1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[X360]Xbox LIVE NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc. [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door DiaL, 11 mrt 2010.

  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb je al een firmware update geprobeerd ??

    Anders probeer even een hard-reset en activeer dan alleen de UPnP in de router.
    Start daarna de router opnieuw op en kijk of er dan wel een stabiele internetverbinding is.
     
  2. v Creature

    v Creature Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net UPnP geprobeerd, alweer valt mijn internet weg binnen 5 minuten. Ik heb het zelfs getimed, om te kijken of er een regelmaat in zit, het valt telkens om de vijf minuten weg.

    Ik speel ATM Fable II, hier heb ik er niet heel veel last van, maar jullie begrijpe mijn probleem met COD of een andere FPS.
     
  3. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Heb je al geprobeerd je router te resetten (dus instellingen terug naar fabrieksinstellingen) en daarna opnieuw in te stellen?
     
  4. v Creature

    v Creature Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, heb ik geprobeerd. Dit werkte niet echt.Ik heb ook mijn router config op mijn xbox ingesteld op automatic ipv Manual. Ik had manual nodig voor DMZ.
    Dit werkte ook niet echt, ik heb hem nu weer staan op DMZ. Met Fable II merkte ik dat het heel erg is en ik om de 5 minuten weg val. Dit valt met CODMW2 opeens wel weer heel erg mee.

    maar toch blijf ik wegvallen, nu duurt he talleen iets langer.

    Didier
     
  5. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Maar had je voordien een statisch IP en had je daarmee dan ook hetzelfde probleem?
     
  6. Lequero

    Lequero Let It Rain

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje: Ik heb m'n router nu zo ingestelt dat m'n NAT gewoon open is (handmatig poorten open gezet en eigen ip adres gegeven), maar nu hebben we van Ziggo een nieuwe modem gekregen die je verplicht bent te gaan gebruiken. Nou vroeg ik me af of het veranderen van modem ook betekent dat ik de router weer opnieuw moet instellen.
     
  7. v Creature

    v Creature Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    @ DiaL.

    Ik had eerst een statisch IP - met DMZ - dat viel telkens weg.
    Toen veranderde ik het naar automatic IP - werkte ook niet. (+ NAT strict)
    Toen terug veranderd nar statisch IP - met DMZ - dat werkte beter maar valt nog steeds weg om de X minuten.

    Didier
     
  8. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Als het een gewone modem is zouden je router instellingen gewoon kunnen blijven. Een gewone restart zou goed moeten zijn. Of is die Zyxel zo een modem/router combo?

    Je hebt zoals Melbuuln al aangaf ook geprobeerd de firmware te updaten? Ik neem aan dat het ook je kabel niet is aangezien je hetzelfde probleem ondervindt met je PC. Het is toch zeker geen ISP probleem? Heb je al eens met een kabel rechtstreeks verbonden met je modem geprobeerd?
     
  9. LeafyBlade

    LeafyBlade Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij helpen met het forwarden?

    Ik gebruik altijd een programma hiervoor, simple port forwarding.

    Werkt perfect en is ook al gelukt bij bv. Warcraft3.

    Nu heb ik sinds kort xbox live en die zegt dat ik moderate connection heb. Ik wil dus forwarden.
    Op internet gezocht welke ports open moeten, heb het ook gedaan, maar het werkt niet, ik heb nog steeds een slechte verbinding.
    Deze ports zijn allemaal open: (Ik begrijp dat het er veel zijn, maar ik wou gewoon zeker weten :x)
    [​IMG]

    Toch doet hij het niet.

    De verbinding is via mijn laptop -> ethernet cable -> xbox.
    Al mijn firewalls staan uit en AVG (free) kan het niet zijn.

    Degene die mij hiermee kan helpen is echt een held! \o/
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Moet 192.168.0.66 geen 192.168.1.66 zijn ???

    Jouw Router IP is namelijk 192.168.1.1
     
  11. LeafyBlade

    LeafyBlade Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar zat ik ook juist mee te knutselen, de IP van mijn xbox stond op automatic, die heb ik toen vast gezet op 192.168.0.66.

    Ik dacht dat ik misschien naar de IP van mijn xbox moest forwarden?
     
  12. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Ok, ik heb op mijn Sweex R0003 switch/router zojuist UPNP aangezet, heb alles uitgezet, router en modem 5 minuten uitgetrokken gelaten, toen alles 1 voor 1 opgestart, en als ik nu de connectie test doe op het dashboard krijg ik een error:
    W 0000-000B
    X 0000-F001
    Y 20A8-4840
    Z 0000-0000
    ID FFFF-FFFF

    En ik heb echt geen idee waar dit op staat, maar ik kan wel op XBL maar ik wil weten of m'n NAT type op open staat, en dat kan ik nu dus niet zien.
     
  13. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik zag te laat dat je eerst hier had gepost. Is het gelukt met de portforward guide te volgen die gepost is in reply op je post in de Xbox Live Vragen [Deel 5 - Korte vragen/Connectie problemen? thread?

    Maar welke error krijg je juist als je de xbox dashboard test uitvoert, bij welk van onderstaande stappen loopt het fout?

    [​IMG]
     
  14. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Zodra hij helemaal klaar is, bij het 4e dingetje dus, maar hij opent geen auotmatisch schermpje zoals hij eerst deed, ik moest eerst op (Y) drukken.
     
  15. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    En je hebt neem ik aan bij die laatste stap geen geel waarschuwingsdriehoekje?

    In dat geval kan ik je geruststellen, alles in in orde en je NAT is open. Ik herkende die code niet, maar heb juist zelf even een test gedaan en als ik dan op (Y) druk krijg ik juist dezelfde "status". Het is hier dus geen error code, zoals wanneer de test ergens zou stoppen, maar gewoon een interne code dat alles vlotjes loopt.
     
  16. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Ok, dan ben ik gerust gesteld, bedankt;)
    En weer een ervaring rijker.
     
  17. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Geen probleem! En dat geldt trouwens voor ons beide want nu weet ik die code ook alweer :)
     
  18. hilux

    hilux Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil wie deze post heeft gemaakt en de mensen die reageren op de reacties, even allemaal bedanken en ik wil even melden dat mijn probleem dus ook het bekende NAT probleem was en ik heb stap 2 gedaan en hij werkte, nu wist ik al wel van stap 2 maar hij werkte nooit maar door de post en de reacties kwam ik er dus achter dat je UpNp dus echter uit moet zetten om stap 2 goed te laten werken, dus LET DAAR GOED OPen bij deze, bij mij doet internet het weer perfect , groeten Hilux ;)
     
  19. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Mijn NAT is om één of andere reden weer dicht gegaan. Met een guide probeer ik nu statische ip adressen overal in het huis op te zetten. Ik kan allen nergens m'n DNS server vinden. Volgens zo'n guide kan het via command, maar daar krijg ik gewoon 192.168.0.1 of moet ik via browser op m'n router kijken, maar daar kan ik het ook nergens vinden.
     
  20. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ja bij command prompt /ipconfig all. Ofwel bij netwerk connections > Lan > properties > TCP/IP > en dan bij preferred DNS.

    (Je zou i.p.v. je ISP ook een publieke DNS server kunnen gebruiken zoals die van Google mocht je dat echt willen;
    • 8.8.8.8
    • 8.8.4.4
    Op zich zijn die best snel, en geven ze ook geen problemen met consoles ofzo.)
     

Deel Deze Pagina