1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De didactische waarde van games (of: games als leermateriaal)

Discussie in 'Algemeen' gestart door So1aris, 7 apr 2003.

  1. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    De exacte woordenboekendefititie weet ik niet, maar je zou het zo kunnen omschrijven:

    een paradigma is in dit geval een voorbeeld of een standaard die gezet is, fixatie lijkt me wel duidelijk.
    Een paradigma fixatie treedt bijvoorbeeld op als iedereen zich zonder vragen te stellen een bepaald gedrag aanmeet dat in de loop der jaren "normaal" is geworden, vaak geldt dit in negatieve zin. Zo zijn er mensen die denken dat het normaal is om treinen onder te kladden "omdat iedereen dat doet"

    Zoiets dus.

    fixatie op de standaard en dan vooral in gedrag.
     
  2. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    jajojo: Snap je?
    Benneke: Eh...nee:confused:, eigenlijk niet:confused:, maar laat maar:confused:.
    In welk spel leren ze je dit soort dingen?
     
  3. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Moet je Tetris eens proberen, het verhaal gaat dat dat heel moeilijk is.
     
  4. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Tetris is ook moeilijk (tenminste op lv. 9 high 3+) en daar ontwikkel je spelenderwijs ruimtelijk inzicht.
     
  5. emusa

    emusa 2 B or not 2 B

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    Games laten volgens mij vooral goed zien hoe het níet moet in het echte leven; GTA, Mortal Kombat, Hitman, Duke Nukem bijvoorbeeld. Dat maakt het nie minder leuk hoor :)
    Tuurlijk kan je echt wel wat leren van games; analytisch/ strategisch denken bijvoorbeeld [Splinter Cell]. Of in teamverband kunnen werken [Swat games ofzow].

    wha'eva: als je maar lol heb :9
     
  6. Gerbo

    Gerbo Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    6
    check dit artikel: http://www.wired.com/wired/archive/11.05/view.html?pg=1

    Het komt er eigenlijk op neer dat het onderwijs anders opgebouwd zou moeten worden, een beetje zoals in games. De laatste zin vond ik toch wel pakkend:
     
  7. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is gelul, het leven is niet alleen maar leuk en dat wordt het ook niet. Doordat je soms dingen moet doen die je minder leuk vindt beleef je meer lol als dat een keer niet het geval is.
     
  8. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    mijn hand oog coordinatie is stukken verbeterd sinds ik fanatiek game, dat is echt mega handig met allerlei kleine dingetjes (in het daaglijks leven, kan ff geen concrete voorbeelden geven)
     
  9. Meks2

    Meks2 check the mek

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Engels inderdaad. Bij Quantum Redshift kun je je Duits, Arabisch en nog een aantal andere (vage) talen ook bijpoetsen. Waar ik zelf het meest bij geleerd heb zijn games zoals Civilisation en Ceasar (PC). dit beschrijft gedeeltelijk geschiedenis e.d. vraag me af wanneer een dergelijke game voor een Xbox gelanceerd worden. zal een zware opgave worden maar grafisch lijkt het me zeker interessant.
     

Deel Deze Pagina