Sticky Gamen met een gaming headset

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door scarluuk, 12 apr 2010.

1. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Jah heb hem er ook vanaf gehaald, maar hoor verder geen verschil. Met allebei hoor ik klikjes van je geweer oid net iets scheller, de lagere tonen klinken perfect maar de klikjes en ratels e.d. net niet lekker. Mja misschien is het iid toch wel even wennen, ik hou zelf heel er van harde bassen, m'n setjes staan altijd met teveel bass aan omdat het gewoon een stuk fijner vind klinken.

Volgende week trek ik pas m'n oordeel over de headset en post ik de review ;)

Laatst bewerkt: 11 mei 2010
  2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Welke headset is dit eigenlijk? Want dat schelle vind ik echt een minpunt en ik ben bang dat ik me daar teveel aan zou gaan ergeren.

Het idee dat je tussen speakers zit ipv dat je een headset op hebt, klinkt goed!

Ik heb gisteren weer ff met mn Turtlebeach X11 gespeeld en kan dus inderdaad het gamegeluid zachter zetten, terwijl de chat hard blijft staan. Perfect.

Ook perfect is de pasvorm. De oorkussens zijn groot zat en zitten helemaal om je oren. De headset is echt heel er licht en dus comfortabel.

Gisteren ook muziek door mn games laten klinken en ook dat klinkt heel goed.
    Let wel: deze koptelefoon is eigenlijk veels te schel, teveel treble en te weinig bass, maar aangezien ik daar een mengpaneel en een versterker tussen heb zitten, kan ik dit makkelijk compenseren.

Heb je dat niet dan is dit een behoorlijk nadeel. Gelukkig hoefde de usb niet per sé in de xbox, maar kon die ook gewoon in mn iphone usb-stekker voor in t stopcontact.

Laatst bewerkt: 11 mei 2010
  3. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Moet zeggen dat ik er al aardig aan gewend ben, vind het op de een of andere manier lang niet echt zo schel meer. Denk dat Apenhersens toch gelijk had en het een kwestie van wennen is.

Soms voel ik me gewoon vies omdat ik gasten precies kan horen in BC2, zodra iemand schiet draai ik me die kant op en knal je hem zo neer. Voetstappen hoor ik ook veel duidelijker en meestal kan ik er zo uitpikken waar hij loopt. Verder voel je je ook veel meer ondergedompeld in zo'n spel, je hoort alles helder en hoort geluid waar je het verwacht te horen, verschil van dag en nacht tussen m'n normale 5.1 setje.

Van gekraak of geruis ook totaal geen last m'n zender staat bijna naast m'n Xbox met enkel een stapel spellen ertussen.

Vanavond wat meerdere spellen proberen, moet helaas vandaag weer koken. :'-(

4. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Had ik op het begin ook, dacht ik van is dit nou alles van me headset? maar na een tijdje wen je er aan.
    iedere keer als ik call of duty mw2 speel en ik doe search & destroy heb ik een gigantisch voordeel op de vijand omdat ik ze gewoon hoor aankomen van echt ver weg!
    Het is gewoon een kwestie van wennen denk ik.

Ik heb tijdens muziek mijn bas altijd goed open staan maar bij shooters redelijk laag altijd dough, dit omdat je laag niet kunt plaatsen waar het vandaan komt en tja dan kun je beter wat laag weg halen zodat je meer hoog hoort en beter de kogels kunt pinpointen (let op ik heb mijn bas niet uit staan! maar gewoon lager)

5. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen met een goede gaming headset / surround set (moet die wel kneitertjehard staan..) hebben gewoon een goeie voordeel in dat soort shooters. Daarom is het zo handig! ;D

6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb vandaag de Sharkoon gekocht. Ben bang dat ik vandaag alleen geen tijd meer heb om hem te testen :mad:

EDIT:
    Eerste impressies (na wat spelen met Bioshock 2);
    Headset voelde eerst wat zwaar aan (ivm een lichtgewicht sennheiser gevalletje). Maar draagt comfortable, ook
    langere tijd. Sluiten goed om de oren, schermen buiten geluid flink af. De logo's geven groen licht :eek:
    Bediening is wat wennen, maar werkt goed en gelukkig onthoud hij ook de instellingen.
    Het kastje kan aan/uit, maar de headset niet??? (lampjes brijven branden)
    Design is verder robuust en comfortabel.

Kabelzooi valt mij reuze mee!

Ik moest eerst wat wennen aan het geluid, maar dat komt omdat het zo anders is dan stereo, zeker op een headset. Sommige geluiden klinken
    ineens zachter, of wat holler, er is meer echo. Geluiden komen wel duidelijk uit alle richtingen. Geluidskwaliteit is prima en de 4 channels
    zijn afzonderlijk in te stellen. De bas kan behoorlijk opgeschroefd worden!

Ook nog ff de split second demo gespeeld en damn, weggeblazen door het geluid. Muziek tijdens start menu klinkt echt geweldig en ook tijdens de game is het echt _O_

Ik heb het voice gedeelte nog niet kunnen testen (niemand online), maar de eerste indruk is goed.

Laatst bewerkt: 13 mei 2010
  7. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    haha goed om te horen.
    maar over je probleempje met je stroom van je headset, ik heb hetzelfde gehad met mijn tritton, die kan ook niet uit en dat is best lastig!
    Ik heb voortaan gewoon een stekkerblok met switch die ik appart heb voor mijn headset zodat ik alleen nog switch hoef om te halen.
    vind het nog steeds idioot dat je die gewoon niet kan af zetten maar ach.

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mja, de headset connect met twee kabeltjes aan het kaste. Eentje voor de power. DIe haal ik nu steeds los.

Voor SP ben ik er dik tevreden mee, nu alleen nog een keer iemand vinden die ff voice met mij wil testen ...

9. COLOSSUS NL

COLOSSUS NL Not old, just Older

Leuk Bevonden:
    29
    Ach ik heb em zelf ook, ik had ook in de review geplaatst dat het een nadeel is dat je 2 stroompunten nodig hebt voor 1 headset en ja het uitzetten is een ander minpunt, maar goed, dat went! tenminste bij mij

10. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Je hebt maar 1 adapter nodig, dus 1 stroompunt... die powert en de headset en de SCU...

11. COLOSSUS NL

Leuk Bevonden:
    29
    Eeeeuhm ik heb 2 stroompunten nodig, 1 voor de SCU en 1 voor de headset!
    Misschien heb jij weer een nieuwer model, ik heb de V3 maar heb echt wel degelijk 2 adapters in het stopcontact zitten.;)

edit: ik ben er al achter waardoor het komt dat ik 2 stroompunten nodig heb, heb eerst de analoge versie gekocht en mijn oude Sharkoon zonder SCU verkocht, degene die mijn oude Sharkoon heeft gekocht heeft een nieuwe SCU gekocht maar beide SCU's bleken niet compatible met beide headsets en hebben we geruild dus heb ik de adapter niet die bij de nieuwe Sharkoon hoort.;)

Laatst bewerkt: 15 mei 2010
  12. De Josz

De Josz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt er is nu nog maar 1 stroompunt hieronder een link naar hun site die aangeeft dat er een rev 3 waarin wat dingen zijn veranderd en dat als je de oude V3 hebt ook zo'n stroompunt kan krijgen misschien iets voor jouw:

http://www.sharkoon.com/html/presse/pressemitteilungen/2009/09-10-23_x-tatic_en.html

Ik ga toch een Mixamp bestellen via astrogaming.co.uk en een Sennheiser PC 360 G4ME, alleen moet het vakantiegeld ff worden gestort! Dan zorg ik ook wel voor een kleine review hier.

Laatst bewerkt: 15 mei 2010
  13. COLOSSUS NL

Leuk Bevonden:
    29
    Correct maar zo als het nu werkt, werkt het ook en bij Sharkoon geven ze niks gratis weg helaas:

14. De Josz

De Josz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dan zou ik het ook zo laten!

15. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Vanavond voor het eerst met de Sharkoon MP gedaan. Rainbow Six II. Kon ik eindelijk de voice proberen. Ik ben erg duidelijk verstaanbaar voor de ander en de ander voor mij ook. Ik had het game geluid vol open en de voice kwam er strak overheen. En dat is regelbaar met een draaiwieltje.

Kortom voor mij voldoet de Sharkoon perfect en ik ben er dan ook erg blij mee :)

16. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Hey guys,

Even een klein vraagje wat betreft de Turtle beach X41.
    Als er terug gepraat word door iemand met wie ik in chat zit,hoe zit dat dan met het geluid van de game?

Hoor je dat er dan gewoon door heen,of word de game/film muziek tijdelijk ff gedempt ofzo?

17. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Headset: TurtleBeach X41
    Prijs:
    - Ongeveer 160-200 Euro
    Surround/Stereo:
    - Dolby Digital 7.1 / Dolby Headphone
    Dolby ondersteuning:
    - Dolby Headphone - Dolby Pro logicII - Dolby Digital 7.1
    Draadloos
    - Ja
    Aansluitingen Mixamp:
    - Optical in & out
    - Wit en Rode tulp

Pluspunten:
    - Geluid is fenomenaal, je hoort veel meer en je kunt geluiden gemakkelijk localizeren. Bijvoorbeeld kan ik gewoon een vijand in bijv BC2 om het huisje waar ik inzit horen lopen, precies waar hij naarbinnen gaat en hem bovenaan de trap opwachten met een 40MM verassing. Dingen zoals Snipers en waar granaten terecht komen worden ook perfect weer gegeven.
    - Geen "headset" geluid, je hoort gewoon de geluiden in je hoofd. (Dit probleem had ik met de Tritton wel)
    - Gaat na een paar minuten geen geluid signaal te hebben ontvangen automatisch uit om batterij te besparen.
    - Het draadloos werkt goed en heb tot en met 1 verdieping verder bereik.
    - Zit comfortabel, geen "zweterig" gevoel en zeer licht.
    - Prijs is goed te doen, op Cool-Prices is hij het goedkoopst 158,39 exl verzenden
    - Goed ontwerp, voelt niet plastic of fragiel aan.
    - Volume in te stellen op de headset zelf
    - Voicechat is perfect, iedereen kan mij goed horen en andere kan ik prima verstaan ongeacht of er nu atoombommen ontploffen naast me of niet.
    - Voicechat volume apart in stellen en te muten.
    - Sluit goed af, bijna geen last van geluiden van buitenaf, perfect tegen terroriserende buren.
    - Batterijduur is dik +12 uur met fatsoenlijke batterijen. Ook zijn deze makkelijk te verwijderen dmv opwippen.
    - Makkelijk aan te sluiten, had hem letterlijk binnen 1 minuut na uitpakken al in gebruik.
    - Een lage zoem toon als de batterij bijna leeg is zorgt ervoor dat je klaar voor de batterij switch bent en dat ie niet zowaar uitvalt.
    - Muziek speelt ie ook goed af, mits je op de MixAMP hem even op Bypass zet.
    - TurtleBeach logo knippert als hij nog aanstaat waardoor je kunt zien dat je hem nog moet uitzetten als je even weg gaat maar de game (en dus het geluid) aan laat staan.

Minpunten:
    - Het is even wennen aan het nieuwe geluid, sommige geluiden zijn gewoon is ietjes scheller om ze beter te kunnen localizeren.
    - Na 4 uur moest ik hem toch wel ff afzetten, dan ga je hem echt wel voelen.
    - Draadloos blijft draadloos en batterijen wisselen kan soms niet helemaal goed uitkomen. Ik raad dan ook aan om 2 AAAs ergens binnen handbereik te hebben. Het wisselen zelf is een kwestie van seconden en goed te doen in het donker.
    - Voicechat kraakt af en toe, dit probleem zit in het contact van de controller, een fix hiervoor is niet te veel bewegen of een andere controller proberen. Ook kun je een ander soort draadje bestellen bij TB die misschien beter werkt.
    - Heel af en toe hoor je een kraakje (echt eens per zoveel uur, bij mij iig) dit is waarschijnlijk doordat iemand verbinding zoekt met WiFi.
    - Hele lage galmen en basses kunnen soms een klein beetje kraak/ruis meebrengen, vreem genoeg is dit niet zo als hij op Bypass staat, wat dus betekend dat het in de MixAMP zit en lig niet de qualiteit van de speakers, al maakt dat in de praktijk weinig uit.
    - Hij heeft een hele lage hiss, in principe heb je hier geen last van.

Het chat volume word aangepast aan het game volume, als er heel veel game volume is dan gaat je chat volume mee omhoog en blijft goed verstaanbaar. Beide volumes zijn apart in te stellen en je zult altijd dat verschil blijven horen ongeacht wat er gebeurt.

Zit zelf ook bijna de hele avond in een party en het is eigenlijk nog niet voorgekomen dat ik iemand niet kon verstaan omdat je gebombardeerd oid word.

Laatst bewerkt: 19 mei 2010
  18. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    @ Drokz

Aaah kijk eens aan,helder en duidelijk antwoord! :b:

Zit er zelf aan te denken de headset aan te schaffen.
    M,n vriendin die moet namelijk ook vaak in het weekend werken,en is dan wel lekker als ik niet elke keer het volume van m,n surroundset op 1 streepje hoef te zetten.

Vind het wel prijzig,maar als ik de reviews mag geloven is het een goede keus.

Ik lees alleen bij pluspunten dat de batterijen zo,n 12 uur meegaan.
    Dat terwijl ik toch echt dacht te hebben gelezen dat deze na zon 4 a 5 uur wel op zijn.

19. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Het blijft toch alles tegen elkaar afwegen, het is gewoon een flinke uitgave zo'n headset maar als je hem veel gaat dragen is het zeker vestandig dat je in een keer een goed apparaat koopt dan iets waar je je op den duur aan gaat storen.

Ben zelf iig tevreden ermee, hij heeft wat kleine probleempjes maar zelfs voor een mieren verkrachter als ik zijn het niet echt dingen over te vallen. ;)!

Als je voor de TB X41 gaat, zit je xbox via WiFi op het internet en waar staat je draadloze router?

Succes met uitzoeken iig:b:!

EDIT: Lees je edit net pas:
    Het ligt natuurlijk ook aan welke batterijen je gebruikt, als je Hema huismerk gebruikt dan kun je ook niet verwachten dat ze lang mee gaan (al zijn die natuurlijk ook prima voor die prijs)

Heb zelf de 1000 AAA GP's gekocht op Greencell voor 12 euro ofzo en die gaan zo lang mee, als je de 650 koopt dan gaan ze die 5-6 uur mee maarja voor die paar euro verschil lijkt me dat niet verstandig ;)

20. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Goed om te lezen dat je er tevreden mee bent. De minpuntjes die je noemt wegen mij toch zwaar. Ik ben blij dat ik voor de Sharkoon ben gegaan :) Ieder zijn ding zullen we maar zeggen :D

Deel Deze Pagina