[XOne] Test je Download/Upload snelheid met jouw Xbox!

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 12 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    ik heb mijn speed ook ff getest

    UL: 362 Kb
    DL:642 KB
    L: 185 ms
    P: 20/20

    Volgens mij zijn die servers van MS crap...

    Dit krijg ik namelijk als resultaat op speedsuite.nl
    Resultaten van http://www.speedtest.nl
    (Overgenomen op Wed Apr 23 2003 om 09:14:48 UTC+0200)

    Download : 103.2 KByte/sec
    Upload : 49.1 KByte/sec
    Connection : 613.0 Conn/min
    Ping test Nederland : 25.0 ms
     
  2. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    HELP! Ik weet dat deze thread oud is, maar ik moet ff hulp hebben. Ik heb dus een lange utp kabel gekocht en die van mijn kabel modem naar mijn xbox gelegd. Nou dan ga ik ff connecten en dat doet hij allemaal goed hoor. Hij vind de dns enzo allemaal. Maar bij het einde druk ik dan op y voor de resultaten en dan krijg ik *&*& van die kut resultaten, namelijk deze:

    ul: 56
    l: 164
    dl: 7731
    p:20/21

    Download enzo zijn volgens mij wel goed, maar upload echt niet!

    Als ik bij speedtest.nl een test doe krijgt ik dit:

    Download
    Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 71.6 KByte/sec
    Upload
    Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 18.9 KByte/sec
    Connection
    Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 289.0 Conn/min
    Ping test Nederland
    Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 26.0 ms

    Dat is wel heel wat beter! Op de computer kan ik shooters samen met 16 andere makkelijk spelen met een ping van 30-50. Hoe kan dit?

    Ik heb namelijk nu zo'n kabel van 20 meter gekocht en dat koste best wat en ik wil nu ook graag xboxlive, maar wel zonder lag.
     
  3. mischa

    mischa Guest

    is het niet zo dat als je een hele lange kabel heb dat je dan maar op langzame snelheid gaat ???
    ik weet dit niet zeker hoor
     
  4. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb een kabel van 20 meter, maar ik hoorde dat je pas snelheid verlies krijgt bij 100 meter.
     
  5. XtrordinarY

    XtrordinarY Active Member

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    1
    Krijg je elke keer van die zuig resultaten of is dat maar van 1 keer.. kan me best voorstellen dat het een moment opname is en dat toen toevallig je verbinding niet echt goed was
     
  6. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik denk ook niet dat het zo'n vaart zal lopen...over het algemeen zijn de pings die de box aangeeft hoger omdat je naar de MS server in de UK (toch?) "pingt" p2p haal je er dus een lagere ping uit...

    Ik denk dat de box niet meer nodig heeft voor z'n games dan je PC, maar dat weet ik niet zeker...ik heb thuis iig niet het gevoel dat ik een slechtere verbinding heb met m'n xbox dan met m'n PC

    Edit: dat was dus een antwoord op

     
  7. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    De hele tijd is het ongeveer hetzelfde :confused: . Maar het vreemde is dat ik bij speedtest echt elke keer wel rond de 19 a 20 zit. (bij upload dan)
     
  8. XtrordinarY

    XtrordinarY Active Member

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    1
    Jah daarbij komt dat mijn ul en dl speeds van me xbox beduidend hoger liggen dan op internet dus die cijfertjes mag je met een korreltje zou nemen.. ik heb normaal op me pc een upload van 8kb/sec gemiddeld.. maar kan er prima mee "liven" dus geen problemen daar
     
  9. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb nu voor de grap is die kabel van 20 m tussen mijn modem en pc gelegd. En dan zijn mijn resultaten gewoon goed. Hetzelfde als ik normaal heb. Dan zal het dus wel aan die server van microsoft liggen? Of heb ik het nu helemaal fout?
     
  10. XtrordinarY

    XtrordinarY Active Member

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    1
    jah heb je wel gelijk in :) uk is toch stukkie verder.. dan pingen naar server in nl
     
  11. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Let's hope so :9 . Ik koop het gewoon en als het niet naar behoren werkt dan uhhhhh zoek ik een andere oplossing of ik kom bij jullie uithuilen :D.
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je krijgt waarschijnlijk geen problemen boomer... De metingen zijn moment opnames met MS ... het komt ook dat de xbox metingen anders worden gemeten dan een ping van speedtest ... Bij speedtest neemt deze contact op met een Nederlandse Server ... de xbox neemt contat op met de server in de UK... en dan is de ping hoger ... en lijkt hte of je download/upload speed lager is. Maar ik voorspel dat je geen enkel probleem krijgt ... bied zijn brede *ahum* gespierde *ahum* Guinness bierbuik aan voor het uithuilen :)
     
  13. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Hehe :p
     
  14. rsc81

    rsc81 Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi boomer ik doe gezellig met je mee want heb namelijk exact hetzelfde "probleem".

    UL: 56 Kb DL: 954 Kb

    Ik heb chello en met speedtest enz. haal ik constant boven de 150 KB up en 14 KB down. Ik heb ook al alles geprobeerd met kabels en andere instellingen maar hoger kom ik gewoon niet.
    Zodra ik een game host krijgen degenen die joinen de melding dat er netwerkproblemen op kunnen treden en motors springen en schokken voorbij dus.....

    Aan de verbinding lijkt het me niet te liggen dus ik vraag me af waaraan dan wel :confused:
     
  15. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    En als je een game joined heb je dan ergens last van?
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    welke modem hebben jullie?
     
  17. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb geen chello hoor. Ik heb een 3com modem die een beetje een vreemde vorm heeft. Een kwart van een rondje zeg maar.
     
  18. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Laatst bewerkt: 23 apr 2003
  19. rsc81

    rsc81 Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een terrayon ofzoiets een earodinamische blauwe die je op een voet kan zetten. Verder zijn er totaal geen problemen met snelheden met de pc.
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina