden. maja... wie ben ik