1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

HARD-DISK van X-BOX is onhandig!! Nintendo heeft iets VEEL beters!!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door !!LUKE!!, 29 sep 2001.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. !!LUKE!!

    !!LUKE!! Guest

    Ey ik moet dit ff kwijt..=( Iedereen die de X-BOX beter lijkt omdat dat ding een hard-disk heeft heeft het fout..
    Misschien is aan het begin de hard-disk handig.. Maar om spellen te saven heb je helemaal niet zo heel veel ruimte nodig op de disk.. Nintendo heeft iets wat VEEL beter is..
    Namelijk de SD-cards..
    De hard-disk van de X-BOX kan je nergens mee naar toe nemen, dus als je iets hebt gesaved hebt op je HD dan kan je niet ergens anders ermee doorgaan.. En records die opgeslagen staan op de HD kan je ook niet meenemen naar vrienden..
    Misschien is momenteel de capaciteit van de SD-card beperkt, maar na een tijdje worden de capaciteiten veel groter.. Nu zijn de SD-cards er voor maximaal 256 mb geloof ik.. En die dingen worden steeds goedkoper.. En over 2 of 3 jaar zijn die dingen er al van 4 GB.. Dat is dus VEEL handiger dan zo'n grote HD..

    En vergeet niet dat SD-cards zowiezo de toekomst zijn..
    Wij hebben hier thuis zowiezo al 2 SD-cards liggen.. Voor de digitale camera's!! En de mogelijkheden met SD-cards zijn ONEINDIG!!!! Ze gaan later gebruikt worden voor digitale filmcamera's, en ze worden NU al gebruikt voor digitale fotocamera's.. Wij hebben hier 2 digitale fotocamera's..( dus geen HI8 meer enzo) Op de SD-card van 32 mb passen ongeveer 250 foto's van HELE goeie kwaliteit en superhoge resolutie..
    Ook kan het in de toekomst gebruikt worden in GSM's en organizers enzo, en nog ontelbaar veel andere apparaten.. Oh ja.. wat dacht je van MP3, de MP3 spelers van nu gebruiken die kaarten ook..
    Bedenk zelf maar waar het allemaal nog meer in kan!!!!!
    En natuurlijk kan het in de Gamecube!!!

    Bedenk ZELF maar wat beter is.. een HARDDISK of een SD-card.. Er is tenslotte wel een groot verschil tussen een Hard-Disk (PC-shit) en een SD-card (andere multimedia en grote multi-functionaliteit)

    NOG EEN HELE GOEIE REDE OM DE GAMECUBE TE KOPEN!!
    EEN HELE GOEIE ZELFS!!
    :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9
     
  2. Micro$oft

    Micro$oft Gamecube Die-hard!!

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    En dan wil ik nog wat aan toen voegen, je zou natuurlijk via je memory card alles wel weer naar je vrienden mee kunnen nemen op de X-box, alleen die zijn lang niet zo groot, en om dan met een heel pakket memorycards me te slepen is niet handig

    .... De SD card's is inderdaad een soort los/vaste schijf.... veel practieser...

    Overgings, weten jullie hoe groot zo'n SD-card is:
    Zo dik en lang als een paperclip, en zo breed als een postzegel.... En daar kan van 32MB to 4200MB (4GB) op.....
     
  3. !!LUKE!!

    !!LUKE!! Guest

    Voor zover bekend is.. maar naarmate de tijd vordert, wordt de capaciteit ook groter!!
    En je kan die dingen gewoon meenemen in je portomonee...
    Het is idd even groot als een postzegel!!
     
  4. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Waarom het niet verstandig is:
    1) Soort: Er zijn VET veel typen draagbare media. het is pur toeval dat jij ook SD Cards had. Compact flash is ook veel voorkomend enz.

    2) prijs. Je zegt dat ze groter en goedkoper gaan worden. Dat zie ik in de komende 3 jaar nog niet gebeuren: die dingen bestaan al drie jaar en de prijs is nog niet eens te vergelijken met de GB prijs van een HDD.

    CompactFlash (SD Card stond niet op tweakers):
    1/4 GB = fl. 397,- ( 15,88 gulden/GB )

    Maxtor 40 GB HDD (die ik zelf net heb gekocht)
    40 GB = fl. 305,- ( 0,13 gulden/GB )


    en de SD Card zit nog half in de ontwikkelingsfase
     
  5. !!LUKE!!

    !!LUKE!! Guest

    Ja poot.. maar het wordt steeds goedkoper.. Uiteindelijk kan je die 128 mb kaartjes voor heel goedkoop krijgen.. Het wordt haast elke 2 maanden een stuk goedkoper En je kan niet zomaar elke Hard-Disk er in pleuren.. Moet speciaal daarvoor zijn..
    En trouwens.. Alles wat portable is is duurder..
    En waarom grote kast nemen als een klein kaartje het ook kan.. moet je momenteel iets meer voor neerleggen.. Maar je kan het meenemen in je portomonnee
     
  6. !!LUKE!!

    !!LUKE!! Guest

    En wou je trouwens die harddisk in een digitale camera of een filmcamera proppen?? NOU NEE!!
    Het is inderdaad NOG wel veel duurden in verhouding, maar je betaalt voor de multi-functionaliteit die SD-cards hebben!! Het is wel een errug groot verschil he.. zomaar de capaciteiten naast elkaar leggen.. Uiteindelijk blijft de X-BOX nergens met z'n harddisks..
     
  7. Martijn

    Martijn I have returned!

    Berichten:
    1.269
    Leuk Bevonden:
    1
    Pff misschien iets rustiger aan doen?
    En jij zegt dat je die SD cards voor meer dingen kunt gebruiken. Dus jij saved de ene dag een game op die kaart en pleurt hem de dag daarna ff in je digicam :confused:
     
  8. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Games worden op een memorycard gesaved en niet op de HD (misshcien dat je daar wel voor kan kiezen)

    en nu wordt er weer enorm gehamerd op de mem-card grootte.. wat maakt dat nou uit? ik bedoel het maakt de console niet het beste ofzow..
     
  9. !!LUKE!!

    !!LUKE!! Guest

    Ja dat kan inderdaad ja.. En ik weet ZEKER dat ik dat ga doen.. En in mn MP3 speler enzo.. Panasonic heeft tegen die tijd heel veel apparaten op de markt gebracht die er gebruik van maken!! Op IGN hadden ze zo'n plaatje ervan, maar die kon ik niet meer vinden.. ]:-
     
  10. !!LUKE!!

    !!LUKE!! Guest

    Nee inderdaad niet.. maar het is wel één van de factoren waarop je moet letten.. Of wil je met een memory card zo groot als een boek op zak lopen..
     
  11. Micro$oft

    Micro$oft Gamecube Die-hard!!

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    het was wel degelijk de bedoeling om save games op de harddrive weg te schrijven, en ook zelfgemaakte levels, updates van spellen (hoor ik daar het woord patches, bah wat een vies woord), aanvullende goodies...
    Maar op een grote memory card is dat wel wat handiger...

    En met een hardrive worden spelprogrammeurs lui van, ze gaan snel dingen tijdelijk 'swappen' en kunnen een foutje veroorloven, "dan moet je maar een patch halen van internet".
     
  12. Tijman

    Tijman Player

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    Een goede reden voor mij om geen ngc te kopen is omdat ik niet graag bij dezelfde doelgroep hoor als mannetjes als luke.
     
  13. !!LUKE!!

    !!LUKE!! Guest

    Waar slaat dat nou weer op.. Zeg nuttige dingen of ga je snacks bakken.. Je bent zeker zo'n dik mannetje die vrienden wil maken op het internet omdat hij dat in het echt niet kan omdat je te LELIJK ben

    Zo dat sloeg ook nergens op..
    (slaat alleen op de signature)
     
  14. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    tijman is zeker niet dik hoor dat ken ik je garanderen :)
     
  15. !!LUKE!!

    !!LUKE!! Guest

    het was ook maar wat gelul.. :D :D :D :D :D :D
     
  16. Nintendofan

    Nintendofan De schrik van de Xboxfans

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    pff GCN fanboys in zicht...

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik die HDD van de Xbox niet zie zitten, mp3's op je console? oh please, dat vind ik tever gaand, doe dat op je PC ofzow maar op een console voor de zogenaamde 'hardcore gamers' (ik had mezelf voorgenomen dat woord nooit meer te zeggen), kvind het belachelijk. 10 GB dan nog...Tja, ik heb toch liever de keuze tussen een SD kaart van 0.5 MB tot 4 GB, kun je makkelijker meenemen enz, zijn gewoon voordelen maar niet echt iets om een XBox voor te laten vallen en de GCN voor te kopen. Wil je een Xbox maar geen HDD, dan is dat pech voor jou, will je een GCN maar geen SD card, geen pech voor jou, je moet niet, wil je er toch een maar niet veel geld of niet veel nodig? Koop een 0.5 MB SD kaard voor nog geen 25,-


    En waarom moet dit soort discussie altijd tot ruzie lopen?
    Discusser verschilt niet veel van disputer he...
     
  17. Steev!

    Steev! Xbox Fanaat

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de Xbox heb je toch ook een soort MemoryCard? OF heb ik dat verkeerd?

    Je koopt gewoon 1 zo'n ding, en zet je savegames op je harde schijf. Als je dan ergens anders aan een game wil zitten, kopieer je je savegame gewoon even naar je MemoryCard. 's Toch ook goed?
     
  18. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    ja dat is er wel, maar die is niet al te groot, 1 MB ofzow, r zullen nog wel een aantal nepperds op de markt komen met meer geheugen (de Sega controler had 1 meg, er waren nepperds van 16 meg..)

    maar zo'n SD card van een paar gig is wel relaxter.. ken je gewoon altijd alle savegames meenemen
     
  19. Steev!

    Steev! Xbox Fanaat

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar zoveel savegames hoef je er niet op te douwen als je naar iemand anders toegaat, alleen die je wilt spelen.
     
  20. Nintendofan

    Nintendofan De schrik van de Xboxfans

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    dus als jij met je memcard naar een vriend gaat wis je eerst alles ofzow?
    Als je vind dat 0.5 MB te weinig is dan koop je gewoon een 8 MB, is dat nog teveel, koop dan een 16 MB enz. Heb je een digicam, koop eentja van 500 MB, heb je je foto's en savegames op een card...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina