Xbox verkoop 2002 valt tegen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door waarom, 16 apr 2003.

  1. waarom

    waarom Guest

    fok.nl:
    blijkbaar toch veel verlies op de xbox
     
  2. ICT-Boy

    ICT-Boy Vinc

    Berichten:
    366
    Leuk Bevonden:
    0
    had ik al een keer gelezen. maar in het totaal nog genoeg winst dus niks om bang te zijn ze hebben nog genoeg geld!!
     
  3. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoe meer xboxen ze verkopen, hoe meer ze verliezen, dus dit is toch een goed teken lijkt mij :p?
     
  4. waarom

    waarom Guest

    HAHAH!! :D

    zo kun je het ook bekijken ja, maar ik denk dat in die omzet al de verkopen van games zijn meegerekend :/
     
  5. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Alsof het ze iets kan schelen. Ze halen het toch nooit meer in. hun missie is zoveel mogelijk Xboxen in huizen krijgen zodat ze zometeen bij de Xbox 2 er wel met het grootste marktaandeel vandoor kunnen gaan.
     
  6. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Mis, dit zijn omzetcijfers en geen winst/verliescijfers. Als je omzet daalt kan dat twee dingen betekenen, 1. de prijs is gedaald ten opzichte van vorig kwartaal 2. er is minder verkocht ten opzichte van vorig kwartaal.

    De eerste is volgens mij niet het geval, dus moet het wel nummer twee zijn. Het is natuurlijk wel zo dat de feestdagen in het vorige kwartaal zaten en dan verkoop je altijd meer.
     
  7. Chupacabra

    Chupacabra Active Member

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    2
    BOEIE. Mijn groene doos blijft gewoon toppie. Al die cijfers balbalblablablalbalb..... Gewoon een top machine, en vooral in combinatie met Live.
     
  8. Pablow

    Pablow -

    Berichten:
    868
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja is allemaal niet zo belangerijk toch ? Als iedereen gewoon tevreden is over zijn xbox zal de winst wel oplopen met xbox2 !!
     
  9. Han de Man

    Han de Man Provocant

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    1
    Het lijkt me eigenlijk ook niet dat de Xbox al door Microsoft bedoelt is om winst mee te behalen. Dit is de eerste console die ze op de markt brengen en eigenlijk is dit gewoon een (geslaagde) test om te kijken of Microsoft ook op de consolemarkt mee kan gaan doen na de monopolie op de pc. Ik denk dat de test ook voor hen goed is afgelopen en door alles wat je nog extra moet betalen (dvd kit, content download, live) zal het verlies nog meevallen. Waarschijnlijk wordt de volgende console wel winstgevend, wat Microsoft graag wil zien.
     
  10. Maas

    Maas besjoh!

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    en het is ook zo dat ze zich een weg in de console markt hebben gekocht. veel reclame spotjes laten zien, een goede marketing dus. en nou ze veel naamsbekendheid hebben kunnen ze straks met de xbox2 een goede kans op een groter aandeel in de console markt en dus een grotere omzet maken
     
  11. DeNNiZ

    DeNNiZ Kanecrew.nl

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Het best is dan ook om alles backwards compatible te maken. Ik merk zelf in een winkel en ik kan je vertellen dat dat de grootste reden is dat mensen overstappen op een ps2 ipv xbox. MS zal zich dit ook wel degelijk beseffen
     
  12. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Het is niet de verkoop die tegenvalt (nouja, in Japan wel :+) maar het feit dat men nu nog gewoon verlies maakt per verkochte unit. Een lopende investering waarvan Microsoft volledig van op de hoogte is (duh :+).
     
  13. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    uuuhm, er staat dit kwartaal vergeleken met vorig jaar, jij dacht dat de prijs niet naar beneden is gegaan???
    meer dan de helft is eraf.......duzzzz evenveel verkoop lijkt me, het gaat natuurlijk niet alleen over de xbox, he...
     
  14. waarom

    waarom Guest

    Re: Re: Xbox verkoop 2002 valt tegen

    vin ik ook...
    maar developers kijken naar de grootste afzetmarkt, en zolang PS2 boven Microsoft blijft, zullen ze meer waarschijnlijk hun product naar het spelstation brengen... want Geld stink niet in die wereld... :+
     

Deel Deze Pagina