1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 13]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Die interne zijn wel beter dan zo'n prielig dingetje. Gewoon een PCI kaartje halen met 3 antennes, dan komt het helemaal goed ;)
     
  2. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    ik weet niet of ik dat hier kan vragen, maar ik wil mijn computer verkopen en een laptop kopen. Sinds ik een zoontje heb en een PS3 heb ik echt geen tijd om op mijn pc te gamen, waar ik hem toen wel voor heb gebouwd. Wat ik nu op mijn pc doe kan ik makkelijk op een laptop. Scheelt ruimte....

    Een leuk verhaal denk je...waarom post je dat? Ik wil graag weten wat een reële prijs is voor dit systeem.
    Het systeem is 1,5 jaar oud en op alle onderdelen zit nog garantie. De videokaart is net een half jaar oud.
    ikzelf had zo'n 700 euro in gedachten, is dat te veel of juist te weinig?

    Dit zijn de specs:
    • Coolermaster centurion 5 kast met 15 in 1 kaartlezer
    • Dvd speler van NEC
    • Draadloos netwerkkaart van Sitecom, de wl-171
    • XFX ATI HD4870 1 gig DDR5
    • intel E8500 dualcore processor.
    • OCZ reaper 2x 2gig ddr2 1066 geheugen met heatpipe
    • Asus P5Q-PRO met P45 chipset. Onboard geluid, LAN, firewire, en esata.
    • Coolermaster real power m520 modulaire voeding.
    • twee harde schijven. In totaal 1,5 terrabyte. samsung 500G spinpoint F1 en de 1T spinpoint F3
    • LG monitor L194WT-SF
    • TEAC powermax 240/2.
    • logitech media keyboard 600
    • logitech m-sbf96 muis
    • ligitieme windows 7 ultimate 64-bit, met installatie DVD
    • microsoft office 2007
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2010
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Gewoon op marktplaats zetten, lijkt me wel een nette prijs (als je Windows en Office legaal is).
     
  4. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    windows en office zijn legale versies...ik heb het op MP gezet...ben benieuwd
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  6. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje.

    Ik heb hier nog een pc staan die niet meer wordt gebruikt. Niet heel nieuw, ook niet heel oud. Ik dacht als ik er nu een tv-tuner kaart inzet kan ik er mooi tv mee opnemen.

    Het is een:
    Athlon XP 3000+ 2.17 GHz
    ATI Radeon 9200 (128 MB DDR SDRAM)
    1 gig RAM

    Zou de pc het aankunnen of is het vragen om problemen?

    Aangezien ik niet veel van tv-tuners af weet. Moet ik nog specifiek ergens op letten?
     
  7. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 2 vraagjes aangezien ik binnenkort een nieuwe laptop/pc wil aanschaffen..

    1) Wat is het verschil tussen een intel core i5 en i7, hij is natuurlijk beter maar waar merk je dat aan als je bezig bent op je pc?

    2) Zit er veel verschil tussen videokaarten bijv. Ati Radeon of Nvidia Gforce en zo ja wat is dan het best.?
     
  8. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Een i5 heeft de beste prijs/kwaliteits verhouding en ik weet niet waar je je laptop/pc gaat gebruiken maar tenzij je hem niet ten volste gebruikt is een i7 weggegooit geld imo.
     
  9. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Meh, PC kan het misschien wel aan, als is je 3D kaart wel heel erg zwak (Ik heb ooit de qua prestaties vergelijkbare 9600SE gehad, echt een drama), maar ik heb ook ooit is een TV kaart gehad, het werkt niet fantastisch.. De kaart zelf is niet zo belangrijk, het is de software die het doet. En bij al die TV kaarten is dat vaak crap. Maar goed, voor 30 euro is het natuurlijk altijd het proberen waard.

    Als je echt nog wat met die PC wilt doen, ga dan op zoek op marktplaats naar een fijne AGP kaart. Voor een paar euro moet je je PCtje toch behoorlijk kunnen upgraden.

    Deze x1600 voor 15 euro op marktplaats: http://computer-software.marktplaat...0o9wQzyN5IPv7jlcRC4f54/AENukwu&fta_ind=1&fs=1

    Als tie werkt een prima update.
     
  10. bram1805

    bram1805 Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Nugget Leg

    Nugget Leg Goedendag!

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar een laptop. Mijn oog was gevallen op deze. Wat ik erop zal doen: Muziek luisteren(iTunes), MSN, internet en af en toe een spel( World Of Warcraft). Is deze daar dan geschikt voor? (heb er zelf niet veel verstand van)
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nah, er zijn wel beter keuzes als je een mini PC wilt. Zal zo wel ff wat voor je zoeken.

    Edit:
    Ik zou gaan voor deze: http://tweakers.net/pricewatch/247448/asrock-ion-330ht-bd-320g-hdd-zwart.html.
    Heb je in ieder geval een normaal merk, en zo weet je zeker dat je support krijgt.

    Succes als je daarmee WoW wil spelen, dat zal moeizaam gaan. Je kan beter kijken naar een laptop met iets betere grafische kaart (minstens ATI 4000 serie of Nvidia 200 serie). Zal zo wel ff wat voor je zoeken.

    Edit:
    Wil je de nieuwste techniek (qua processor/videokaart) erin? Koop een Dell Studio 15. Deze kan je kopen met de nieuwe Core i3 processoren van Intel en de HD5000 serie van ATI, voor ongeveer €550. Heb ik een paar weken geleden nog gekocht voor mijn stiefzusje, prima ding!

    Maakt dat geen klap uit, koop dan deze: http://tweakers.net/pricewatch/251933/hp-pavilion-dv6-2120ed-(vy329ea).html
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2010
  13. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er hier mensen die enige kennis hebben van de tweedehandsmarkt voor PC's? Ik zit er namelijk over te denken om mijn pc te verkopen, aangezien ik mijn laptop full time wil gaan gebruiken.

    Specs zijn als volgt:

    CPU Type DualCore Intel Core 2 Duo E6750, 2666 MHz (8 x 33:cool:
    Systeemgeheugen 4096 MB (DDR2-667 DDR2 SDRAM)
    Moederbordnaam Asus P5K (3 PCI, 2 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio,Gigabit LAN, IEEE-1394)
    Videokaart NVIDIA GeForce 8800 GT (512 MB)
    Hardeschijf SAMSUNG HD501LJ ATA Device (500 GB, 7200 RPM, SATA-II)
    Optische Station LITE-ON DVDRW LH-20A1S ATA Device

    En het zit allemaal in een Coolmaster 690 kast.

    Iemand enig idee hoeveel ik hier voor zou kunnen vragen?
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Case: €40
    CPU: €50
    Geheugen: €60
    Moederbord: €40
    Videokaart: €50
    HDD: €30
    DVD: €10

    En dan nog een voeding..
    Alles bij elkaar zou ik zeggen €300
     
  15. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks,

    Voeding is trouwens een Corsair CMPSU-520HXEU, 520 Watt.

    Zou jij aanraden om het complete systeem in 1 keer te verkopen, of wordt dat lastig en is het sneller om de componenten los te verkopen?
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Alles in 1x is wel makkelijker, ook voor jezelf. Succes ermee! :)
    Edit: die voeding is nog wel wat meer waard, je totaalprijs kan denk wel rond de €325.
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2010
  17. Nugget Leg

    Nugget Leg Goedendag!

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga voor de HP Pavilion. :)
    Thanks voor het opzoeken *)
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    No problemo señor. Veel plezier ermee :)
     
  19. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zit eraan te denken een nieuwe PC te kopen. Ik vraag me af of het beter is om een back bone (wat houdt het precies in? Ik heb alleen gelezen dat je zo goedkoper uitbent) te kopen en vervolgens zelf de componenten ervoor te kopen. Of is het misschien beter om zelf een kant en klare PC te kopen?

    Ik zal wel wat extra informatie geven over de soort PC die ik zoek; ik zoek een PC waarop ik de meeste MMORPG's kan spelen. Denk hierbij aan WoW (qua specs), 9Dragons, RF Online, Blade and Soul en ga zo maar door. Graag zou ik een snelle computer willen met genoeg geheugen voor games, maar ook voor veel muziek. Ik heb al een goed beeldscherm, dus dat hoeft er niet bij. Ik hoef geen killer-specs die nodig zijn voor Crysis en Far Cry 2. Zolang het maar goed genoeg is voor de MMORPGs en dergelijke. De prijs is maximaal 1000 +-, maar het liefst goedkoper als het kan.

    Als een kant en klare computer beter is, zou ik suggestie's op prijs stellen en het liefst met een korte uitleg van waarom en hoe of wat. Excuses voor het hele verhaal en het ietwat grote lijstje.
     
  20. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ik heb even geen tijd om te zoeken naar PC's (examens) maar ik kan wel zeggen dat die 1000 euro way too much is. Ik denk met de eisen die jij hebt je makkelijk klaar kunt zijn voor de helft.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina