1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 14 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    :eek: Dat zal ze in redmond niet lekker zitten.

    Moet wel zeggen dat ik her en der lees dat de berekening nogal in het voordeel van Apple uitvalt. Zo worden de aandelen van Gates en Ballmer niet meegerekend en die zijn toch ook wel goed voor een miljard of 20.

    Maar het geeft wel aan hoe hot Apple op dit moment nog steeds is, de omzet is veel lager dan die van Microsoft maar het aandeel is zo hot dat dat voor beleggers blijkbaar niet uitmaakt.

    edit:// Vraag me trouwens ook wel af waar Google staat in deze ranglijst

    zoveel dus, ook niet misselijk

    edit:// Damn, het aandeel Apple is sinds de jaren 90 bijna 1000% gestegen :eek: Zou toch willen dat je vlak voor de lancering van de iPod een stapeltje aandelen gekocht had
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2010
  2. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    dan zou je nu binnen zijn zeg :+
    Maarja dat kun je niet weten:9
     
  3. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Hmm,

    Ik begin te twijfelen om mijzelf een MacBook Pro cadeau te doen. Zeker omdat je nu ook een Ipod Touch erbij "krijgt" voor zo'n 20 euro extra en ik nu nog student ben en extra korting krijg (en ik ken een vriend die in een Apple store werkt:+).

    Mag mezelf ook weleens kietelen.O-) Mijn oog is gevallen op een 15 inch model. Een maatje kleiner zou ik ook niet erg vinden (13 inch). Zitten er echter grote verschillen qua prestaties tussen de Nvidia 320 en Nvidia 330 videokaart?
     
  4. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Videokaarten heb ik geen verstand van :+! Maar die actie van die korting op iPods is alleen online via de Apple Store voor het onderwijs! Ben namelijk ook van plan om via die actie mn Macbook te gaan kopen (vriendin is nog 2 maanden student) en was hier in Breda bij iFactors gaan vragen of zij ook meededen, maar dat was dus niet het geval! En als je naar het aanvraagformulier voor die korting gaat, moet je ook aangeven waar je je Mac gekocht hebt en dan kun je alleen Apple Online Store selecteren! Koop er zelf idd ook een Touch bij voor 20 euro en die zet ik dan meteen op Marktplaats, is weer extra korting op mn Macbook ;)!
     
  5. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    De iPod Touch 8 gb die je nu dan voor €19 bij een MBP krijgt he... Is dat de 2g of de 3g van de iPod Touch?
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    iPod touch 3rd Gen ( G3 ). Niet 3G.
     
  7. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja dat bedoelde ik ook eigenlijk :p Haha!
     
  8. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, die korting probeer ik ook nog even mee te pakken. Altijd gezegd dat ik mezelf een MacBook Pro cadeau doe als ik geslaagd ben. En daar begint het nu op te lijken.:+

    Ik twijfel echter nog wel. Blijf het veel geld vinden. Qua specs zit je bij andere merken rond de 1000 euro. De rest betaal je dus voor een "Apple". Maar het lijkt me een machtig ding! Enige wat ik nog mis is Blu-ray.
     
  9. SjuhS

    SjuhS Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Je betaald ook voor de degelijkheid, en de naar mijn mening aller fijnste laptop mousepad.
     
  10. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Goedkoop is duurkoop. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar de resale value van een Mac. Koop je een acer van 800 euro, over 6 maanden krijg je er al geen rol meer voor. Koop een Macbook Pro van 1400 euro en je kan hem over 2 jaar nog steeds voor een mooie prijs verkopen en ben je in the end ook nog eens goedkoper uit dan een goedkope laptop.

    Bovendien heb je OSx erop zitten ipv windows, dat is mij alleen al de prijs waard. Unibody laptop uit 1 stuk aluminium. Vergeet al dat soort dingen niet, is niet gratis en vindt je nooit bij een goedkope laptop.
     
  11. Willem-P

    Willem-P Fifa 09

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Is UTP gewoon de ethernetkabel van je computer naar de apple tv doen? En kan het niet via USB?
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor streamen van HD is USB veelste langzaam.
    Sluit de Apple TV maar eens aan via UTP en je zal meteen zien dat dat de juiste keus is.
     
  13. Willem-P

    Willem-P Fifa 09

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar wat is UTP dan precies?
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    UTP = Ethernet kabel = netwerkkabel
     
  15. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Weet iemand nog een goede DWG viewer voor de mac? Gratis of semi-gratis.
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Gebruik zelf Solidworks eDrawings.
     
  17. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Die had ik net gevonden, nu aan het downloaden.

    Edit: Werkt toppie!
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2010
  18. Willem-P

    Willem-P Fifa 09

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar hoe werkt die UTP dan precies? Want ik heb net de apple tv verbonden met de computer via de internetkabel. Probleem was dat hij de computer niet herkende, wat doe ik fout?
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Laatst bewerkt: 30 mei 2010
  20. Willem-P

    Willem-P Fifa 09

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Die handleiding heb ik al vaak gelezen, maar vind hem een beetje onduidelijk. Maar ik moet dus de apple tv en mijn computer tegelijkertijd verbinden met de router. Echter heb ik maar 1 kabel in mijn kamer, betekent dat dat ik een splitter ofzoiets moet kopen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina