1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox live:ja, online spelen: niet mogelijk

Discussie in 'Games' gestart door Tobcoach, 8 jun 2010.

  1. Tobcoach

    Tobcoach Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Mijn zoon heeft een Xbox360 en heeft al een poosje Xbox live. Het online spelen ging tot voor kort prima, tot het moment dat we overstapten van de ene (Telfort ADSL) naar de andere (Ziggo kabel) provider.

    Met de overstap veranderde ook het modem/de router. Hadden we met Telfort nog een Zyxel modem/router, nu hebben we een Eminent 4551 WLink 300 router aan het Ubee modem (van Ziggo) gehangen.

    En nu kan mijn zoon dus niet meer online spelen. We hebben al vanalles gebrobeerd, maar het lukt ons niet. Dit is wat we hebben gedaan:

    1. IP-adres handmatig ingevoerd (dus statisch IP), dat ook in de modem ingevoerd als het IP-adres van de Xbox (inclusief MAC-adres)
    2. DNS-servers handmatig ingevoerd (zijn de DNS-servers zoals de PC's in huis ze ook hebben, gecheckt via ipconfig)
    3. In de router de Xbox-poorten geforward: poorten 53, 88 en 3074 (zowel TCP als UDP) open gezet
    4. Ervoor gezorgd dat de DHCP-service uit staat
    5. UPNP aangezet
    6. De Xbox voorrang gegeven met het internetverkeer (de zogeheten QoS instelling van de router). Download op 3 Mb gezet, upload op 750 Kb.
    7. Telkens als er een instelling werd veranderd, zowel het modem als de router uit en weer aanzetten.

    Als we de verbinding checken met Xbox live is er niks aan de hand, alles werkt zoals het moet. Maar zodra mijn zoon probeert online te gaan en te spelen, dan krijgt hij geen verbinding met de server van het spel (bijvoorbeeld bij Battlefield 2 de EA Online-server).

    Mijn mogelijkheden raken zo langzamerhand uitgeput. Iemand hier nog een idee hoe we de boel weer aan de praat kunnen krijgen?

    Alvast bedankt voor het meedenken en de tips.
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    hoe oud is je zoon en heeft hij een gold account?

    Ik zou trouwens alles eerst op automatisch zetten .. en alleen upnp aanzetten
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2010
  3. Tobcoach

    Tobcoach Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn zoon is 16 (en licht-autistisch) en ja, hij heeft een gold-account.

    Als ik alleen de UPNP aanzet, krijgt hij bij het maken van een verbinding de waarschuwing dat de NAT op moderate staat.
    Moet ik dan trouwens de DHCP-service weer aanzetten, of kan die uit blijven staan?

    Als ik alles op automatisch laat staan, dan krijgt de Xbox geen verbinding vanwege het feit dat de DNS-servers op 0.0.0.0 blijven staan.
     
  4. Avantar45

    Avantar45 OpticonNL

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    Van de site van Microsoft:

    Probeer je ports dus eens te forwarden misschien ligt het daar aan.


    p.s. Ik had juist problemen met mn router als ik upnp aan had staan. Eenmaal uitgeschakeld en ports geforward had ik geen enkel probleem meer.
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik zou eers Fardo's suggestie even proberen,statisch IP laten staan, Upnp aan, DHCP uit, Port forwarding uit en zodra alles aangepast is de router/modem herstarten (of zelfs even een minuutje van de stroom halen) en een XBox Live netwerk test doen.

    QoS maakt niks uit voor de NAT, hiermee bepaal de alleen wie er voorrang krijgt bij een tekort aan bandbreedte, als daar een tekort aan zou zijn zou de Xbox wel een MTU foutmelding geven.

    Heeft de router misschien ook een DMZ optie? ZO ja, dan zou ik dat als 2e alternatief proberen na Upnp. Dus dan zet je het statisch IP van de Xbox in het DMZ en zet je Upnp en port forwarding uit. (en de router weer even herstarten)

    Speelt hij meerdere spellen online of gaat het om 1 specifiek spel.
     
  6. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Je opstelling is dus modem > router > xbox? Het is toch niet zo dat die nieuwe ziggo modem eigenlijk op zich ook een modem/router combo apparaat is waardoor je dus eigenlijk van 2 routers gebruik maakt?

    Indien niet, het is reeds aangehaald maar probeer (toch nog) eerst eens even met UPnP ingeschakeld (geen portforwarding of DMZ tegelijkertijd), xbox IP settings op automatisch (geen statisch IP dus) en je DHCP setting aan. En dan even je router hard restarten zoals Delphiki aangaf (niet resetten, gewoon enkele minuten van het electriciteitsnet halen zodat zn geheugen en oude instellingen zeker gereset zijn).

    Als het UPnP protocol deftig geiplementeerd is in je router's firmware zou dit een open NAT moeten geven. In elk geval zou je toch verbinding moeten hebben nu.
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Waarom geen statisch IP bij Upnp?
     
  8. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Een statisch IP kan even goed bij UPnP, maar heeft op zich niet veel nut. Maar aangezien hij met statisch IP geen verbinding meer had is er daar vermoedelijk wel iets verkeerd aan de hand met een instelling. Met IP op automatisch en DHCP aan zou je daar eigenlijk helemaal geen last mogen van ondervinden.
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    enige wat er mis kan gaan is als je een IP kiest wat ook in je DHCP scope zit lijkt me,. ik ben altijd wel voorstander van statisch IP (ook omdat ik liever een DMZ aanmaak dan met portforwarding of Upnp werk)
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Heeft hij het alleen met EA Battlefield BC. Misschien heeft het met zijn leeftijd te maken. EA is hier erg strict in.
     
  11. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Normaal wel, tenzij je andere instellingen zoals bv. subnet ofzo ook per toeval verkeerdelijk gaat aanpassen op je xbox. Op zich zou er niets mogen verkeerd gaan met een statisch IP, maar dat geldt evenzeer voor een automatische IP toewijzing.
    Als je router UPnP deftig ondersteunt raad ik meestal aan alles gewoon op auto te laten staan aangezien dat toch het gebruiksvriendelijkst is en meestal standaard zo is ingesteld, welk netwerkapparaat je dan verder ook aansluit of software je gebruikt, je moet je van poorten niets meer aantrekken. (Dit i.t.t. bij portfwding of DMZ, waar een statisch IP natuurlijk wel dikwijls handiger is.)
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Je kan gewoon een fixed ip adres geven aan een device als DHCP aan staat .. zorg wel dat de retentie tijd op 30 dagen staat dan houd deze het ip adres voor de devices vast
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Mja dat is ook wel zo, is denk ik persoonlijke voorkeur. Ik mag graag ten alle tijde precies weten welk device welk ip heeft

    Dat hangt volgens mij maar net van je DHCP server af, er zijn er genoeg die alsnog een lease afgeven op een IP wat jij ergens vast instelt
     
  14. Tobcoach

    Tobcoach Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Jeetje, wat een hoop adviezen zeg!! Alvast bedankt voor het meedenken.
    Ik heb deze ports geforward, maar dat werkte niet. Vervolgens de portforwarding weer uitgeschakeld en Upnp aan, ook dat werkte niet.

    De router heeft een DMZ-functie, die heb ik nog niet uitgeprobeerd omdat ik niet zeker wist wat dat precies doet.

    Het gaat om meerdere spellen. Alleen speelt hij Battlefield het meeste.

    Nee, het Ubee-modem van Ziggo is alleen een modem, en geen router.

    Hij heeft het met meerdere spellen. Met leeftijd heeft het volgens mij weinig te maken, want met Telfort kon hij het spel zonder problemen spelen.

    Trouwens, we hebben de Xbox nu via een kabel met de router verbonden, en nu kan mijn zoon weer zonder problemen online gamen. Ook nog eens zonder lag, dus da's helemaal mooi. Hij dus blij, ik nog niet, want zo'n kabel van de meterkast naar zolder is natuurlijk geen gezicht.

    Ik ga weer pielen met de hier aangedragen tips, nogmaals bedankt voor de reacties.
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    De problemen doen zich alleen voor als je de wireless adapter gebruikt?
     
  16. Tobcoach

    Tobcoach Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Van de Xbox? Ja. Had er niet aan gedacht dat het misschien ook daaraan zou kunnen liggen.

    Kan volgens mij ook niet, want met de Telfort gateway deed die het gewoon goed.
     
  17. maxje1992

    maxje1992 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn internet kabel via de leidingen van mijn verwarming op zonder naar boven gedaan. Eerst de kabel erdoor, eenmaal aan de bovenkant het 'stekkertje' erop gedaan.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kan ook aan de combinatie Eminent en Wireless Adapter liggen.
    Het is bekend dat sommige Eminent's slecht/niet werken via PSN of XBL.

    Wil je geen kabel trekken dan is een homeplug ook een oplossing.
    Hiermee maak je een netwerk via het stopcontact.
     
  19. Prioriity

    Prioriity Guest

    Het is het makkelijkst als je m aan je pc aansluit of anders gwn zo'n xbox internet ding kopen.
     
  20. Tobcoach

    Tobcoach Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Verdorie!!!

    Net nu ik dacht dat ik het voor elkaar had, klapt 'ie er nu weer telkens uit!!!

    Heb het geprobeerd zoals Fardo zei: statisch IP, Upnp aan, DHCP en Port forwarding uit. Lukte niet.

    Daarna zoals DiaL zei: geen statisch IP, Upnp en DHCP aan, Port forwarding uit. Lukte ook niet.

    Toen de DMZ-functie gebruikt, en Upnp uitgeschakeld. Toen had mijn zoon vijf hele minuten een goede verbinding en kon hij online gamen. Daarna zat er weer een lag op, en is hij weer overgeschakeld op de kabel tussen router en Xbox.

    Ik begin inderdaad te geloven dat het ligt aan de communicatie tussen de Eminent en de Xbox. Is het een optie om mijn oude gateway van Telfort als bridge te gebruiken? Daar deed hij het tenslotte wel goed mee.
     

Deel Deze Pagina