1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met je Xbox 360? Defect? Bekraste DVD's en Kassa [deel 17]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Casing kapot

    beste gamers,

    Vandaag was het weer een schoonmaak dag voor mijn moeder. Nu denken jullie vast, die heeft een emmer sop over de xbox laten vallen of iets dergelijks, het scheelde niet veel. Ze heeft mijn Xbox omgestoten waardoor er nu in de casing een prachtige scheur zit! De scheur zit in het plastic voor mij harde schijf en delen achter zitten niet helemaal lekker meer aan elkaar. Verder werkt mijn Xbox nog prima maar de casing is dus wel beschadigd! Nu heb ik een paar vraagjes voor jullie:

    1. Is mijn garantie nu verlopen, ik had namelijk nog één jaar.
    2. Is dit probleem te verhelpen door een nieuwe case te kopen?
    3. Is er een los onderdeel om het gedeelte bij mijn harde schijf te vervangen of zit dit vaak ook bij een case?

    Onderstaande foto is gemaakt met mijn telefoon, hij is niet zo heel duidelijk maar zo hebben jullie een idee wat de schade is.


    [​IMG]

    Ik weet trouwens dat mijn garantie verloopt als ik er aan ga sleutelen maar die is naar mijn vrees toch al verlopen door de beschadigingen....

    Alvast bedankt voor jullie hulp, liefde en steun in deze moeilijke tijden voor mij!:thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2010
  2. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    @Kaasstengel.

    Kan je misschien een scherpere foto maken?

    Ik heb hier nog een oude xbox(white edition) uit elkaar liggen, na een poging om hem tot leven te wekken.

    Case is helemaal ok. Misschien heb je er wat aan?
     
  3. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    ]

    Ik heb geen digitale camera hier :')

    Maar het is zeg maar het plastic bovenop je Xbox.
     
  4. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    [​IMG]

    Zoiets?

    Wacht ff, op andere forums werkt deze foto link wel. Even uitzoeken wat er mis gaat.
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2010
  5. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat rechter gedeelte is dus helemaal uitgescheurd :mad:

    En mijn behuizing achter is ook open 'gescheurd'. Er zit dus een brede spleet wat niet goed kan zijn. Zit het bovengenoemde onderdeel er ook bij als ik een nieuwe case haal of?
     
  6. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    Lijkt me wel. Als je dit wil vervangen moet je helaas wel je hele xbox openen. En dus je garantie zegel eraan.

    Maar aan de andere kant, als je hem opstuurt zullen er wel kosten aan zitten maar behoud je verder je garantie lijkt me.
     
  7. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik hem voor zoiets opsturen naar xbox??

    Ik heb wel bij Ziezotec gezien dat ze er ook een case opzetten en dat de garantie erop blijft, en dat voor 5€ meer.
     
  8. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou even met MS bellen als ik jou was.

    Verder weet ik helaas niet hoe dat verder zit met dit soort schade gevallen.
     
  9. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok hartstikke bedankt voor je hulp!!
    Ik ga even rond bellen! :)
     
  10. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb heel soms last van een lichte hapering (0,5 seconde). Is dit een voorteken van een defecte Xbox? Ik heb dit met meerdere spelletjes gehad. Ik had het me ook verbeelden hoor, maar ik dacht; vraag het even.
     
  11. maxje1992

    maxje1992 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor label moet je op je pakket doen dan?

    Ik heb een nummer gekregen van Xbox, met een lange code erin.

    Maar snap er niks van.
     
  12. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Staat toch info in die mail ook normaal, wat je juist moet uitprinten e.d.
     
  13. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Ik hoop dat ik in het goede topic zit, maar ik heb een probleem met betrekking tot de harde schijf van de Xbox 360. Van een forummember heb ik zijn 120 GB harde schijf overgekocht waar nog content op stond, om zo mijn content (van de 20 GB harde schijf) over te zetten naar zijn harde schijf.

    Het probleem is echter dat de gehele harde schijf via de Xbox 360 niet wordt herkend. Niet via een transfer kabel, niet via een directe aansluiting. Dit terwijl mijn 20 GB harde schijf wel gewoon wordt herkend op beide manieren. Wanneer ik deze 120 GB harde schijf via de PC bekijk zie ik ook gewoon de ruimte en ingevulde content, echter herkent de Xbox 360 zelf hem op geen enige manier.

    Iemand die enig idee heeft hoe dit op te lossen is?
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2010
  14. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb rondgebeld en Microsoft heeft me verteld dat er niks aan gedaan kan worden. het is mijn eigen fout dusja.

    Ik heb daarom maar een nieuwe casing besteld en wat extra tools.
    heeft er iemand nog tips voor het in elkaar zetten of moet ik daarvoor in het mod-topic zijn? ;)
     
  15. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb je die speciale tool voor de xbox aangeschaft? Zon metalen plaatsje met allerlei inkepingen. Om zo met weinig moeite de xbox te openen(lees zonder beschadiging).

    Dan heb je verder alleen nog een Torx 10 nodig, maar id eheb jij denk ik niet eens nodig want je hoeft hem in dit geval niet helemaal te demonteren.

    Als je de boven en onderkant al los hebt, kan dat HD gedeelte er vrij makkelijk uithalen.

    Maar check anders ook even Google, staat vol met tuts hoe je de xbox kan openen.

    Het viel mij echt mee, en ik had niet dat speciale openings tooltje er voor.
     
  16. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Heb net mijn xbox ontvangen!! Vorige week vrijdag verstuurd en vandaag ontvangen. Zeer snelle service. Nou hopen dat ie het doet :p

    EDIT: Stickers zitten er nog op :D Maar betekent dit dat ik dezelfde xbox heb gekregen of dat ze de kappen verwisseld hebben ?
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2010
  17. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Maakt dat zoveel uit dan? Je moet er niet zoveel over nadenken en gewoon blij zijn dat je weer een werkende xbox hebt.

    Het is trouwens makkelijk te zien, kijk gewoon even of je serienummer veranderd is of niet.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Je serienummer is altijd anders, omdat ze gewoon aan de lopende band kapotte xbox'en ontvangen, repareren en weer versturen.
    Dus een ander serienummer kan ook gewoon een andere gerepareerde xbox betekenen. Jouw xbox wordt gerepareerd en gaat weer naar iemand anders.
     
  19. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Correct, een maat van mij kreeg een andere Xbox terug. Die ging vervolgens weer kapot en toen was er allerlei gezeik omdat dat serienummer op iemand geregistreert stond die geen garantie meer had ><
     
  20. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Nee hoor, ik heb een jaartje geleden mijn xbox opgestuurd en ik heb exact dezelfde teruggekregen met hetzelfde serienummer..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina