Virtuele gedode personen verdwijnen ???

Discussie in 'Algemeen' gestart door Widowmaker, 20 apr 2003.

  1. Widowmaker

    Widowmaker Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje over virtuele gedode personen ik weet niet of dit de juiste plaats is maar,
    Waarom verdwijnen( lossenop ) virtuele gedode personen in de meeste games*
    Zijn dit bugs of heeft dit een andere redenen. ??
    Wie kan mij hier is meer over vertellen.

    *) Bijvoorbeeld Conflict Desert Storm, Project IGI enz.
     
  2. ICT-Boy

    ICT-Boy Vinc

    Berichten:
    366
    Leuk Bevonden:
    0
    dit is volgens mij een beetje verkeerd geplaatst!
     
  3. Blade

    Blade What?Is it a spider?

    Berichten:
    653
    Leuk Bevonden:
    0
    idd slecht geplaatst, zeker voor een wannabe :p

    Maar je steld de vraag een beetje vaag, bedoel je in spellen dat de lijken vaak verdwijnen? dat is volgens mij om ruimte te be sparen ofzoiets
     
  4. Netrab

    Netrab Active Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Stel je hebt een plek waar je veel "lijken" zou verzamelen. Dan moet de game Engine daar op een gegeven moment 500+ entiteiten renderen. En dat is nogal een klus aangezien er in elke gevecht normaal gesproken maar 2-5 gerenderd hoeven te worden waar na er weer 1-4 vergeten kunnen worden omdat jezelf als hoofdpersoon overblijft. Het wordt dus veel te druk als je het allemaal laat liggen.
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2003
  5. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    jezus, weet je wel wat dat voor pokkezooi wordt in halo???

    maar ik denk dat het teveel van je processor vraagt
     
  6. mrhalolover

    mrhalolover XBX

    Berichten:
    737
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, het is heel simpel.

    Als je de lijken laat liggen in de games, wordt er meer geheugen gevraagd, waardoor de fps van de gmae omlaag gaat en deze met meer lijken steeds slechter gaat spelen.
     
  7. Blade

    Blade What?Is it a spider?

    Berichten:
    653
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar toch lukt het in sneak-em-up's zoals SC, thief en Hitman. waarom dan niet in de meeste shooters
     
  8. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    bij sp leg je niet tientallen mensen om, in een groot level in Halo als bijv. the Maw, gaan echt een paar honderd vijanden dood. niet zo verstandig als die blijven liggen
     
  9. mrhalolover

    mrhalolover XBX

    Berichten:
    737
    Leuk Bevonden:
    0
    of die games hebben juist een speciale engine, wat het waarschijnlijk niet is.

    Het is gewoon omdat de meeste shooters teveel enemies heeft, halo heeft veel en veel meer enemies dan splinter cell, hitman of thief

    (games programming heeft toch nog zo zn voordelen:) )
     
  10. Blade

    Blade What?Is it a spider?

    Berichten:
    653
    Leuk Bevonden:
    0
    Hitman niet hoor (het eerste deel iig) daar moest je soms heele legers uitroeien.
    Dat van SC is wel waar, word veel minder in gedood.
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Het heeft te maken met het geheugen. Een goed voorbeeld zijn pc games waarin je kan instellen hoe lang de lijken blijven liggen. Als je het langste pakt en je hebt een pc met weinig geheugen dan gaat het allemaal wat langzamer, soms zelf frame drops. Als je het kortste pakt gaat alles vlotjes (als je pc dat game aankan).
     
  12. Widowmaker

    Widowmaker Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry maar ik wist niet in welke andere forum dit moest plaatsen.
    En anders wordt het verplaatst door XBW crew
     
  13. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    hoort volgens mij toch in Games thuis. maaar antwoord is gegeven, moet je nog meer weten?
     
  14. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Moved -> Xbox Games Forum :cool:
     
  15. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    t'is een beetje luiheid, ook meestal omdat die lichamen zo lelijk als de pest zijn :) Kijk bij Halo is het anders; Halo heeft een prachtige engine die de (superbe uitziende models) lijken echt op de omgeving weet te 'leggen'. SLa maar eens een Grunt neer tegen een verhoging oid.
     
  16. mrhalolover

    mrhalolover XBX

    Berichten:
    737
    Leuk Bevonden:
    0
    Ooit wel eens No One Lives Forever 2 gespeeld? Daar kan je mensen met pijlen aan muren hangen.
     
  17. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    ja, en dat de lijken half in de lucht hangen, dit is echt wel minder. heeft het te maken met de tijdruk bij Bungie?
     
  18. PPM

    PPM Blaataap

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0
    Stel dat het wel makkelijk haalbaar zou zijn dat alle lijken blijven liggen, bij bepaalde spellen is dat echt geen pretje hoor. Vooral bij multiplayer games als unreal championship en halo wordt het echt een chaos na een half uur spelen en een stuk of 50 kills verder als alle lijken zouden blijven liggen.
    Bij sommige spellen en dan alleen in singleplayer is het misschien nog wel te doen en ook nog eens realistisch, maar voor multiplayer moeten de lijken zeker verdwijnen
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2003
  19. masta_user

    masta_user Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    2
    De lijken gaan weg omdat het veel ruimte kost.
    *masta_user vindt het ook mooier als de lijken worden weggesleept*
     
  20. Joeri71

    Joeri71 Keep an open mind...

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1
    hehe is wel lachu als alle lijken blijven liggen bij halo of unreal, ben je 2 uur aan het spelen loop je gewoon over bergen lijken hehe...
    Het zou trwns wel kunnen maar dan moeten die vijanden als ze dood zijn wel zeg maar gecopieerd worden, dat ze niet meer gezien worden als een poppetje dat kan reageren en bewegen, maar het gewoon een voorwerp wordt zoals een boom ofzo, dat moet kunnen. Maar is wel een hoop werk en misschien wel niet mogelijk... en waaorm zou je het doen...

    /offtopic Vroeger bij GTA I was het wel rappig om alle autos op te blazen en achter elkaar te zetten en dan een zo lang mogelijke glijbaan te maken. alleen als ie dan te lang werd dan verdwenen ze dus helaas...
     

Deel Deze Pagina