[TV-Amerika] Lost [Deel 2]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 28 mrt 2008.

1. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Pff.. vannacht gaat het gebeuren. Ik zat alleen nog te denken aan een paar dingen waar ik het antwoord nog niet op weet.
    Dit zijn: Wat hadden die getallen nou te betekenen, seizoen 2 ging alleen maar om die getallen. Overal kwam er wel 815 of 1516 voor.

En wat was nou dat grote beeld met dat voet.

2. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met die getallen weet ik niet maar dat voet was wel degelijk een standbeeld, dat was geloof ik al vorig seizoen te zien ergens. http://lostpedia.wikia.com/wiki/Statue_of_Taweret

3. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik had het wel gezien, maar dat riep eigenlijk alleen nog meer vragen op. Wat dat beeld dan zo speciaal maakte. Ik had namelijk in seizoen 5( toen je dat beeld voor het eerst zag) echt zon WTF momentje.

4. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.337
    Als je research gaat doen, hebben die getallen vast religieuze betekenis. Meer dan dat zul je nooit te weten komen denk ik. Zo werkt het met Lost nu eenmaal. Die makers zijn gewoon dickheads. ;)

5. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De enigste verklaring die dit seizoen is gegeven, dat de mogelijke opvolgers van jacob die getallen waren.

6. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Het zit er weer op.

Goeie gok. ;)

Tsja, einde. Jammer.

7. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.337
    Nailed it! ;)

Mooi einde zeg.

8. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toch wel onder de indruk van de laatste aflevering, toch jammer dat er ENORM veel vragen onbeantwoord blijven maar dat is misschien ook wel het leuke van Lost

9. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    WOW wie had dat verwachten. Bijna IEDEREEN dacht dat de flash sideways een parallelle alternatieve realiteit voorstelde, ha WRONG. Het is 'purgatory' een plek die de personages na hun dood hebben gecreëerd om samen 'heen' (naar de hemel) te gaan en los te laten van hun aardse levens. Het werd allemaal opgezet, zodat wij dachten dat het een parallelle realiteit was gecreëerd door de atoombom die ze hadden afgestoken. Het doet me denken aan de eerste flashforward die we zagen, waarbij iedereen dacht dat het een flashback was totdat kate verscheen naast bebaarde jack. Juliet zei nadat ze doodging 'It worked', dit deed mij en waarschijnlijk veel mensen denken dat de flash sideways inderdaad een parallelle realiteit voorstelde en dat juliet dit gezien had, maar 'it worked' was blijkbaar wat Juliet zei nadat sawyer de snoepautomaat weer aan de praat kreeg.

Tijd bestond dus niet waar zij waren, de personages die wij niet dood hebben zien gaan (kate, lapidus, ben, hurley etc.) zijn pas NA jack zijn dood heengegaan. Bewijs hiervoor is dat hurley tegen ben zegt dat hij een geweldige nummer 2 was, wat dus betekent dat zij ook nog herinneringen hadden lang na de gebeurtenissen in de serie.

Ze leefden uiteindelijk allemaal een leven die ze graag wilden in 'purgatory' (bijvoorbeeld jack en zijn zoon), maar werden 'wakker' nadat ze elkaar weer gevonden hadden. Ze hadden namelijk elkaar nodig om 'heen te gaan' ze waren verbonden in hun relaties, vriendschappen en liefde voor elkaar. Ze waren op elkaar aan het wachten, totdat ze samen konden 'loslaten'. Persoonlijk vond ik het een prachtig einde en werd emotioneel bij heel veel scenes. Vooral het einde waarbij jack teruggaat naar de plek waar hij wakker was geworden en vincent naast hem komt liggen terwijl hij doodgaat heeft me diep geraakt. Vaarwel lost, bedankt voor de geweldige 6 jaar!

10. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Erg goed en mooi verwoord Nilamo. En ook helemaal met je eens, achteraf besefte ik ook pas wat ik had gezien en hoe mooi het eigenlijk was. Een waardig einde van een prachtserie.

11. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Pffff... Het was zeker een bijzonder einde! Tjah, wat verwacht je van een serie die al 6 jaar zorgt dat je GEEN idee hebt wat er nou precies aan de hand was. Binnenkort maar weer eens de hele serie achter elkaar aanzetten :)

Btw: de alternatieve eindes zijn ook ERG tof :D

Laatst bewerkt: 25 mei 2010
  12. Xenn0X

Xenn0X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    echt heerlijke serie. einde net zo goed als het begin.
    had dit niet verwacht. wel grappig dat je 6 seizoenen naar dooie heb gekeken:)

13. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    wow jij snapt het niet :thumbs:

14. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    635
    Ze hebben de serie perfect afgesloten, heel erg mooi einde. Schitterend. Geweldige serie!:cool:

15. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Ik probeerde net dit seizoen samen te vatten voor een vriend, maar dat is ERG lastig! Haha, wat een verhaal! Ben er nog steeds van ondersteboven!

Weet iemand waar en of ik het hele verhaal ergens terug kan lezen? Dus zeg maar een samenvatting van alle seizoenen? :)

16. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.337
    Lostpedia waarschijnlijk wel.

17. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij snap jij het niet 8)

18. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Die alternate endings zijn echt episch eerst een Robinson einde. 'Sayid former torturer' helemaal pissed dat het eiland hem heeft weg gestemt.

En sopranos einide :lol:

Volgens mij snap jij het ook niet. :cool:

Alleen de alternate timeline van laatste seizoen was Purgatory. Alle gebeurtenissen op het eiland zijn echt gebeurd.

19. BFR

BFR Active Member

Leuk Bevonden:
    402
    Precies.
    Toende makers in S1 riepen dat ze niet dood waren logen ze niet, omdat het eiland en al z'n dingen echt waren. Alleen in de Alt. tijdlijn waren ze dood

20. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    jup :)

Lijkt me ook lastig voor sommige personage dat ze anders 2 keer dood zijn gegaan ;)

Deel Deze Pagina