1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

XBox Technology Overview

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Rogier, 27 sep 2001.

  1. Rogier

    Rogier €€€€€€€€€€€€€€€

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo als altijd start ik Internet Explorer (Arg.. MS!) op en opende mijn startpagina zich langzaam (wat denk je? Casema natuurlijk!! :))
    Mijn startpagina is http://www.tweakers.net/ (niet bedoeld als SPAM!) waar dagelijks veel nieuws over de ICT wereld staat. Altijd handig om te weten.
    Langzaam kwamen de headlines van vandaag te voorschijn.. en welke stond er boven aan?? 'XBox technologie overview'
    Ik ging even kijken, want ik d8, daar zijn de mensen op XBoXWorld wel in geinterreseerd! Toen ik op de link had geklikt kreeg ik het volgende verhaal:

    Nu zijn jullie natuurlijk allemaal benieuwd waar je die 15 pagina's tellende XBox Technology Overview kunt bekijken.. :)

    Kijk eens hier: http://firingsquad.gamers.com/hardware/xboxtech/

    Ik heb niet zoveel verstand van de XBox, maar ik hoop dat jullie er wat aan hebben :)

    Greetz, Rogier!!
     
  2. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    is dit wel een ECHTE dan, ik bedoel : er zijn vergelijkingen gedaan door de gasten van sega d8 ik, tussen de NGC/PS2/Xbox/DC, en de 1e keer kwam de Xbox daar echt het beste vanaf, nintendo vroeg om een correktie.. en de verschillen werden iets kleiner maarja..
     
  3. Rogier

    Rogier €€€€€€€€€€€€€€€

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerlijk gezegd geen idee :):):)
     
  4. Desperado

    Desperado Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Da's onzin, en dat weet jij ook. Nintendo heeft bijna alle E3-awards binnengehaalt, en de Xbox geen een (Halo wel, maar op PC). Die lieden op de E3-beurs weten wat ze zeggen! En het is ook nog eens in het hart van de Xbox-gebied: VS!
     
  5. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    ja dat weet ik ook!

    MAAR : wat me wel opvalt : De NGC fans hameren altijd op hun awards en op rogue leader..

    maar wat jij ook wel weet is dat MS op de E3 een mindere beurt maakte en dat de xbox in het echie wel wat beter zal zijn
     
  6. Micro$oft

    Micro$oft Gamecube Die-hard!!

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry heren, maar nadat ik een anderhalf uur heb zitten lezen is dit volgens mij een van de betere harware uitleggen die ik ooit heb gezien.... Ze noemen de voordelen en nadelen, erg objectief... Ik heb al gevraagd of ze ook een gamecube aan een analyse kunnen onderwerpen.

    Maar wat vinden jullie van het feit dat je nog eens 120 piek extra moet betalen om er DVD's op te kunnen afspelen, dat de progressive scan vervalt voor DVD movies, een windows 2000 versie gebruikt (hoor ik daar blauw scherm??), dat het toch naar alle waarschijnlijkheid (90% kans) het een celeron is met 128 cache geheugen....?
     
  7. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    ja niet allemaal zeer flex natuurlijk :)

    maar het gaat altijd nog om de games, nietwaar }:] }:]
     
  8. Micro$oft

    Micro$oft Gamecube Die-hard!!

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    daar zijn we het dan over eens, het gaat om de games....:)
     
  9. Rogier

    Rogier €€€€€€€€€€€€€€€

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik draai Win2k al een halfjaar en nog geen blauwscherm gezien. MS kennende zullen er wel aanpassingen komen in de software.
    Er is geen versie gegeven van Windows 2000.
    Windows 2000 Advanced Server heeft een uptime van 99,999 % op een jaar, dus ongeveer 5 min. downtime met een optimale configuratie.
    Microsoft zal (zoals al eerder gezegd) denk ik Windows 2000 aanpassen, zodat de XBox een optimale configuratie wordt voor Windows 2000.

    Stel jij je voor dat als er op de XBox Win2k draait dat je dan ook 'Deze computer', 'Prullenbak' en 'Configuratiescherm' hebt? Dat lijkt mij niet, dus ook heel onwaarschijnlijk dat er blauwe schermen komen. Windows 2000 zal er alleen op staan om de hardware en spelletjes aan te sturen!

    Een Duits bedrijf heeft onderzoek gedaan en Windows 2000 vergeleken met Linux en Windows 2000 komt er beter uit. Nou weet ik niet om welke versie's/distributies ging van Windows en Linux en weet ik ook de bron niet meer (die ben ik helaas vergeten! :mad:)

    Ik hoop dat dit meer duidelijkheid schept over Windows 2000. Ik vind het geen slecht systeem!

    Greetz !
     
  10. Martijn

    Martijn I have returned!

    Berichten:
    1.269
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is een volledig gestripte versie van win2000 met een aangepaste kernel.
     
  11. !!LUKE!!

    !!LUKE!! Guest

    Windows XP is goed..
     
  12. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    ik blijf nog ff wij 98 SE :) niet alles draait nog op XP en ik heb geen zin om daar de hele tijd mee te gaan kloten
     
  13. !!LUKE!!

    !!LUKE!! Guest

    Ik heb het ook maar gehoord.. ik hoor alleen maar goeie dingen er over.. Ik krijg het waarschijnlijk binnen een weekie!!:D
     
  14. Vegeta

    Vegeta Guest

    Ik hoor alleen maar negatieve dingen over dat nieuwe Windoops van M$. Hoe zit het met games spelen? Ik ben van plan om een nieuwe PC aan te schaffen, maar ben wel benieuwt of win200 of whatever wel werkt...
     
  15. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    ik weet niet precies.. ik zit gewoon met 98 SE
     
  16. Vegeta

    Vegeta Guest

    SE is ook zo'n rampgeval, maar he, vanaf dos is elke windhoos een rampgeval!
     
  17. Martijn

    Martijn I have returned!

    Berichten:
    1.269
    Leuk Bevonden:
    1
    Okay daar komt de uitleg
    win98> Niet volledig 32 bits om backwards compatibility te houden. Die 16 bits driver/shit die er dus nog in zit(ten) zijn al heel oud en dus best wel brak. Ook is het memory management errug verrot. down maar eens een proggie wat laat zien hoeveel ram je nog vrij hebt, zet dat aan, ga een half uur wat anders doen en kom dan terug. Dag vrije ram.

    win2k> Helemaal 32 bits. Veel stabieler. Tis eigenlijk ook een server-os. Dos is er eigenlijk "uitgesloopt".


    winXP> Ook helemaal 32 bits. Dus stabieler. Wel zijn er zogenaamde compatibiltity-modes. Wat dat zijn is een beetje verrot uit te leggen en ik weet ook niet precies wat het zijn :).
     
  18. Thijs

    Thijs You like Pain?

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    0
    Er komt een windows 200 kernel in. Het feit dat Windows altijd vast loopt is dat verschillende programma's allebij hetzelfde ramgeheugen gebruiken. Maar aangezien Xbox weinig programma's aan heeft staan hoef je er niet op te rekenen dat dat vast gaat lopen. En Windows 2000 is (na Windows XP maar die is nog niet uit) het stabielste systeem op de markt. Dus maak je daar geen zorgen over
     

Deel Deze Pagina