1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn WRT54G v3.1 was na 6 jaar aan vervangen toe :'-(
    De draadloze verbinding was soms net een jojo :+

    Wilde graag een N router hebben en heb verschillende geprobeerd.
    1. Netgear N+
    Kreeg dat ding met geen mogelijkheid aan de praat op het netwerk van Ziggo.

    2. Linksys WRT160N.
    Vond het draadloze bereik veel slechter dan van de WRT54G.

    Omdat 1,5 jaar geleden de N Dual routers allemaal rond de € 150 waren heb ik mij een Apple Extreme 2009 Dual gekocht.
    De router is net zo simpel instelbaar als de WRT54G.
    Hoewel de router interne antenne's heeft , is het draadloze bereik net zo goed als van mijn oude Linksys met externe antenne's.

    Als iemand zonder problemen op XBL of PSN wil gaan dan raad ik hem/haar nog steeds een Linksys aan.
    Bijvoorbeeld de WRT320N.
     
  2. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Ik heb de router ook zelf nu al een tijdje, enorm veel problemen met de NAT wat je er ook mee doet, het keert toch terug, en dan ook dat de router gewoon langzaam werkt heel erg soms, ook andere soort Firmwares werkt ook niet, soms was het wel zo dat hij perfect ging draaien op een Firmware maar na een tijdje ging het weer slecht :+
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zelfde problemen had ik ook met mijn Linksys , zowel via wifi als utp.
    Na elke soft-reset werkte de Linksys een paar dagen perfect en daar begon alle ellende weer opnieuw.

    Dankzij de verhogingen van Ziggo had ik een hele goede reden opzoek te gaan naar een nieuwe router.
    Met de Extreme ben ik nu klaar voor de toekomst.
    1Gbps WAN en LAN.
    2 aparte draadloze netwerken voor G en N.
    USB-poort voor Printer en/of externe HDD's.
     
  4. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Mooi, ik ben nu eigenlijk van plan om een Linksys WRT320N te halen, de snelheid is ook enorm sneller dan die ik nu heb, ik vind het alleen raar dat de router die ik nu heb nog best wel duur is nog steeds(rond de 40 euro?).
     
  5. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Het is mij nog altijd niet gelukt mijn router (Linksys WRT54G) werkend te krijgen. Ik had jou, Melbuuln, enige tijd geleden een pm gestuurd met een aantal print screens. Zag je daar nog vreemde/onjuiste instellingen op?
     
  6. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Hoe bedoel je 'werkend' te krijgen? Ondervind je een NAT probleem ofzo? Want werken op zich (met het internet en de rest van je netwerk verbinden) zal toch wel lukken neem ik aan niet? Indien niet, reset to factory default.
     
  7. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik kan wel in de router komen en de instellingen aanpassen, als ik vervlogens echter een internet pagina open krijg ik een dns probleem (zie voorgaande pagaina's van dit topic). Harde reser heb ik al gedaan zonder resultaat.
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk even op de support-site van jouw provider naar alternatieve dns-servers.
    En voeg deze handmatig toe aan de WRT54G.

    Bij de meeste providers zou een automatische DHCP gewoon moeten werken.
    Het is wel belangrijk dat de Host Name en Domain Name leeg blijven.
    Deze kunnen namelijk voor conflicten zorgen bij de aanmelding tussen kabelmodem en router.
     
  9. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb via deze site: http://www.opendns.com/ alternatieve dns servers gevonden voor mijn router. Vervolgens heb ik deze bij de routerinstellingen ingevoerd en de dhcp op 'disable' gezet. Kreeg echter nog steeds geen verbinding met internet, zelfde foutmelding :mad:
     
  10. Kelovitz

    Kelovitz Active Member

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb sinds pas een probleem. Ik krijg geen internet meer via mijn router, maar wel via het modem. Normaal gesproken zit er een kabel tussen de router en het modem, maar ik heb het internet nu maar rechtstreeks op het modem aangesloten. De lampjes branden wel gewoon van de router en hij probeert ook te connecten. Ik heb ook geprobeert de kabel te vervangen tussen de router en het modem, maar dit veranderde niks. Iemand een idee wat hier aan de hand is en wat ik hier aan kan doen?
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Haal even het modem minimaal 3 minuten van de spanning voordat je een andere apparaat daarop aansluit.
    Het modem onthoud namelijk het Mac-adress van de laatst aangesloten pc/laptop/router/enz.
     
  13. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Had ik al geprobeert. Is het normaal dat het lampje waar 'connected' boven staat knippert?
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Om welk merk router gaat het ??

    Het is normaal dat de WAN of Internet op de router knippert.
    Als je na het moden kijkt zal daar het ledje Link ook knipperen.
     
  15. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Router is een Belkin F5D5231-4 en als modem heb ik een Motorola SB5100E. Ik heb hier nooit problemen mee gehad en ineens werkte het niet meer. Als ik dan de default IP address in mn webbrowser in typ, staat er ook overal 0.0.0.0
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb de Belkin al een keer een hard-reset gegeven ?

    Hard-reset.
    Resetknop achterop de router minimaal 10 seconden ingedrukt houden.
    Opstarten van de router duurt ongeveer 1 minuut.
    * Het beste kan je even de utp-kabel (WAN en LAN) uit de router trekken.

    Als de router opnieuw is opgestart kan de spanning er weer afhalen.
    Koppel vervolgens het modem voor minimaal 3 minuten los van de spanning ( utp-kabel wel verwijderen.
    Na 3 minuten sluit je de modem weer aan op de spanning en wacht totdat deze volledig is opgestart.
    Sluit nu de router weer aan op de modem en start de router op.

    Met de standaard fabrieksinstellingen (automatisch dhcp) moet de router een verbinding krijgen tot de server van Ziggo.
     
  17. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    DHCP server staat bij mij aan, maar het vreemde is dat ik bij de DHCP Client List helemaal niks zie staan (No leases). De lampjes op de router van de 4 poorten knipperen ook een beetje en die moeten toch gewoon blijven branden?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Connected ledje op de jouw Belkin.

    Uit = Geen verbinding met modem.
    Groen ledje knippert = Probeert verbinding te maken.
    Groen ledje blijft branden = Er is een verbinding met modem/internet.
     
  19. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Zijn er dan misschien instellingen die ik moet veranderen in mijn routersettings? Ik heb geprobeert terug te gaan naar fabrieksinstellingen, maar ook dit werkte niet.:'-(
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je hebt ooit eens van @Home een computer naam gekregen (bijv CC******-A).
    Vul deze naam eens in bij de Host-name van de router.
     

Deel Deze Pagina