Hey allemaal, Een vriend van mij heeft sinds een paar maanden een xbox, maar hij zit met een erg vervelend probleem. Elke keer als hij online gaat, zoals Call of duty/Halo dan na een X aantal minuten word hij van Live gedisconnect. Erg vervelend als je natuurlijk midden in een game zit. - Hij heeft een Siemens Gigaset als modem, Hij heeft een open NAT, Hij is verbonden met de modem/router d.m.v. een ethernetkabel en hij heeft een goede snelle verbinding. Weet iemand wat het probleem is, of heeft misschien tips? Bedankt, MVG
Standaard vraagje maar is er ondertussen nog veel netwerkverkeer van bv. PC's die a/h downloaden, streamen,... zijn? Heeft hij het probleem altijd of slechts sporadisch? En kan hij eventueel z'n xbox eens proberen rechtstreeks aan de modem aan te sluiten om te kijken of het probleem nog steeds volhardt. Ps; Voor meer info kijk ook even in de Xbox Live Vragen [Deel 6 - Korte vragen/Connectie problemen? thread misschien.
Bedankt voor het snelle antwoord, Hij heeft een goede verbinding.. en er is verder geen zwaar internet verkeer, behalve wat msn/I.E etc. Het probleem heeft die altijd al, hij kan bijvoorbeeld ook geen grote groepen online joinen, 6vs6 kan nog, voor een aantal minuten.. maar 9vs9 bijvoorbeeld gaat helemaal niet goed; dan komt hij er helemaal niet in. Is het misschien zijn firewall of iets dergelijks? Gr.
Een firewall op de PC kan er niets mee te maken hebben tenzij je zou werken m.b.v. ICS of netwerk bridging. De routerfirewall zou roet in het eten kunnen strooien, je zou sowieso een uitzonderingsregel kunnen maken voor je xbox 360, maar normaal gezien is dit vreemd als je een open NAT hebt. Dit wil namelijk zeggen dat alle nodige poorten open zijn voor normaal gezien dataverkeer nodig voor de xbox live service vlot te laten verlopen. Hij heeft nooit het probleem dat de verbinding soms verbroken wordt? Korte disconnects? Maar enkel en alleen bij grotere groepen loopt het mis? Is dit bij online multiplayer games enkel het probleem en kan hij wel ongestoord met 8 man in een party chatten of levert ook dit laatste problemen op?
Hij houd problemen, met kleine groepen doet de even mee... En probeert hij een grote groep te joinen, dan wordt hij er gelijk af gegooid. Verder als die online is, heeft hij weinig problemen... En als we een private match doen gaat het heel lang goed. Maar verder online is gewoon om de 5/10 minuten ligt die er uit.. Zit ook niet een vast patroon in. Daarom weten wij het ook niet meer
En hij blijft die problemen ook houden als er geen ander netwerkverkeer is (geen laptops/pc's) dus & de verbinding is zeker snel genoeg.. Ondervindt hij dezelfde problemen van disconnect soms op PC? En na zo'n disconnect op z'n xbox kan hij meteen terug succesvol een open NAT connectietest doen, en krijgt hij geen MTU melding ofzo? Kan hij niet even proberen de console rechtstreeks op de modem aan te sluiten en kijken of het probleem blijft aanhouden? De opstelling is nu toch gewoon modem >ethernetkabel> router >ethernetkabel> xbox 360?
Ik heb een probleem zo'n beetje hetzelfde als dit. Word er ook steeds willekeurig afgegooit in FIFA 10 online. Ik zit met de XBOX 360 en 2 pc's in 1 router met kabels. Ben er nu achter waardoor; telkens als mijn broertje op zijn PC op steam inlogt of bijv. in spellen als Call of Duty MW 2 een server gaat zoeken, word ik eraf gegooit. Ook als hij het spel weer afsluit vlieg ik er af. Het lijkt erop dat zodra hij ergens verbinding maakt/verbreekt, ik ook de verbinding verlies. Het gebeurd niet als hij op internet gaat. Ik kan wel mn xbox opnieuw starten en dan doet de verbinding het weer maarja, dan is de online game al naar de knoppen. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit op moet lossen, zou erg blij zijn als iemand me kan helpen?? Heel frustrerend zo.
@meesterknecht post hier niet jou problemen het gaat om iemand anders probleem post @ http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=140437 On-topic Heeft hij misschien illegale programs of omgebouwde xbox?? als je nee op reageerd weet ik bijna zeker dat de pc stoort. MrBeast