[XOne] Parental control settings

Discussie in 'Games' gestart door santolman, 8 mei 2010.

1. santolman

santolman Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi :)
    Bervelend genoeg staat parental control op mijn Xbox aan, ik weet zelfs de wachtwoorden etc. Ben 16 jaar en mijn ouders vinden het na een tijdje alleen maar irritant dat ze steeds xbox meldingen etc krijgen en het boeit ze niet zo veel wat ik op de Xbox doe, dus, heb ik een nieuwe windows live ID aangemaakt met age 20 ofzo, toen gelinked aan mijn xbox account maar nog steeds staat dat vervelende parental control aan, er staat dan ook: age not set, toch heb ik in op de windows live ID site mijn age naar 20 gezet.. ik mag alles gewoon downloaden etc, alles is allowed maar nog krijgen mijn ouders soms mailtjes over Xbox live en dat vinden ze irritant..
    Is er een manier om dat uit te zetten, of mijn ouder's email account naar een spam accountje van mij over te zetten??
    Bedankt :):thumbs:

2. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf heb dit probleem ook, maar ik had de e-mail adressen van mijn 'ouders' al meteen aan een inactief e-mailadres van mij gelinkt. Er is geen mogelijkheid om je leeftijd te veranderen op xbox live, de geboortedatum die je bij aanmaken van een live account hebt opgegeven blijft voor altijd op dat account zo staan.
    Ik weet niet of je het e-mailadres van je ouders kunt veranderen, maar ik neem aan van wel. Misschien als je bij Manage Account of System Settings - Family Settings kijkt? Ik kijk zelf zo wel even of ik hiervoor een optie zie op mijn xbox en post dan een nieuwe reply.

EDIT: Ik heb het net even gechecked maar ik zie er geen optie voor staan. Ik denk dus dat er niets anders op zit dan nog twee jaartjes wachten. Maar misschien dat iemand anders hier iets op weet?

Laatst bewerkt: 8 mei 2010
  3. santolman

santolman Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi :) heb al heel mn xbox rondgespeurd, bij mijn nieuwe windows live ID, waar ik mijn leeftijd naar 22 heb aangepast staat er: age not set, misschien dat jij weet hoe ik dat kan aanpassen?

Bedankt :) :thumbs:

Trouwens, krijgen je ouders een email ofzoiets als je een nieuw spel aanschaft of microsoft points ofzo??
    Mijn ouders zijn nogal panisch als ik geld uitgeef aan iets wat zij "nutteloos"vinden xD

4. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Voor zover ik weet kun je dit niet aanpassen, helaas.=(

Ik geloof dat zodra je een code invoert(bijv. voor xbox live Gold) dat je ouders dan wel een mail krijgen, en ik neem ook aan wanneer je Microsoft points gebruikt om Downloadable Content te kopen of wanneer je een 'Game on Demand' koopt. Ikzelf heb die laatste twee opties nog nooit gebruikt, maar ik neem wel aan dat ze dan een mail ontvangen. Echt jammer dat Microsoft er niks aan doet dat je later alsnog je leeftijd kunt veranderen.

Maar zoals ik al eerder zei, misschien dat iemand anders hier meer informatie over weet, want ik kan mezelf geen expert op dit gebied noemen.

5. LeGerman

LeGerman Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarom verwijder je niet dat hele parental control gebeuren niet dan? je zegt dat je al een ander account hebt aangemaakt wat geen "child account" is... als je dan je oude "child account" (die je dus ingesteld hebt toen je ouders die xbox kochten) verwijderd dus compleet met al je savegames en instellingen, zodat je eigenlijk geen enkel account meer op je xbox hebt staan! dan je parental control compleet uitzet (misschien is dit het beste te doen door je fabrieksinstellingen in te schakelen) dan je nieuwe gamertag zonder "child account" recoveren! volgens mij moet je dan nergens geen last meer van hebben....

ps: je krijgt alleen bericht op je mail als je een activatie van gold lidmaatschap of mircoschoft punten doet. dus niet van wat voor DLC of films of games je koopt.

6. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm volgens mij heeft hij nergens gezegd dat hij een tweede gamertag heeft aangemaakt, alleen een andere Windows Live ID. Bovendien lijkt het me niet fijn om al je savegames en gamerscore kwijt te zijn?

7. santolman

santolman Member

Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad alleen windows live-id veranderd, heb gemaild met xbox support misschien dat die er aan wat kunnen doen :), gezecht dat we van provider veranderde en dat daardoor mijn ouders email gaat vervallen xD \o/

8. LeGerman

LeGerman Member

Leuk Bevonden:
    0
    stond toch wel erg duidelijk in zijn vraag! ik zal hem wel verkeerd begrepen hebben... sorry!

Laatst bewerkt: 9 mei 2010
  9. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Succes ermee!:)

10. santolman

santolman Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heh, laffe actie..
    Moet gaan bellen om het te kunnen veranderen, waarschijnlijk ook nog extreem duur hier vanuit Nederland + mijn engels is niet goed xD

11. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Hoe bedoel je? Je kan gewoon naar een lokaal nr bellen en zeker ook in het Nederlands voortgeholpen worden. De lijn is normaal zelfs gratis.

12. santolman

santolman Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aah, dat maar eerst proberen.
    Kreeg een mailtje terug dat ik dat bepaalde nummer moest bellen, morgen eens kijken..
    Bedankt :)

Deel Deze Pagina