Anti Aliasing

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door UmmY, 26 mei 2010.

1. UmmY

UmmY Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goeiemorgen allemaal,

Allereerst zal ik mijzelf even voorstellen.
    Ik ben Salih, 21 jaar oud en woon in Amersfoort.

Ik ben in bezit van een Xbox 360. Ik speel fanatiek de FIFA series. Mijn broertje daarentegen is helemaal verslaafd aan COD :p

Zo ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik de Xbox 360 met een Full HD LCD gekocht. Meerendeels van het tijd zit mn broertje erachter, maar zelf maak ik ook de benodigde uren achter de Xbox.

Alleen het delen van die uren gaat soms niet zo makkelijk :D Vandaar dat ik van plan ben om binnenkort een nieuwe Xbox 360 te halen en een LCD TV.

Maar voordat ik dat ga doen heb ik een aantal vragen. Ik erger me namelijk met FIFA10 dood aan het anti aliasing tijdens het spelen, ditzelfde anti aliasing gedoe heb ik ook last van met World Cup 2010.

Mijn vraag is: Ligt het anti aliasing aan het LCD TV, Xbox 360, HD kabel of aan het spel?

(http://nl.wikipedia.org/wiki/Anti-aliasing)

Anti aliasing komt het meest toch zicht als je de doelpalen enz ziet bij een voetbalspel. Niet normaal lelijk, ik erger maar daar gewoon aan. Mocht er een oplossing zijn omdat te voorkomen dan hoor ik het graag!

PS.

Dit wou ik aanschaffen:

Spelcomputer: Xbox 360 Elite
    LCD: LG 32SL8000
    HD Kabel: HDMI Cable (1080p) - D3MON
    Games: Sport (Voetbal), Race en Shooter

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ligt aan het spel, kan je verder niks aan doen.
    Trouwens, niet een dure HDMI kabel kopen, maar gewoon een van maximaal €10. Tot 2 meter zijn ze allemaal precies hetzelfde. Behalve die van de Action, die zijn altijd kut :+.

3. AnthraX

AnthraX We're oscar mike!

Leuk Bevonden:
    0
    HDMI kabels moet je inderdaad geen geld in steken. Ik heb hier een 15 meter HDMI kabel liggen zodat ik de xbox en pc boven kan laten staan als ik ze op de tv beneden wil aansluiten. Gewoon een kabel van €15 en het werkt prima.
    Als je echt een mooi voetbalspel wil moet ik zeggen dat je PES10 gewoon op je PC moet gaan spelen. Xbox controllers aansluiten op PC en dan pas heb je echte graphics. Sowieso is FIFA10 een lelijk spel. Ik heb ze beiden op me PC maar PES10 is echt vele malen mooier...

4. emusa

emusa 2 B or not 2 B

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij bedoel je dat je last hebt van alliasing i.pv. anti-aliasing, toch? Heb je last van de kartels, of juist van een "uitgevlekt, smooth" effect? Anti-aliasing is een techniek die juist zorgt dat de aliasing verminderd wordt; ofwel de kartels worden minder zichtbaar.

Er is zeker een kans dat 't deels aan je TV ligt.
    Veel LCD's hebben zgn. "digital picture processing", zoals Philips Pixel Plus heeft of LG de XD engine. Deze verscherpen het beeld, maar maken het vrijwel altijd heel onnatuurlijk en "hard". Ik zet dit soort processing altijd uit op een Tv, aangezien ik het beeld graag zo puur mogelijk heb. Pas ook op met te hoge sharpness en/of contrast waarden; met name dynamic contrast modi op LCD Tv's vind ik vaak waardeloos & zou ik eveneens uit zetten [of op minimaal].

Succes! :)

5. UmmY

UmmY Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik bedoelde uiteraard aliasing. Ik ben momenteel in bezit van een kleine benq e2200hd. Ik weet niet of ik die instellingen die jij allemaal zei hier op deze scherm kan aanpassen?

6. emusa

emusa 2 B or not 2 B

Leuk Bevonden:
    0
    Dat weet ik ook niet; dit kan je nagaan door de menu's te doorlopen. installingen als sharpness, contrast en dynamic contrast zijn vrijwel altijd op een LCD-tv te vinden. Daar kan je eens mee stoeien & kijken of het wat oplevert.

7. UmmY

UmmY Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal het zometeen, zodra ik thuis ben, gelijk proberen. Bedankt voor de tip :)

8. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    uit eigen ervaring ligt het gewoon aan het spel, je kunt je tv ervoor instellen om het minder zichtbaar te maken (als die al niet een Game instellling heeft) maar sommige spellen zijn gewoon echt pixeltje tellen. Andere daarintegen zien er weer prachtig uit en is er geen pixeltje te zien met dezelfde tv-instelling.

Probeer's wat andere games zou ik zeggen, en check of je alles op HD hebt staan.

Deel Deze Pagina