[X360] Alan Wake [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door SHiZ NL, 19 mei 2010.

  1. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Ik heb vandaag ook Nightmare mode uitgespeeld. Ik vond het dit keer misschien nog wel spannender dan de hard mode playthrough, terwijl ik er echt snel doorheen ben gebeukt nu :+. In hard mode schoot ik letterlijk iedereen kapot, maar dat wil op Nightmare wel eens lastig zijn (vooral die grote takens met bijl/kettingzaag). Wat dat betreft ben ik het met Delphiki eens dat dit tot nu toe zeker mijn GOTY is (singleplayer iig).

    Ik moet wel toegeven dat ik soms de slowmotion momenten en de conditie van Alan een beetje irritant vond worden, maar dat zal wel een beetje voor de sfeer gedaan zijn (eng geluidje erbij enzo, stress omdat hij niet meer vooruit te branden is :+).
     
  2. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    ben eind episode 2 op nightmare vind hem toch wel moeilijk.
    veel stukken 10 x opnieuw spelen tot ik aan de volgende checkpoint ben echt frustrerend.
     
  3. Jeffro0251

    Jeffro0251 Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het spel net een week ofso denk ik en ik ben nu bij chapter 4. ik vind het echt een geweldig spel mooie graphics! mooi verhaal ook ik geef deze game een 8. want vind het wel jammer dat het geen open speel wereld is zoals in GTA ofso. Als je de game normaal speelt is ie wel héél makkelijk. nightmare modus maakt de game wel wat leuker!

    zeker een aanradertje om hem tussen je x box spellen te stoppe;)
     
  4. Yolaxa

    Yolaxa Inevitable

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de DLC Token nu al redeemed dan krijg je een filmpje te downloaden. Ik ben heel erg benieuwd wat dat filmpje inhoud. Google was niet mijn vriend en andere sites ook al niet. Ik heb dus niks kunnen vinden. Misschien hebben jullie het nog ergens voorbij zien komen? Thank you!

    Verder heb ik voor de liefhebber (met een vrouwelijke avatar) nog een I Am Alive Shirt Token. Stuur me maar een berichtje, wie het eerst is krijgt hem uiteraard.
     
  5. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik speel het veel rustiger als jullie merk ik. Niet meer dan twee chapters per week (hard). Ik ben zojuist aan chapter 5 begonnen.
     
  6. Natasja27

    Natasja27 Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe precies zoals jou.Ben ook pas bij chapter 5.Heb er geen haast mee.:emo:
     
  7. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Ik had er ook zeker geen haast mee, maar als ik een goed spel voor me heb.... Sjah, dan gaat het vanzelf :+
     
  8. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Vandaag de game uitgespeeld op normaal, en ik heb er erg gemengde gevoelens over. Helaas werd de game me té eentonig en werd het na chapter 3 een ware sleur om het einde te bereiken. Dikke respect dan ook voor de mensen die deze game meerdere malen spelen. Voor een game waar men zo lang aan heeft kunnen werken stelt het mij in ieder geval op een paar punten zwaar teleur.

    *Grafisch is de game ok. Vooral s'avonds is de game mooi, maar overdag ben ik toch een hoop lelijke wazige textures tegengekomen.

    *Al vaak genoeg is dit ter sprake gekomen volgens mij, maar ik vind de mensen er echt niet mooi uitzien. Het ontbreken van gezichtsuitdrukkingen is echt een gemis. Dit zorgde er voor mij voor dat ik net niet helemaal in het verhaal meegezogen werd.

    *Gameplaywise vond ik deze game erger dan Assassin's Creed I. Daar zat nog een beetje variatie in. Ik was constant hetzelfde aan het doen, vechten tegen vrijwel dezelfde vijanden wat erg snel saai werd. Was er ergens een kapotte switch? Dan kon je er donder op zeggen dat 2 stappen verder de hoofdschakelaar wel weer zat. Alles kwam erg ongeinspireerd over.

    *Mijn grootste klacht? De game was dus echt totaal niet eng. De eerste 3 chapters vond ik best freaky op sommige plekken, maar als je ruim van tevoren je vijanden aan ziet komen, tsja, wat valt er dan nog eng te vinden?

    Toch was de game wel vemakelijk, maar dit kwam vooral omdat het verhaal zo mooi verteld werd. Een 7/10 is een mooi cijfer, als is het wellicht nog iets te hoog.
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2010
  9. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Sjah, eigenlijk valt er niks op te merken aan je punten, het klopt eigenlijk allemaal :9. Gelukkig worden die gezichts animaties nog aangepast, maar ze zien er zeker niet goed uit zoals ze nu zijn.

    Toch blijft het mijn favoriet voor dit jaar, tot nu toe dan. :)
     
  10. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet je ook gelijk geven.
    ik heb me geamuseerd met de game en kijk uit naar de dlc maar je hebt gelijk /
     
  11. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Houd er rekening mee dat bij spellen waar er veel ruimte is dit ten koste gaat ven details. Er moeten wat dat betreft altijd keuzes worden gemaakt. Het tegenovergestelde is een spel dat zich in een scene afspeelt in een heel klein kamertje. Dan kunnen ze die kamer vol met details stoppen. Kwestie van het verdelen van de CPU power...

    Over dat "enge", ik heb nergens gelezen dat dit spel pretendeert eng te zijn? Voor een eng avontuur adviseer ik je Bioshock 2, Deadspace of bijvoorbeeld Alan Wake!
     
  12. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb me wel vermaakt met de game, ook al is ie niet perfect. Eng is de game niet, maar er hangt wel een zekere spanning als je bijvoorbeeld te weinig ammo hebt en naar een save heaven rent. Het nadeel is echter dat je je vijanden ziet aankomen (opkomende mist in bos, slowmo intro van enemies). Ik ben wel blij dat het toch geen free roaming game is geworden, want het autorijden was vervelend (en deed me denken aan Alone in the Dark, de laatste). Het verhaal is goed, alleen het einde vond ik wat minder.
     
  13. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Tsja, ik had op z'n minst verwacht dat er wel een paar schrik effecten in zouden zitten. Ik vind het gewoon een slechte keuze geweest dat men aan de speler laat zien waar de vijanden vandaan komen. Nergens had ik het gevoel dat ik echt opgejaagd werd. Het was op een gegven moment echt "oh, weer een slo-mo beeld, daar komen er weer een paar". Wat betreft het verhaal over de CPU power snap ik, maar ik verwachtte gewoon schijnbaar teveel van een game die ZO lang in ontwikkeling geweest is. ;)
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2010
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Haha, dit is het Alan Wake forum:lol: Alan Wake pretendeert geloof ik wel een beetje eng te zijn.

    Dat het niet eng was heeft denk ik voor een zeer groot deel te maken met dat je op normal speelt. Dan hoef je ook nergens bang voor te zijn omdat de tegenstanders zo makkelijk te verslaan zijn.
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2010
  15. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Op hard voel ik de spanning in het spel wel. Voelt "prima eng" aan.
     
  16. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Enge gedeelte

    Foutje, ik heb hem in het verkeerde topic gepost. Ik dacht dat ik in het Red Dead Redemption topic zat. Ik vind dit spel namelijk wel goede horror stukjes hebben!

    Edit: zie je ook in het stukje!

     
  17. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    haha kvond het al raar :p
     
  18. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ja ik heb namelijk een paar keer de kriebels gehad bij dit spel (ben bij een vriend tot chapter 3 gekomen). Heerlijk spel waarmee ik nog ff wacht met spelen tot de herfst/ winter ( en de reden staat in deel 1 voordat we weer 4 blz's praten over gamen in het donker etc ;))
     
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Nog een aanvulling op de klacht dat het niet eng genoeg zou zijn.
    Alan Wake op normal spelen en zeggen dat het niet eng is is als een racespel op easy spelen en klagen dat het te makkelijk is. ;)
     
  20. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, ik heb Alan Wake ook een tijdje op normal gespeeld maar dan ben je gewoon te sterk Dan heb je het dus heel vaak dat alles tegenstanders zijn gekild en dat je nog veel ammo over hebt en dat er ook nog heel veel(teveel) ammo kan worden opgepakt.

    Aan de andere kant kan normal voor degene die nog niet eerder een 3th person adventure hebben gedaan wellicht precies goed zijn. Qua sfeer, tja dat is bij normal eigenlijk net zo goed als bij hard of moeilijker..
     

Deel Deze Pagina