Xbox lijdt zware verliezen!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 18 apr 2003.

  1. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    Nou geweldig nu we het daar over eens zijn. Kan ik toch weer lekker gaan slapen vanacht. discussie gesloten (wat mij betreft) :p
     
  2. Maas

    Maas besjoh!

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    ja wat mij betreft ook. gelukkig is het me wel wat duidelijker geworden hoe de vork in de steel zit:p
     
  3. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    hopelijk ieder ander die dit topic zal lezen (niet veel gok ik) ook
     
  4. x-prophet

    x-prophet You will know fear

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    daar heb je wel gelijk in. dat is ongeveer zo met alle consoles. de plasystation 2 en de GC die hadden ook allemaal voorgangers. alleen bij de Dreamcast ging dat niet zo goed
     
  5. whoehaha

    whoehaha Wazupa

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    deze console wordt/is een groot suc6
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    En de kosten zijn hoger dan de omzet, dus is er verlies!
     
  7. GamerXXX

    GamerXXX Cube en Xbox Rulezz

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk maakt xbox verlies, kijk dat is toch geen slimme aanpak. Kijk naar de Ps2 een Gamecube, die zijn slim ze verkopen het voor een lage proks én maken geen verlies!! Eigenlijk is het een verkeerde manier van verkopen van Microsoft, nu hebben ze nog mazzel dat ome Bill er nog is met zn duit centen!
     
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Helemaal met je eens!

    BTW ben jij ook van gameqube.nl
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2003
  9. technosphere

    technosphere Active Member

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal niet mee eens, want die korte termijn redenering kan Nintendo's ondergang wel eens betekenen.Sony denk net zo als MSFT hun broodje is echter al gebakken door de investeringen in het PS1 tijdperk.(ook door de ongeloofelijke impotente concurenten op dat moment zoals het verzwakte sega en nintendo met geen cd-medium).

    XBOX draaid allemaal rond het bouwen van infrastruktuur en franchises.Dingen zoals live hebben tijd en ervaring nodig,live gaat een grote troef worden voor xbox 2,waar is nintendo?Ze hebben nog niet eens een serieus online plan iets wat ze nog allemaal van de grond op mogen starten.

    MSFT mag dan met vrijwel 0% ervaring gestart zijn,it's a fast learner.
     
  10. Dschadir

    Dschadir DG meeting addict

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat Microsoft nu doet is juist slim. Ze gebruiken hun enorme kapitaal (40 miljard +) om marktaandeel te veroveren. Meer marktaandeel voor jou, minder voor de concurrentie. Dat de games divisie verlies draait betekent niet, dat het slecht gaat met MS. Alles draait om marktaandeel. Ik zie het voor Nintendo somber in. Als het nog effe zo duurt, gaat Microsoft Xboxen gratis weggeven. Is dat dom. Nee, niet echt. Als een gamer een console van jou heeft en hij koopt daar games voor, dan verdien je daarop en tegelijkertijd is elke Euro, die naar jou komt een Euro minder voor de concurrentie.
    Microsoft heeft gewoon de mazzel, dat het zoveel geld vrij kan besteden en daar maken ze handig gebruik van.
     
  11. can-o

    can-o Active Member

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat hier gewoon om twee totaal verschillende visies op entertainment.
    MS gaat uit van 1 home entertainmentsysteem met games, internet, video, audio etc.
    NIntendo houdt het bij games alleen. Online gaan is pas interessant als er daadwerkelijk vraag naar is in hun ogen. Voor Microsoft is het een noodzakelijk onderdeel van de strategie. Puur op basis van games zullen ze niet zo snel een groot marktaandeel ten koste van Sony en Nintendo veroveren dus gooien ze het op een andere veel ambitieuzere boei. Maar het is voor mij geen uitgemaakte zaak dat ze gaan slagen in hun visie.
     
  12. Tigerstyle

    Tigerstyle Cinematic

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    5
    Even terugkomend op de argumenten dat MS zijn verloren geld in het verkoop wel terugverdiend door verkoop van spellen.. Uhm, xbox users hebben gem. 4games!, ik weet niet hoeveel geld jullie voor Microsoft willen tellen :confused:, maar die 100euro haal je er niet uit (ofnee, 130Euro dacht ik nu..). Maargoed, je moet ook niet vergeten dat dinge zoals het sega-pack echt niet zoveel kosten voor microsoft, en de relatieve prijs van de xbox niet zó drastisch omlaag gaat.
     
  13. Dschadir

    Dschadir DG meeting addict

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo maar een sommetje.
    10.000.000 verkochte Xboxen (niet gebaseerd op feiten).
    4 games per Xbox
    40.000.000 verkochte games

    40.000.000 x 60 = 2.400.000.000 omzet

    Dat is inderdaad niet veel nee. ;)

    (persoonlijk denk ik dat er meer games in omloop zijn, uitgaande van wat ik lees in de signatures van veel gasten op Xboxworld en wat ik in mijn vriendenkring zie).
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2003
  14. GamerXXX

    GamerXXX Cube en Xbox Rulezz

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kom soms wel ns op gameqube.nl, maar niet zo vaak, dus ik weet niet of je mij bedoelt. Ik kom vaker op cubezone. BTW hoe heet je dan op ut forum daar ?
     
  15. Goldfish

    Goldfish is een kutnaam

    Berichten:
    1.364
    Leuk Bevonden:
    0
    Bill Gates heeft genoeg geld om iedereen op de wereld 5 dollar te geven en dan houd hij nog steeds geld over.

    dus denk nou niet dat hij een probleem maakt over enkele (tientallen) miljoenen verlies door xbox. Hij wilt gewoon dat er een console van microsoft op de markt is die goed bevalt onder de consument.

    het is idd vooral bedoeld voor reputatie
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heet daar deuce bigalow
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Dream on!
     
  18. Mr.blond

    Mr.blond Active Member

    Berichten:
    911
    Leuk Bevonden:
    1
    1. hier is het nog steeds Xboxworld, dus laten we dan ook niet onze nicknames gaan bespreken vanop andere fora's
    2. 'dream on' vind ik nu niet bepaald een vriendelijke reactie, daarbij kan je die mening ( die je uiteraard mag hebben, kan wel is leuk zijn om iemand die niet volledig pro microsoft is aan het woord te hebben) wel onderbouwen. Zulke reacties dragen niets bij. Ze zijn nutteloos en overbodig
    3. muggenzifterij, maar we hebben een edit knop

    wil je daar aan denken wouter xbox
    dank je

    overigens komt je signature ook niet vriendelijk en niet bepaald leuk om op te kijken
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ok, is goed zal ik voortaan doen!;)
    Bedankt;)
    Mzzl
    Wouter xbox
     
  20. the master

    the master On Live I am thebest

    Berichten:
    628
    Leuk Bevonden:
    0
    ze moeten sony als het ware kapot maken die is het duurst en het slechts en nintendo bestaal al honderd jaar dus dat is veel moeilijker
     

Deel Deze Pagina