Shenmue 2 vraagjes.......

Discussie in 'Algemeen' gestart door boomer, 12 mrt 2003.

  1. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    yo boomer en clawviper...ik denk dat ik shenmue ook ga kopen binnekort...wat voor cijfer geven jullie em en wat zijn de plus +/- punten?
     
  2. Clawviper

    Clawviper New Member

    Berichten:
    1.994
    Leuk Bevonden:
    0
    De pluspunten van het spel:
    + De sfeer van het spel :9
    + Goed vechtsysteem
    + Top verhaal!
    + Hij gaat lang mee! Als je het spel uitgespeeld hebt wil je het gewoon nog is over doen. Het gaat namelijk elke keer op een andere manier en het is dus niet mogelijk het 2 keer precies hetzelfde uit te spelen..
    + Erg grote omgevingen die helemaal volgepropt zitten met winkels, mensen, gok kasten etc.

    De minpunten:
    - Verouderde graphics, ze zijn namelijk niet echt verbeterd in vergelijking met de DC versie. Het is echter niet storend..
    - Het laden kan soms erg vervelend worden. Dit omdat het spel zodra je een andere omgeving binnenkomt weer moet laden en dan zit je toch wel rond de 10 sec. te wachten weer..
    - Slechte voice acting en acteerwerk. Sommige stemmen passen helemaal niet bij het karakter dat je tegenkomt, bijvoorbeeld een vrouwenstem bij een opa :{ Beetje extreem voorbeeld maar goed.. De mond beweegt ook niet echt goed mee met de tekst.. Net als of ze hun mond gewoon dicht houden en er toch geluid uit komt.
    Al met al toch een leuke game die zeker de aanschaf waart is!

    Cijfer: 8,5
     
  3. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik ben het met bijna alle punten wel eens bij clawviper, maar met een paar niet:

    Persoonlijk ga ik het zeker niet nog een keer spelen, want het is allemaal in grote lijnen toch wel hetzelfde.

    En ja ik vind het er wel vet uitzien. Ze hadden natuurlijk wel wat beter hun best kunnen doen, maar desondanks ziet het er goed uit.

    Ik zou het spel een 9 geven, mist je ervan houdt.
     
  4. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    thanx guys...ik heb de demo gespeeld en ik moet zeggen dat ik de graphics wel goed genoeg vond en de laadtijden die moet ik dan maar op de koop toenemen...ik ga hem maandag halen :D
     
  5. martines

    martines Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het er niet mee eens dat als je het hebt uitgespeeld het graag nog een keer wilt doen. Veel sites en ik vinden dat als je het spel hebt uitgespeeld, je er eigenlijk zon beetje klaar mee bent.

    En dat er een opa is die een vrouwenstem heeft, dat is bij mij nog nooit voorgekomen!

    En het is wel waar dat de graphics niet echt verbeterd zijn. Toch zijn ik de graphics een 7,5/8 geven!

    Ik zou het spel ook een 9 geven.
     
  6. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    oke ik heb de game nou sinds vrijdag en ik vind hem geweldig...ben echt helemaal meegezogen in de wereld van shenmue.
    wat wouter in de review zei klopt wel..helaas is de game erg linear maar dat mag voor mij de pret niet echt drukken
    ik geef em ook een 9

    wat ik trouwens wel flex vind om te doen is foto's maken van alle belangrijke mensen die ik tegenkom...als je dan later die foto's terug gaat kijken zie je heel het verhaal als een strip terug en dan kan je nog eens zien hoe diep het verhaal eigenlijk is
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2003
  7. Ruben

    Ruben GreenLizzard NL

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem nu ook hier via de X-Bazar gekocht, denk dat het wel een hele coole game is.
     
  8. Ruben

    Ruben GreenLizzard NL

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat op de aankomende E3 meer bekend zal worden over Shenmue 3 etc. , maar dat zal toch haast wel? Kijk er nu alweer naar uit.
    Ja mensen er komen binnenkort weer een hoop nieuwe aankondigingen aan.
     
  9. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    Echt heerlijk die E3...wordt weer volop gamesbladen inkopen 8)
    Als Shenmue 3 aangekondigd wordt ben ik benieuwd wat voor vernieuwingen erin gezet worden..Stel dat ze de game grafisch net als wreckless kunnen maken 8)
     
  10. Ruben

    Ruben GreenLizzard NL

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kan nog wel beter als wreckless als je het mij vraagt aangezien we al weer een poosje verder zijn en zo geweldig was wreckless ook weer niet, maar het is een stap vooruit.
     
  11. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    grafisch was wreckless volgens mij echt wel "zo geweldig"
    zijn zelfs nu nog weinig games die er zo goed uitzien
     
  12. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb shenmue 2 vorige week uitgespeeld, dus als jullie vragen hebben kom maar op :D.
     
  13. Ruben

    Ruben GreenLizzard NL

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké aangezien je nogal erg graag je bevindingen met shenmue 2 met ons wil delen stel ik je wel een paar vragen:

    1. Is ie beter als deel 1?
    2. Zit het verhaal er lekker in en sleurt het verhaal je helemaal mee?
    3. Wat voor gevoel houd je over nu je het hebt uitgespeeld?
    4. Is het begin echt zo moeilijk door te komen?
    5. Vertel in een paar zinnen je mening over het geheel van het spel.
    6. Zou je het nog eens over doen?
    7. Wil je hierdoor Shenmue 3 ook hebben?
    8. Hou je het spel of heb je iets van dat het nu wel weer weg kan?
    9. Wat vond je van de DVD
    10. Ben je er gemiddeld lang mee bezig.
    11. Wat kan vervelen?
    12. Wat vind je van geluid, beeld etc. ?
    13. Vertel.............maar wat je kwijt wil.

    PS: Niet het plot verklappen hé!
     
  14. martines

    martines Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Het was voor Boomer bedoeld, maar ik beantwoord ook effe de vragen!

    1. Ik heb deel 1 nog nooit gedaan
    2. Het verhaal is makkelijk te leren. De DVd had ik niet nodig. En het sleurt je echt mee.
    3. Ik ben er eigenlijk klaar mee...
    4. Niet zo moeilijk hoor...
    5. Mag ik het in 1 zin doen? Nou, het is de eerste RPG die ik leuk vindt.
    6. Misschien over een jaartje, dan begint het denk ik weer leuk te worden.
    7. Jazeker. Ik wil echt weten of het verhaal goed afloopt.
    8. Ik hou het. Doe ik altijd bij mijn games.
    9. Ik had verwacht dat het een echte film zou zijn, maar het verhaal wordt goed uitgelegt op de DVd.
    10. Ik had het spel binnen een paar dagen uitgespeeld maar ik het het dan ook non-stop achter elkaar gedaan.
    11. Af en toe begint het te vervelen, maar je kan altijd nog een minigame doen in de arcadehal (in het spel)
    12. Geluid: Goeie muziekjes, alleen vervelen ze snel Beeld: Verouderd, maar daar trek ik me niet zoveel vanaan.
    13. Zoals ik al zei, dit is de eerste RPG die ik leuk vindt.
     
  15. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    yeah vragenlijstje ik wil ook meedoen

    1. deel 1 nooit gespeeld
    2. verhaal sleurt mij in ieder geval wel mee, dat is juist het sterkste punt van het spel if ya aks me
    3. nog niet uitgespeeld. heb pas net met de heavens gevochten (maar zometeen weer ff uurtje of 2 zoet denk ik)
    4. ik weet niet van wie je dat gehoord hebt maar ik vind van niet
    5. het gevoel bij dit spel is moeilijk uit te leggen. ik kan zeggen "je moet er van houden" maar daar schiet je ook niet echt wat mee op. ik vind het een mooi, meeslepend actie avontuur....andere vinden het een saai kutspel
    6. ja, maar niet direct...later weer een keer...ook om andere het verhaal te laten zien...veel mensen die vinden het een cool spel om te zien...als je meekijkt is het net alsof je een film zit te kijken
    7. duidelijke zaak..shenmue 1 ook trouwens
    8. niet een spel dat ik snel weg zou doen
    9. koele extra..zou ik wel bij meer games willen zien
    10. moeilijk te zeggen...ik weet niet hoever ik ben..ik weet wel dat ik gemiddeld meer tijd in dit spel steek dan in mn andere spellen (uitzonderingen als halo, en moto gp daargelaten)
    11. soms heb je zo'n moment waarvan je denkt..oja moet ik weer helemaal naar de andere kant van de stad...of als het allemaal net ff te linear wordt dan denk ik..krijgen we dat weer...maar daarna zorgen er altijd wel een paar verassingen voor dat je er niet genoeg van kan krijgen
    12. geluid en graphics zijn beide sfeervol..grafisch is het een hele mooie game vind ik (dan heb ik het over de stijl niet over de power van de xbox die gebruikt wordt)
    13. gewoon de kans geven...misschien is het niet echt jouw type game maar je kan hem altijd nog op xbazaar ruilen tegen een andere game...als het wel jouw game is....just kick back and enjoy the ride :)
     
  16. Ruben

    Ruben GreenLizzard NL

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo de meningen zijn tot nu toe dus allemaal ongeveer hetzelfde over de game. Goed dus.
     
  17. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    1. Ik heb deel 1 helaas nooit gespeeld, omdat ik geen geld voor een dreamcast heb/had.
    2. Het verhaal sleurt je idd lekker mee. Ik vond alleen dat de hoofdpersoon een beetje aso deed soms :D.
    3. Toen ik het had uitgespeeld vond ik het echt jammer, want je zit er echt helemaal in het verhaal etc.
    4. Het begin is niet moeilijk door te komen. Het is zelfs heel leuk. Alleen de eerste 5 minuten zijn een beetje vreemd, omdat iedereen tegen je aan gaat praten enzo.
    5. Ik vind het een heel goed spel, maar je moet er wel van houden. Verwacht op het vechten en de acties dat je op tijd een knopje ofzo moet indrukken na geen vette actie. Het is vooral praten met mensen en dingen uitzoeken enzo. Het is wel heel vet dat je echt in een levende stad rondloopt met winkels, gokhallen etc.
    6. Nee, want je kent het hele verhaal al.
    7. Ja zeker weten, want het verhaal is nog helemaal open! Ik wacht met smart op deel 3.
    8. Ik houd het spel, want het is echt eentje die ik graag wil houden, net als splintercell of halo.
    9. De DVD vond ik een beetje saai, maar het is een extra'tje, dus daarover moeten we niet zeuren. We slim bedacht van Sega om hem erbij te doen.
    10. Ik denk dat je er ongeveer 40 - 50 uur over doet om hem uittespelen. Dan moet je niet als een gek er doorheen razen he. Ik ging ook nog wel gokken of vechten voor de fun.
    11. Als je iets niet kan vinden ofzo verveelt het wel is.
    12. Het geluid is echt super! Kei mooie muziek en in de filmpjes zit ook 5.1 geluid (zeggen ze). Het is de mooiste muziek die ik ook heb gehoord in een spel. Het is gewoon film muziek. Ik vind het er wel vet uitzien. Het is natuurlijk allemaal wel een beetje oud, maar zo'n levende stad en vooral 's avonds met al die lichtjes ziet het er super uit!
     
  18. Lucky_X_strikeR

    Lucky_X_strikeR I will strike back

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat Ryu af en toe aso overkomt komt door de engelse voice-over

    Deel 2 is overigens super
    enige nadeel is de voice-over
    bij deel 1 was die Japans (of Engels, kon je kiezen)
    bij deel 2 op de DC kon je ook kiezen voor Japanse voice-over
    dat gaf toch net even dat kleine beetje extra aan de game, een lekker Japans sfeertje
     
  19. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    die dvd, zit die apart? ja toch !?!? :p
     
  20. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Ja je hebt gewoon een dvd met het spel en nog een met de film erop.
     

Deel Deze Pagina