Easter egg in halo

Discussie in 'Algemeen' gestart door Austin_77, 24 apr 2003.

1. Austin_77

Austin_77 Ford focus RS

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de laatste uurtjes wat op amerikaanse forums doorgebracht. Men heeft het veel over een easteregg welke zich in een van de levels van halo zou bevinden. Veel mensen doen mee aan de hunt for Megg (een medewerkster aan halo die Megan of zoiets heet en een easteregg geprogrammeerd heeft).
    Iemand bekend met bovenstaande?

2. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Nope, niet mee bekend.. Maar als je er meer over weet laat je het ons wel weten he... Ben wel benieuwd, easter eggs zijn tof :cool:

3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Megg hunt inderdaad. En zij heeft het niet gepogrammeerd.

Haar man werkt bij Bungie en heeft de levels met de marines gemaakt. Hij heeft een egg ingeprogrameert voor haar.

Egg zit op een level met marines. Er is veel geweld en bloed bij gepaard. Als je de megg ziet zal je doodgaan, of iets daarna dood gaan.

Om de megg te zien moeten er bepaalde triggers en akties worden uitgevoerd die niet allemaal bij elkaar in de buurt zitten.

Zijn heel weinig aanwijzingen dus het sucked big time

4. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor mischien een domme vraag maar wat is een egg? Ik bedoel jullie zullen het niet over een paas ei hebben in mijn ogen. Just tel me...

5. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Een verborgen verrassing (net zoals een paasei)
    Bijvoorbeeld die flightsimulator die verborgen zit in MS Word 97

6. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    of de flipperkast in word 97 en de flightsim in Excel 97

7. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Owjah k haalde excel en word ff door elkaar |:-

8. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Zat er op te wachten wanneer dat Megg gezeur hier naartoe zou komen...

9. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    ik had er ergens filmpjes van
    op demo cd of pc

10. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    je hebt wel sommige 'easten eggs' maar die zijn niet echt super.
    halo.bungie.org

owja, nu we toch bezig zijn, wat is dat van word 97?

11. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Echte halo freaks kan ik hier heen verwijzen voor dit sort ongein

12. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik ken slechts een easteregg

Het serienummer op de scorpiontank is blijkbaar de geboortedatum van een van de programmeurs (stond ergens op internet)

13. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn d'r genoeg, alleen ze zijn zo fkn vaag....en als iemand em eindelijk vindt is het een of andere "I love you Meg" (easter eggs zijn meestal niet echt boeiend, dus al die moeite |:- )

14. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Misschien heeft Meggs man haar wel voor de gek gehouden en zit ze sinds de launch van halo zich al rot te zoeken :+

15. Enygm

Enygm Enygm

Leuk Bevonden:
    0
    Check www.eeggs.com om Eastern Eggs van films, games, programma's, muziek , ... te ontdekken

16. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien Meg en een vriend van d'r/hun em al gevonden hebben lijkt dat me sterk:+

17. hex

hex R3V3NG3 NL

Leuk Bevonden:
    0

Laatst bewerkt: 24 apr 2003
  18. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is het wel :roll:

Edit: en hier is waarom:

"An 'Easter Egg' is an undocumented surprise hidden by the programmer in the game. Finding it has no effect whatsoever on gameplay - it's there for fun. Key features: it's hidden (though sometimes in plain sight), it's undocumented, gameplay does not depend on it. And, oh, yeah - it has some relevance in the Bungieverse. Let's look at some examples.

On the bottom of the Master Chief's right boot are the letters 'MRL'. This is nearly impossible to see in regular gameplay - even with a sniper rifle, you've got to get a decent angle. However, just finding the letters doesn't mean you've found an easter egg - all you've found are 3 letters! Finding the meaning of the letters defines the egg. (In this case, they're the initials of the artist who created the MC skin.) So, if you run across random letters in a level of Halo... you may or may not have begun the process of finding an egg. Until you discover the MEANING of the letters, you definitely haven't finished.

Similarly, there are six numbers on the front of the Scorpion tank. Anybody's who's played multiplayer has at least had them on the screen - but few gave them a thought, until someone suggested they looked like a date. Some digging proved that the numbers did, indeed, signify a date - in this case, the birthday of the man who drew them. Again - noticing the numbers is only the beginning. (They were there for everyone to see.) Finding out what they stand for... that's the egg."

-Halo Bungie

Laatst bewerkt: 24 apr 2003
  19. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een deel (of misschien wel de hele) megg is trouwens gevonden in de kamer waar de onversla bare mariniers uitkomen....en tis een "M" :confused: die in 't plafon geschoten is....

Edit: [​IMG]

Laatst bewerkt: 25 apr 2003
  20. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Ze stonden ook een X in OXM. Sommige waren wel leuk, maar meestal stelde het niet zoveel voor.

Deel Deze Pagina