Aanschaf Xbox

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door snarfvz, 18 apr 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snarfvz

snarfvz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik ben misschien van plan een Xbox te gaan kopen, maar ik zit te twijfelen, tussen Playstation 2 en een Xbox.

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de Xbox en een PS2.

Is de Xbox beter/sneller/mooier enz.

Ik heb ook ergens gelezen dat het mogelijk is om DivX en Xvid en mp3 af te spelen op een Xbox, wat klopt er daarvan?

Is het vertrouwen een Xbox 2de hands te kopen?

Zijn er veel Racespellen voor de Xbox.

Is een Xbox aan te sluiten op een Dolby Digital versterker, zoja op welke manier?

Is een Xbox gemakkelijk regiovrij te maken?

alvast bedankt voor de reacties

Met vriendelijk groet,

Snarfvz

2. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Geen DivX enzow, alleen als je hem mod, er zijn veel racegames, hijz mooier sneller en beter dan PS2, ps2 heeft meer games, xbox kan met dolby digital 5.1 (of is dat iets anders) Je kan je xbox regiovrij maken door te modden wat illegaal is :)

Owja: je hoeft niet heel de tijd een enter tussen elk genoemd punt te zetten, doe anders via een list :) zoiets als dit:
    • Lijst - deel 1
    • Lijst - deel 2
    • Lijst - deel 3

Laatst bewerkt: 18 apr 2003
  3. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Tja tja, xbox heeft wel betere specificaties. Maargoed, daar merk je nouwelijks iets van tenzij je ze naast elkaar houdt, dan zie je het wel.

Maar ik zou gewoon eens rondneuzen in de winkels en kijken welke games je het meeste aanspreken (daar gaat het uiteindelijk om) en die console dan kopen.
    P.S: Niet luisteren naar je vrienden :p

4. Ik zou geen PS2 meer kopen. W8 dan op een PS3. XBOX overtreft bijna op alle punten de PS2. Ik dacht 4 keer zo snel als de PS2, Vaste schijf met enorm veel geheugen (PS2 heeft geen harde schijf en je zit te kloten met memorycards die zo'n 35 euro per stuk kost en dan kun je pas opslaan). Ook vind ik de grapics van PS2 wazig.

Ik zou kiezen voor de GameCube of XBOX. Persoonlijk zou ik kiezen voor de XBOX omdat deze toch net betere grapics heeft, sneller, véél betere online gaming.

Op XBOX heb je goede racegames, maar de ultieme racegame (met het GT3 gevoel) is er nog niet echt.
    Op de GameCube heb je volgens mij geen één racegame.

Hou je van Mario en Cartoon dan MOET je een GameCube kopen.

Hou je van Shooters en realisme dan MOET je een XBOX nemen.

Luister NIET naar je vrienden. Die zeggen toch dat je een PS2 moet kopen omdat iedereen die heeft.

Laatst bewerkt door een moderator: 18 apr 2003
  5. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Tja, ik zeg dus al.
    Wat vind je belangrijk....

-De graphics: Xbox
    -Online gamen: Xbox
    -Goede games: PS2
    -Meer vrienden: PS2
    -etc, etc...

Snappie, gewoon ff afwegen.

Maar zoals ik al zei, ga eens naar de winkel en bekijke de PS2 exculsives en de Xbox exculsives. En check welke games je het vetste lijken. Gewoon dat ding pakken, klaar. Geen gezeik over graphics want je tv heeft toch een resolutie van 100 bij 100 (:p) en van 3 meter afstand zie je die extra 4 pixels echt niet.

6. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Of je start een rage in het kopen van xboxen, ik heb er al 4 overgehaald, daz pas ownage, gewoon lekker in tussenuur met zn allen kung fu chaos of DOA3'en :p Zeer strak, zal vast ook wel iets op PS2 ofzow zitten hoor... maar toch :)

7. Zexy.Poo.Maker

Zexy.Poo.Maker OK, I´ll Sign Ur BR

Leuk Bevonden:
    0

Biscuitje, ik denk dat je bij 'goede games' misschien 'veel games' bedoeld, want op de Xbox zijn ook verschillende kaskrakers!! ;)Natuurlijk ook op de PS2, maar deze is al langer op de markt dus zitten er hier ook meer van tussen :)

8. snarfvz

snarfvz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    * Is dat ombouwen duur, om het mogelijk te maken voor Divx
    * Ik las ergens dat die een Harde schijf in zich had, Waar dient
    die Harde Schijf voor?
    * Ik ben zelf erg verslaafd aan The Simpsons, en ik heb ergens
    gezien dat er een Game van The Simpsons, is dat een leuk spel?
    * Wat is op dit moment het gaafste racespel voor de Xbox
    * Is de Xbox ook aan de PC te koppelen, Ik zit bij Chello, en daar
    zie ik steeds informatie over Xbox Live, wat is dat?
    * Vaak zie ik op de p2p (kazaa, Edonkey) spellen staan met
    daarvoor Xbox, betekent dat je een spel voor de Xbox ook van
    Internet kunt downloaden, en dan op een cd branden en
    spelen maar, of moet je daarvoor een omgebouwde Xbox
    hebben

Sorry dat het zoveel vragen zijn.

Maar in iedergeval bedankt voor de reacties

Groeten

Snarfvz

9. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    @Zexy.Poo.Maker: Dat de reden dat er meer en betere spellen op de PS2 zijn is dat deze al langer op de markt is is natuurlijk een dom argument.
    Wat boeit dat nou, de PS2 heeft gewoon wat meer toptitels. Klaar, maar wacht maar binnenkort neemt M$ de markt over }:]

@snarfvz:
    *Ombouwen, mag niet foei foei (bij het juiste mannetje zal het rond de 50 Euro liggen), heb ik trouwens niet gedaan hoor!
    *Op de harde schijf komen je save games, je gedownloade content (mits je live hebt) en je muziek op te staan. Die muziek zet je vanaf een cd op je doos en deze muziek kan je weer bij (de meeste) spellen onder het spelen draaien.
    *Een racespel, klopt. Weet er verder niks van af--> Woohoo!;)
    *Gaafste racespel; tja, waar houdt je van, graphics, motors? Ik kick op MotoGP, maar Racin Evolutione, Sega Gt 2002, Project Gotham Racing zijn allemaal ook niet verkeerd hoor.
    *Je kunt hem om 2 redenen aan je PC koppelen; Om via Xbconnect te spelen of via Xbox Live. Connect is tegen andere spelen dmv je xbox te laten denken dat je via LAN speelt (dus max 4 xboxen tegen elkaar), Xbox Live is een geweldige service van Microsoft waarmee je games online kunt spelen (mits deze ervoor geschikt zijn). Ze zijn er helemaal op aangepast waardoor het een geweldige ervaring is. Maar hierover is genoeg info te vinden op internet.
    Enne, als je je Xbox om laat bouwen kun je niet meer via Live spelen.
    *Ja kom zeg, wij zijn nette mensen die de games kopen (hoop ik, lol). Ga het maar zelf uitzoeken ofzo.

-=correct me if i'm wrong=-

10. Chupacabra

Chupacabra Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je zit hier op een Xbox site dus iedereen (waaronder ik) zou je een Xbox aanraden. Waarom? Mooier, groter, Xbox Live, leuke spellen, DVD, 5.1 geluid....

...daarom.

11. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    En hij is goedkoper nu, toch?

12. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Kd8 het wel, 199,99 euro ofzo. Had ik gezien op de msn homepage

13. OCM3RZ

OCM3RZ Ik vereer Mezelf

Leuk Bevonden:
    0
    Jah, een Xbox is nu 199 euro en een PS2 264,95

En met de racespellen zit het zeker wel goed, MotoGP, Project Gotham Racing, Racing Evoluzione, Simpsons Road Rage, Colin McRae 3, VRally 3, Crazy Taxi 3

(mja, ben zelf ook racegek ;) )

14. XtrordinarY

XtrordinarY Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Waarom een XBOX i.p.v. een PS2 lijkt me duidelijk.. de PS2 loopt al een paar jaartjes mee.. grafisch valt er uit de PS2 niet echt veel meer te halen.. en als je dat dan vergelijkt met een XBOX die nog lang niet aan z'n limiet ziet vind ik dat bijna zielig voor de PS2... :p

XBOX is ook de enigste met ondersteuning voor Dobly 5.1 geluid wat super strak is bij bv racegames... je kan horen waar je tegenstander je wilt inhalen.. of FPS games.. je weet waar je vijanden vandaan komen enz enz.. en films zijn natuurlijk mooier met Dolby 5.1 lijkt me duidelijk... (je hebt daar de advance scartkabel nodig en een optischkabeltje.. en uiteraard een optische ingang in je versterker)

Met de ingebouwde hardeschijf van de XBOX heb je geen gekloot meer met die dure memorycards.. al je savegames word op je HD gesaved.. uiteraard super handig.. ook alle content die je download via XBOX L!ve word erop bewaard (daarover straks meer). Ook kan je muziek van cd's rippen op je HD zodat je het tijdens je favoriete games kan afspelen... ook altijd leuk.

XBOX L!ve door de ingebouwde netwerkkaart is het makkelijk en snel om je XBOX aan het internet te hangen.. en met een XBOX L!ve pakketje en games.. kan je dan tegen xboxers over de hele wereld spelen.. dus er is dan altijd wel iemand om mee te spelen :) 24 hours a day... je kan personen echt aardig vind toevoegen aan je vriendenlijst en zo zien wat ze spelen.. zodat je ze kan joinen... of hun een uitnodiging kan sturen om met jou mee te doen in je favo game. In meeste games kan je ook nog eens met ze praten.. wat handig is bij taktische FPS zoals Unreal CTF bijvoorbeeld... of je kan ook gewoon een leuk praatje met ze maken... voicemasken is ook een optie.. je kan dus dan je stem vervormen in bv.. een kind.. meisje.. oude man.. robot.. vieze hijger.. en ga zo maar door.. dus kan je ook beetje anoniem zijn hehe.
    Verder kan je voor sommige games extra content downloaden voor je games.. zoals xtra levels.. poppetjes.. enz enz voor meer speel plezier.

Een XBOX is nu kaal 199 euro dus voor de prijs hoef je m niet te laten liggen... heb zelfs bij Dixons gezien.. een XBOX + 3 classic games.. voor 209 euro.. helemaal voordelig.. en je bent meteen ff zoet.. racespellen zijn er genoeg.. meer dan genoeg... das ook geen probleem.. tjah XviD en DivX.. kan alleen op een omgebouwde box.. en das dus illegaal... het kan ook fout gaan... en je bent meteen je garantie kwijt.. kiss your box goodbye... erg jammer dus zou ik niet doen... en een PS2 kopen omdat al je vriendjes een PS2 hebben is zo'n stomme reden.. je hebt meer vriendjes op XBOX l!ve waarmee je kan spelen :p

Maar goed.. het beste wat je kan doen is gewoon winkel binnen lopen... kijk ff naar de PS2.. en kijk ff naar de XBOX en keuze is snel gemaakt. Bij XBOX promo's heb ik gemerkt dat veel mensen die net een PS2 hebben gehaald veel spijt van hun keuze hebben na het zien van wat de XBOX kan... dus ik probeer je hier al te behoeden voor een grote fout ;)

Hoop dat je genoeg hebt aan deze info en wat je ermee doet is natuurlijk jou keuze :) veel succes!

mzzl
    XtrordinarY

15. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Zal ff wat vragen beantwoorden.. sommige zullen vast al wel beantwoordt zijn dus daar zal ik niet al te veel op ingaan.
    Is de Xbox beter, ja. Hardware matig is de xbox superieur aan de PS2. Dit zeg ik niet om de PS af te kraken het is gewoon een feit, de xbox is de krachtigste console die er momenteel is (staat ook in het guiness book of records)
    Pas op alleen als je spellen gaat vergelijken, helaas maakt nog niet elke developer gebruik van de potentie van de xbox, vooral ports zullen er grafisch gezien niet altijd op vooruit gaan. Dat ligt niet aan de xbox dat ligt aan lazy money grabbing bastard developers.

Nee dat is niet mogelijk.. tenzij omgebouwd. Ik zal je daar absoluut verder geen info over geven. Allereerst is het in dit forum niet toegestaan ten 2e vind ik het absolute vernaaierij van de games industrie.

Wij hebben hier een elite lijst kwa verkopen.. Dat zijn mensen die gehandeld hebben met andere waarbij het allemaal goed is gelopen. Meer garantie heb je wat dat betreft kwa vertrouwen niet. Het blijft altijd een beetje een risico maar dat geldt voor elke 2e hands actie.. Persoonlijk heb ik nog geen nare dingen hier meegemaakt wat dat betreft.

Er zijn er aardig wat.. van sim (SegaGT) tot arcade (Project Gotham Racing) beetje ertussen in (Racing Evolutione) futuristisch (Quantum Redshit) humor (Crazy Taxi, Simpsons Road Rage) keuze is er genoeg..

Yep.. Advanced scart cable erbij kopen, + Optisch kabeltje die van de scart naar je versterker gaat

ombouw zie eerder antwoord

Op de HD kan je je saves opslaan, downloaded content, muziek (voor de spellen die dat ondersteunen) Het is ook een extra voor het development van spellen. Blinkx b.v. maakt gameplay wise gebruik van de HD door in game forward/pause/rewind etc acties.

Dat is simpsons Road Rage. Het is vergelijkbaar met Crazy Taxi. Ik heb hem maar heel kort gespeeld vond hem wel grappig maar of dat op de lange duur ook zo is durf ik je niet te zeggen

Tja ligt aan je smaak kwa race spellen.. DTM race driver is heel goed. (sim) Moto GP is ook erg mooi, PGR ook zeker nu die classic is en daardoor goedkoper

Buiscuitje had je volgende 2 vragen al beantwoordt zag ik :)

Vragen is natuurlijk altijd toegestaan ;)
    Ik hoop dat je wat aan alle reacties heb..

16. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de xbox is gewoon een aanrader.
    niet alleen omdat het een mooie beeld heeft
    of sneller of een HD bevat.

maar hy is ook GOEDKOPER

17. arthur

arthur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Simpel.

Kies je voor de beste graphics, kies je voor de box

18. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Jongens, ben nu eens redelijk. Waar gaat het uiteindelijk om? De spellen... dus wat kies je? De console met de beste spellen.

Zo superver liggen de graphics niet uit elkaar hoor.

Kies de console met de mooiste/beste/leukste exclusive titels!

19. arthur

arthur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Biscuitje, je hebt eigenlijk gewoon gelijk. Ik vindt gewoon dat de PS2 z'n beste tijd gehad heeft, dit wil niet zeggen dat ik er niet meer op speel. Maar elke keer als ik na het spelen op de Xbox een PS2 game opstart, ziet het er eigenlijk niet meer uit in vergelijking met de box. Ik ben nou eenmaal een GFX-freak!!!

20. arthur

arthur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet hier wel aan toevoegen dat het dan vooral gaat om de first-party titels die op de box uitkomen, ik heb het dan niet over de spellen die rechtstreeks gepoort worden

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina